MX-5 Racing Club på Facebook

MX-5 Racing Club på Instagram

Kalender: banträffar 2024

BanaDatum

Kalender: MX-5 Cup tävlingar 2024

BanaDatum

MX-5 Cup Sponsorer

Mazda Sverige logga


POÄNGSTÄLLNING MX-5 CUP 2023

as .csv file
Pl Nr Namn Rud-
skogen
9-11/6
Knuts-
torp
30/6-2/7
Falken-
berg
15-17/9
Tot
Modifierad
1 90 Torkel Kristensson 49+46 36+33 39+39 242
2 42 David Malmberg 43+46 3+21 49+46 208
3 75 Petter Sångberg 18+28 40+39 35+33 193
4 34 Thomas Ohlsson 35+33 28+28 29+28 181
5 85 Lars Olsson 29+17 46+46 21+19 178
6 43 Martin Ling 25+28 21+24 24+24 146
7 91 Ulf Andersson 25+19 24+13 17+17 115
8 72 Fredrik Nordlander 20+24 17+19 15+15 110
9 82 Anders Träff 2+15 19+17 13+9 75
10 88 Kari Hautakangas 11+13 11+8 11+13 67
11 65 Ulf Wärnberg 12+15 9+10 10+10 66
12 94 Lennart Krüger 14+13 10+9 9+11 66
13 58 Per Fosselius 9+11 15+15 -+- 50
14 27 Johan Larsson 22+21 -+- -+1 44
15 70 Daniel Nyman -+- -+- 19+21 40
16 41 Tonny Stihl -+- 13+11 -+- 24
17 86 Benny Svensson 11+9 -+- -+- 20
18 21 Philip Winquist -+- -+- X+X 0
18 44 Lasse Johansson X+X -+- -+- 0
18 47 Lars Lastein -+- X+X -+- 0
18 46 Stefan Winquist -+- X+X -+- 0
Standard
1 51 Christoffer & Melvin Waern 50+46 49+46 49+46 286
2 22 David Stomberg 42+39 41+33 41+28 224
3 55 Lars Hultman 35+28 17+28 24+39 171
4 66 Tommy Finell 34+33 29+11 28+24 159
5 29 Christoffer Pil 22+21 13+24 21+13 114
6 78 Thomas Pihl 25+19 21+19 13+15 112
7 67 Hans Drangel -+- 24+39 34+1 98
8 28 Kristoffer Hagström 14+15 11+17 17+17 91
9 23 Per Molin 18+24 15+15 11+4 87
10 59 Maximilian Egfors 20+21 0+9 15+19 84
11 81 Jonas Wenklo 10+10 10+13 19+21 83
12 76 Andreas Eckemark 18+24 19+21 0+0 82
13 24 Henrik Kronqvist 12+11 7+6 10+8 54
14 52 Inge Johnson 10+8 8+10 6+5 47
15 62 Noa Pernvall 11+9 -+8 7+6 41
16 61 Moltas Pernvall 8+7 -+5 9+7 36
17 26 Anders Lindbom 7+7 -+- 8+9 31
18 45 Morteza Rouholamin -+- 9+7 -+- 16
19 13 Oscar Kärrqvist -+- -+- 6+0 6
20 71 Tomas Henriksson X+X -+- X+X 0
ModSenior
1 91 Ulf Andersson 46+46 46+46 46+46 276
2 65 Ulf Wärnberg 39+39 33+39 33+33 216
3 88 Kari Hautakangas 33+33 39+33 39+39 216
StdSenior
1 52 Inge Johnson 46+46 33+39 39+46 249
2 67 Hans Drangel -+- 46+46 46+1 139
3 45 Morteza Rouholamin -+- 39+33 -+- 72
 

Bli medlem

Du behöver inte vara proffs för att ha kul på våra banträffar där alla är välkomna, oavsett om du är nybörjare, erfaren, har racingbil eller originalbil.
Läs mer om hur du blir medlem...

 

Sök på hemsidan


Historia


Datum: 17 maj 2008

Björkvik Ring


Detaljer:

Alla medlemmar i Miata Club of Sweden, både de som vill prova på för första gången och de mer erfarna, är hjärtligt välkomna till förarövning på Björkvik Ring i samband med Miataklubbens årsmöte 2008. Givetvis är också medlemmarna i MX-5 Racing Club, som svarar för arrangemanget, välkomna.

Anmälan till bankörningen på Björkvik Ring görs till Svenska Miataklubben via epost till: region.mitt@miata.se

Huvudaktiviteten kommer att bli bankörning på en slinga som består av taxbanorna + del av landningsbanan under hela dagen. Även om det inte är en riktig (?) bana, som t.ex. Kinnekulle, är det en lång slinga(2,5-3 km) med raksträckor, snäva kurvor och kurvor som kan tas i med högre fart.

Eventuellt kan det även bli slalomkörning på landningsbanan med
samma layout som tidning Automobils A-sprint. Denna konbana är väldigt teknisk med bland annat: kurvtagning under acceleration, kurvtagning under inbromsning, hårnål i låg fart och rak slalom i hög fart. Hastigheten genom konbanans olika delar ligger mellan ca 40 -90 km/h vilket passar våra bilar mycket bra.

Schema för dagen: Klockan 09.00 ca. är det samling på flygfältets landningsbana då det blir säkerhetsgenomgång samt visning av rundbanan.
 När säkerhetsgenomgången är klar blir det fri körning (uppdelning i 2-3
grupper beroende på erfarenhet och bil). Klockan 12-13 (ca) gör vi ett kortare avbrott för lunch.
Direkt efter lunch gör vi  ytterligare en säkerhetsgenomgångför dom som tillkommit senare. Under hela eftermiddagen är det fri körning så länge det finns intresse (dock senast till 17.00 ca.).

I övrigt gäller följande: Alla som kör måste vara med på säkerhetsgenomgången (som sker när vi kommit fram till flygfältet). All körning sker på egen risk. Hjälm på under all körning (både öppen och integralhjälm är OK). Heltäckande bomullsklädsel samt täckta skor när
man kör (går bra med jeans och långärmad tröja). Bil i bra skick som ej läcker olja eller vatten och inga lösa föremål i bilen. Ej full tank (för att minska risken för bensinspill). Det rekommenderas att man höjer däcks-trycket med ca 0,5 bar. Störtbåge på bilen är inte något krav vid denna  förarövning, dock en stark rekommendation