MX-5 Racing Club på Facebook

MX-5 Racing Club på Instagram

Kalender: banträffar 2024

BanaDatum

Kalender: MX-5 Cup tävlingar 2024

BanaDatum

MX-5 Cup Sponsorer

Mazda Sverige logga


POÄNGSTÄLLNING MX-5 CUP 2023

as .csv file
Pl Nr Namn Rud-
skogen
9-11/6
Knuts-
torp
30/6-2/7
Falken-
berg
15-17/9
Tot
Modifierad
1 90 Torkel Kristensson 49+46 36+33 39+39 242
2 42 David Malmberg 43+46 3+21 49+46 208
3 75 Petter Sångberg 18+28 40+39 35+33 193
4 34 Thomas Ohlsson 35+33 28+28 29+28 181
5 85 Lars Olsson 29+17 46+46 21+19 178
6 43 Martin Ling 25+28 21+24 24+24 146
7 91 Ulf Andersson 25+19 24+13 17+17 115
8 72 Fredrik Nordlander 20+24 17+19 15+15 110
9 82 Anders Träff 2+15 19+17 13+9 75
10 88 Kari Hautakangas 11+13 11+8 11+13 67
11 65 Ulf Wärnberg 12+15 9+10 10+10 66
12 94 Lennart Krüger 14+13 10+9 9+11 66
13 58 Per Fosselius 9+11 15+15 -+- 50
14 27 Johan Larsson 22+21 -+- -+1 44
15 70 Daniel Nyman -+- -+- 19+21 40
16 41 Tonny Stihl -+- 13+11 -+- 24
17 86 Benny Svensson 11+9 -+- -+- 20
18 21 Philip Winquist -+- -+- X+X 0
18 44 Lasse Johansson X+X -+- -+- 0
18 47 Lars Lastein -+- X+X -+- 0
18 46 Stefan Winquist -+- X+X -+- 0
Standard
1 51 Christoffer & Melvin Waern 50+46 49+46 49+46 286
2 22 David Stomberg 42+39 41+33 41+28 224
3 55 Lars Hultman 35+28 17+28 24+39 171
4 66 Tommy Finell 34+33 29+11 28+24 159
5 29 Christoffer Pil 22+21 13+24 21+13 114
6 78 Thomas Pihl 25+19 21+19 13+15 112
7 67 Hans Drangel -+- 24+39 34+1 98
8 28 Kristoffer Hagström 14+15 11+17 17+17 91
9 23 Per Molin 18+24 15+15 11+4 87
10 59 Maximilian Egfors 20+21 0+9 15+19 84
11 81 Jonas Wenklo 10+10 10+13 19+21 83
12 76 Andreas Eckemark 18+24 19+21 0+0 82
13 24 Henrik Kronqvist 12+11 7+6 10+8 54
14 52 Inge Johnson 10+8 8+10 6+5 47
15 62 Noa Pernvall 11+9 -+8 7+6 41
16 61 Moltas Pernvall 8+7 -+5 9+7 36
17 26 Anders Lindbom 7+7 -+- 8+9 31
18 45 Morteza Rouholamin -+- 9+7 -+- 16
19 13 Oscar Kärrqvist -+- -+- 6+0 6
20 71 Tomas Henriksson X+X -+- X+X 0
ModSenior
1 91 Ulf Andersson 46+46 46+46 46+46 276
2 65 Ulf Wärnberg 39+39 33+39 33+33 216
3 88 Kari Hautakangas 33+33 39+33 39+39 216
StdSenior
1 52 Inge Johnson 46+46 33+39 39+46 249
2 67 Hans Drangel -+- 46+46 46+1 139
3 45 Morteza Rouholamin -+- 39+33 -+- 72
 

Bli medlem

Du behöver inte vara proffs för att ha kul på våra banträffar där alla är välkomna, oavsett om du är nybörjare, erfaren, har racingbil eller originalbil.
Läs mer om hur du blir medlem...

 

Sök på hemsidan

Starterkit • Del 1 • Del 2 • Del 3 • Byta stötdämpare • Byta kränghämmare • Montera störtbåge •


Bygga race Miata på en vecka - Del 1


Fredagen en vecka innan deltävling 3 i MGCC KM på Sturup Raceway, fick jag till slut tid för regbesiktning. Det blev en nätt liten 20 mila tur till Karlskrona på morgonen. 09.00 rullade jag in i hallen och en halvtimma senare var min gröna Miata "svensk".



Väl hemma i Malmö igen började nu en minst sagt intensiv vecka. Den gröna lite slumrande original-Miatan skulle genomgå en make-over och bli en äkta Roadsport C racer!

Lördag
Första steget i förvandlingen skulle bli att montera störtbåge igen. Bågen fanns ju redan sedan tidigare. Blev ändå en tur till Bengt Wittander på Competition Cars för att skaffa nya förstärkningsplattor att svetsa i karossen. Därefter påbörjades arbetet med att montera ur stolar, mattor, paneler mm. Även Cabben med ställning åkte ur då jag enbart tänker köra bilen med hardtop. Med det mesta av inredningen ute ur bilen kunde sedan  arbetet med att passa in bågen påbörjas.



Söndag
Större delen av dag 2 gick åt till att passa in bågen på plats i bilen. Alla hål i karossen vid fästpunkterna borrades samt snittet vid fästet för huvudbågen tas upp. Detta för att komma åt att montera in plåten med de påsvetsade muttrarna inne i karossbalken. Mer detaljer om hur man monterar en störtbåge från Competition Cars finns här så jag tänker inte upprepa alla steg igen.





MÃ¥ndag
Semestern är slut så det var första dagen på jobbet igen. Nu fick det alltså bli kvällsarbete resten av veckan för att få bilen klar. Kvällens jobb innebar besök av min granne Peter Mårup som åter fick göra en insats med svetsen. Med van hand svetsades alla förstärkningsplattor i karsossen. Efter det målades dessa med lite rostskyddsfärg. Mer än så hanns inte med denna kväll. 4 dagar (läs kvällar) kvar till nästa race.




Tisdag
Tisdagskvällen ägnades sedan åt slutmonteringen av störtbågen. Tillbaka med bågen i bilen och sedan dra alla fästbultar på plats. För att öka stressnivån lite ytterligare var jag sedan tvungen att montera ihop bilen så den blev körklar till onsdagen. Då skulle den nämligen till Kim på Eurosign för att förses med ny Biltema dekor.






Nu hade även mina svenska registreringsskyltar anlänt. Dekoren på bakluckan är en design av min dotter Josefin 4 år.




Lite av mönstret från den röda hade även hittat tillbaka till den nya gröna. Störtbågen på plats och hardtop på. Även handtaget till huvudströmbrytaren är monterat. Dock är den inte inkopplad ännu. Första turen på R-däck blev till Eurosign för dekor som sagt. Om tre dagar måste bilen vara klar. Ännu återstår mycket jobb:
- Racingstol och bälte skall monteras.
- Original stötdämpare och fjädrar skall bytas till mina coil-overs.
- Krängningshämmarna skall bytas till mina Jackson Racing
- Original bromsbeläggen skall lämna plats för EBC Green stuff belägg.
- Bromsvätskan skall bytas samt bromsslangarna som skall bytas till stålomspunna.
- Luftning av bromsarna


    Hela guiden: