Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Ja här går det sannerligen framåt!
Grymt jobbat!!
Gas'n i bott'n!
Grymt jobbat!!
Gas'n i bott'n!
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Alexander Mullaart
- Posts: 290
- Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
- Location: Malmö
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Grymt jobbat ! Måste ta ett ryck med min bil också, hellre köra än skruva!
Det finns ju roligare saker än att pressa ur alla bussningar... Gick det smidigt? Fick kämpa något så in i helvete med mina ...
Det finns ju roligare saker än att pressa ur alla bussningar... Gick det smidigt? Fick kämpa något så in i helvete med mina ...
Alexander Mullaart
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Bra jobbat!
Själv håller jag på med rostlagning, lagom kul...
Själv håller jag på med rostlagning, lagom kul...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 378
- Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
- Location: Falkenberg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Ska bli kul att följa din framfart på banan också.
Första testdag på Falkenberg på Onsdag 9/4 kanske vi ses då
Conny
Ska bli kul att följa din framfart på banan också.
Första testdag på Falkenberg på Onsdag 9/4 kanske vi ses då
Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Det är riktigt bra framfart du håller! Kan jag lämna in min bil en veka eller två
Men precis som du säger själv står du inte på startlinjen så blir det mycket förgäves, fråga mycket här så du kan ratta in blen "så rätt" från början till falkenberg.
http://www.molndalsdackservice.se/ Här är vi många som gör hjulinställning med en supernoga australiensare som rattade in min hjulinställning till två decimaler bara för att bevisa att det är så det ska gå till
Jag kör h&R krängare men kör oiginal/ingen krängare bak. Dock kör jag torsionsdiff som är lite lustig då den kan bete sig som en "rikig" diff och öppen diff när man lyfter nån av hjulen bak.Vilken diff har du i nu?
Tack för HT bytet. Bilen blev riktigt snygg
Men precis som du säger själv står du inte på startlinjen så blir det mycket förgäves, fråga mycket här så du kan ratta in blen "så rätt" från början till falkenberg.
http://www.molndalsdackservice.se/ Här är vi många som gör hjulinställning med en supernoga australiensare som rattade in min hjulinställning till två decimaler bara för att bevisa att det är så det ska gå till
Jag kör h&R krängare men kör oiginal/ingen krängare bak. Dock kör jag torsionsdiff som är lite lustig då den kan bete sig som en "rikig" diff och öppen diff när man lyfter nån av hjulen bak.Vilken diff har du i nu?
Tack för HT bytet. Bilen blev riktigt snygg
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Taaack m8! Skall bli kul att meka lite imorgon!JOnas wrote:Ja här går det sannerligen framåt!
Grymt jobbat!!
Gas'n i bott'n!
Tack tackar!Alexander Söderholm wrote:Grymt jobbat ! Måste ta ett ryck med min bil också, hellre köra än skruva!
Det finns ju roligare saker än att pressa ur alla bussningar... Gick det smidigt? Fick kämpa något så in i helvete med mina ...
Det gick ganska smidigt faktiskt. Har en kompis som jobbar på en framvagnsverkstad som har en 20 tons-press med miljarders olika hylsor och don. Galet jobbigt utan press kan jag tänka mig!
Tackar! Kul med så mycket feedback!TPR wrote:Bra jobbat!
Själv håller jag på med rostlagning, lagom kul...
Rostlagning är inte helt skoj kanske nej :/
Skall du köra hela säsongen?
Tackar Conny! Hoppas att det blir en körbar bil tillslut!Conny Lundell wrote:Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Ska bli kul att följa din framfart på banan också.
Första testdag på Falkenberg på Onsdag 9/4 kanske vi ses då
Conny
Klarar inte 9/4 men den 16/4 siktar jag på som första test. Skall du köra även då?
Haha nja Chriss tror inte du vill lämna bilen till mig! Jag är ingen mekaniker direktchriss wrote:Det är riktigt bra framfart du håller! Kan jag lämna in min bil en veka eller två
Men precis som du säger själv står du inte på startlinjen så blir det mycket förgäves, fråga mycket här så du kan ratta in blen "så rätt" från början till falkenberg.
http://www.molndalsdackservice.se/ Här är vi många som gör hjulinställning med en supernoga australiensare som rattade in min hjulinställning till två decimaler bara för att bevisa att det är så det ska gå till
Jag kör h&R krängare men kör oiginal/ingen krängare bak. Dock kör jag torsionsdiff som är lite lustig då den kan bete sig som en "rikig" diff och öppen diff när man lyfter nån av hjulen bak.Vilken diff har du i nu?
