MX-5 Racing Club på Facebook

Kalender: banträffar 2017


Kalender: MX-5 Cup tävlingar 2017


MX-5 Cup Sponsor

Mazda Sverige sponsrar MX-5 Cup med pokaler säsongerna 2016-2017
Mazda Sverige logga

 

POÄNGSTÄLLNING MX-5 CUP 2017

as .csv file
Pl Nr Namn Kinne-
kulle
27-28/5

results
Knuts-
torp
7-9/7

results
Falken-
berg
16-17/9

results
Tot
Modifierad
1 87 Philip Carlson 30+24 24+24 30+30 162
2 89 Erik Blixt 24+30 30+30 24+24 162
3 96 Oscar Jakobsson 19+19 19+19 19+19 114
4 82 Anders Träff 15+15 15+12 12+8 77
5 67 Hans Drangel 10+10 9+7 10+12 58
6 75 Petter Sångberg 0+9 10+9 15+10 53
7 98 Dennis Kullman 12+15 7+9 43
8 77 Johan Hedström 9+12 8+10 39
9 65 Ulf Wärnberg 7+7 6+6 6+6 38
10 80 Björn Niklasson 12+8 7+8 35
11 84 Nils-Erik Persson 6+5 4+5 8+5 33
12 83 Bertil Thorsson 8+6 5+2 5+4 30
13 59 Olle Olsson 9+7 16
14 90 Christoffer Waern -+15 15
15 91 Conny Lundell 3+3 2+- 8
16 73 Ann-Charlotte Hägglund 4+2 6
17 63 Thomas Sörquist 2+4 6
18 49 Ulf Andersson 3+3 6
Standard
1 90 Christoffer Waern 30+30 30+30 30+- 150
2 95 Niclas Larsson 24+24 19+24 19+30 140
3 78 Thomas Pihl 19+15 24+19 9+15 101
4 48 Tommy Finell 12+19 15+12 15+19 92
5 85 Lars Olsson 10+0 12+15 24+24 85
6 76 Andreas Eckemark 15+12 10+10 12+12 71
7 52 Inge Johnson 9+10 8+8 8+10 53
8 47 Janne Murvik 8+7 9+9 34
9 58 Per Fosselius 6+8 6+9 29
10 99 Fredrik Nordlander 7+7 7+8 29
11 70 Daniel Nyman 10+10 20
12 56 Frank Steen 7+9 16
Mer info om MX-5 Cup hittar du på mx5cup.se

Bli medlem

Du behöver inte vara proffs för att ha kul på våra banträffar där alla är välkomna, oavsett om du är proffs eller nybörjare, har racingbil eller orginalbil.
Läs mer...

 

Bygga banbil


Är du också sugen på att bygga en tävlingsbil eller bara förbättra dess egenskaper för bana?
Läs Anders Ohlssons guide till en optimal ban/tävlingsbil!

 

Sök på hemsidan


Historia


Datum: 17 maj 2008

Björkvik Ring


Detaljer:

Alla medlemmar i Miata Club of Sweden, både de som vill prova på för första gången och de mer erfarna, är hjärtligt välkomna till förarövning på Björkvik Ring i samband med Miataklubbens årsmöte 2008. Givetvis är också medlemmarna i MX-5 Racing Club, som svarar för arrangemanget, välkomna.

Anmälan till bankörningen på Björkvik Ring görs till Svenska Miataklubben via epost till: region.mitt@miata.se

Huvudaktiviteten kommer att bli bankörning på en slinga som består av taxbanorna + del av landningsbanan under hela dagen. Även om det inte är en riktig (?) bana, som t.ex. Kinnekulle, är det en lång slinga(2,5-3 km) med raksträckor, snäva kurvor och kurvor som kan tas i med högre fart.

Eventuellt kan det även bli slalomkörning på landningsbanan med
samma layout som tidning Automobils A-sprint. Denna konbana är väldigt teknisk med bland annat: kurvtagning under acceleration, kurvtagning under inbromsning, hårnål i låg fart och rak slalom i hög fart. Hastigheten genom konbanans olika delar ligger mellan ca 40 -90 km/h vilket passar våra bilar mycket bra.

Schema för dagen: Klockan 09.00 ca. är det samling på flygfältets landningsbana då det blir säkerhetsgenomgång samt visning av rundbanan.
 När säkerhetsgenomgången är klar blir det fri körning (uppdelning i 2-3
grupper beroende på erfarenhet och bil). Klockan 12-13 (ca) gör vi ett kortare avbrott för lunch.
Direkt efter lunch gör vi  ytterligare en säkerhetsgenomgångför dom som tillkommit senare. Under hela eftermiddagen är det fri körning så länge det finns intresse (dock senast till 17.00 ca.).

I övrigt gäller följande: Alla som kör måste vara med på säkerhetsgenomgången (som sker när vi kommit fram till flygfältet). All körning sker på egen risk. Hjälm på under all körning (både öppen och integralhjälm är OK). Heltäckande bomullsklädsel samt täckta skor när
man kör (går bra med jeans och långärmad tröja). Bil i bra skick som ej läcker olja eller vatten och inga lösa föremål i bilen. Ej full tank (för att minska risken för bensinspill). Det rekommenderas att man höjer däcks-trycket med ca 0,5 bar. Störtbåge på bilen är inte något krav vid denna  förarövning, dock en stark rekommendation