Imorgon blir det vagnboks besiktning efter mycket om och men, flyter det på så blir det serieanmälan

Nåt icke racingrelaterat som går att sälja hittar man alltid...waern wrote:nu har jag snart ingenting kvar att sälja för att finansiera dessa dumheterna![]()
waern wrote: Imorgon blir det vagnboks besiktning efter mycket om och men, flyter det på så blir det serieanmälan
Konstig och krånglig hantering. När min bil be godkänd i helgen sa beskiningsmannen det det skulle komma faktura från SBF och när den var betald var allt klart. Vet du vad besiktningsmannen skulle färdigställa när klisterlappen kommit?waern wrote:Då var besiktningen av bilen inför vagnboken avklarad. Nu ska man bara vänta på att alla papper kommer in till sbf för att sedan få hem fakturan som skall betalas för att dom sedan skall skicka ut ett litet klistermärke och först då så ska jag ringa och boka ny tid med vagnboks killen så han kan komma och färdigställa vagnbokenett fullkomligt logiskt och effektivt tillvägagångssätt
![]()
Jag har iallafall gjort serie anmälan på spvm så en liten bit närmare målet
Verkar fungera lite olika beroende på besiktningsman. Jag fick vagnboken i handen i samband med besiktningen. Får se om jag lyckas få klisterlappen på plats själv (annars får jag ringa besiktningsmannen för assistanswaern wrote:Jag har ingen aning vad det är som ska göras senboken hade ju han inte med sig nu så den har jag inte ens sett. Jag är total nybörjare så jag får ju helt förlita mig på andra
klisterlappen kanske har klister på båda sidor eller nåt sånt lurigt så det krävs en utbildad man...
Då saknas det bara vagndeklarationwaern wrote:Fick startnummer 77samma som mitt gamla banträffs vapen
Alla datorer anses vara omprogramingsbara eftersom det inte är nån som kan kontrollera det (tänk generellt, reglementet gäller en mycket blandad klass).waern wrote:Ja hur var det med det, hade alla omprogramerbart som har en motorstyrbox även om den inte är mixtrad med? Samma vikten, räcker det att sätta den vikten som står i reg.beviset? Den lär ju inte väga mindre innan man hunnit lätta och bågen väger väl upp för glasfiberstolen. Får man åka utan passagerar stolen? Är det invägning innan tävling eller skall man fixat det innan med?
Det är lägstavikten under kval/race som det gäller, dvs som du kör över mållinjen (förare i mundering, den mängd bensin du har just då etc).waern wrote:Är vikten tom eller med förare och bensin? Just min bil är väl så tung så jag kommer nog inte i närheten av minimum gränsen![]()
Det står 1150kg i reg.beviset så om man höftar på 1100kg så bör man inte vara på fel sida.
Nja, 1150 med dig i är nog en bättre gissningwaern wrote:Och jag har ingen ABS så 300kg övervikt med mig iTjena Herr Blysläde :nyah:jag får nog banta... bilen...
Fick klisterlappen på posten igår. Ska se om jag har mod nog att klistra dit den utan auktoriserad personal.Per Hammarsjö wrote:Klistra dit lappen kanske? Bra om det är auktoriserad personal som gör sånt...![]()
Du är ute på djupt vatten nu Andreas...Andreas K wrote:Fick klisterlappen på posten igår. Ska se om jag har mod nog att klistra dit den utan auktoriserad personal.Per Hammarsjö wrote:Klistra dit lappen kanske? Bra om det är auktoriserad personal som gör sånt...![]()
Min misstanke är att jag ska klistra lappen i rutan på framsidan och skriva upp kontrollnumret på sidan 2, kan det vara rätt?
/Andreas K
Det finns vidvinkelspeglarwaern wrote:... det blir inget att titta i döda vinkeln där inte
Det är nog en vanesak det där. Dom första skydden jag tittade på skulle ha fasta remmar, dessa glider ju med så det går iallafall vända på huvudet lite.Niklas Falk wrote:Det finns vidvinkelspeglarwaern wrote:... det blir inget att titta i döda vinkeln där inte