Tack för HT bytet. Bilen blev riktigt snygg
Japp, tack. Tänkte lämna in till dom ja. Med lite tur kanske dom har undansparade inställningar vad andra cup-åkare velat ha för inställning
Justeras det mycket hjulvinklar förresten ute på bana sen? Eller justeras dämpare och krängare mest?
Jag har den öppna diffen i nu men skall lyfta i en Torsendiff under påsk.
Gott att HT'n funkade! Svart blev ju bättre för mig med!
Imorgon och onsdag blir det nån timmas mek. Imorgon får jag hjälp av JOnas!
På lördag blir det supermek 9-21! Då hoppas jag få bilen tillräckligt klar för ett test på Falkenbergsbanan.
Har tagit ledig på onsdag 16/4 för att på morgonen köra bilen hos Civinco, sen förhoppningsvis till fyrhjulsinställning, sen till bilprovning, sen kräng av däck (har sponsring på det tjo), sen vagnboksbeskiktning och SEEN ner till Falkenberg! Tror att TT kommer sova gott den kvällen sen.
I påsk väntar sedan finlir och sista detaljer som lackning invändigt, flytt av huvudströmbrytare, kanske flytt av luftfilter.. ja det finns väl alltid att göra va?
Skall jag fota och lägga upp bilder på JOnas skrapandes rostskyddsmassa imorgon?
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Inte så lite späck den dagen!!Har tagit ledig på onsdag 16/4 för att på morgonen köra bilen hos Civinco, sen förhoppningsvis till fyrhjulsinställning, sen till bilprovning, sen kräng av däck (har sponsring på det tjo), sen vagnboksbeskiktning och SEEN ner till Falkenberg! Tror att TT kommer sova gott den kvällen sen.
Svar negativt!Skall jag fota och lägga upp bilder på JOnas skrapandes rostskyddsmassa imorgon?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 378
- Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
- Location: Falkenberg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Blir ingen körning på banan för mig den 16/4 pga att jag befinner mig på resa i USA då. Missar en del körtillfällen men resa är också kul.Conny Lundell wrote:Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Ska bli kul att följa din framfart på banan också.
Första testdag på Falkenberg på Onsdag 9/4 kanske vi ses då
Conny
Tackar Conny! Hoppas att det blir en körbar bil tillslut!
Klarar inte 9/4 men den 16/4 siktar jag på som första test. Skall du köra även då?
Lycka till med skruvandet Thomas.
Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Resa i USA låter inte alls dumt!Conny Lundell wrote:Blir ingen körning på banan för mig den 16/4 pga att jag befinner mig på resa i USA då. Missar en del körtillfällen men resa är också kul.Conny Lundell wrote:Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Ska bli kul att följa din framfart på banan också.
Första testdag på Falkenberg på Onsdag 9/4 kanske vi ses då
Conny
Tackar Conny! Hoppas att det blir en körbar bil tillslut!
Klarar inte 9/4 men den 16/4 siktar jag på som första test. Skall du köra även då?
Lycka till med skruvandet Thomas.
Conny
Tack Conny, vi syns på bana i framtiden
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Fick tips om kolsyresläckare och hammare till rostskydd. Dock inte testat själv men det skulle vara grymmt mycket lättare och mindre kletigt.
Vad kostar kvällskörning på falkenberg imorgon och den 16?
Jag har har tagit licens men inte skickat in den ännu, tror du det räcker med kurs intyget
Vad kostar kvällskörning på falkenberg imorgon och den 16?
Jag har har tagit licens men inte skickat in den ännu, tror du det räcker med kurs intyget
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Kvällskörningen kostar 500 kr.chriss wrote:Fick tips om kolsyresläckare och hammare till rostskydd. Dock inte testat själv men det skulle vara grymmt mycket lättare och mindre kletigt.
Vad kostar kvällskörning på falkenberg imorgon och den 16?
Jag har har tagit licens men inte skickat in den ännu, tror du det räcker med kurs intyget
Nja intyg + kvitto på att du betalat in kanske räcker. Det viktigaste med licensen är den försäkringen som ingår och den gäller ju bara om du faktiskt betalat in... Det du annars kan göra är att lösa engångslicens/prova-på-licens.. men det är ju onödiga pengar (typ 250 kr kanske) om du ändå tänkt lösa ut din riktiga licens....
Ah, bra tips!
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Du har ju helt klart en vinnarbil när du är klar!
Så då finns det inga ursäkter...
Jag kommer köra SSM och kanske andra Gelleråsen, om jag har råd/tid.
Men jag lär nog som vanligt dyka upp på några race till, beror lite på vilka Modsport race min brorsa ska köra.
Så då finns det inga ursäkter...
Jag kommer köra SSM och kanske andra Gelleråsen, om jag har råd/tid.
Men jag lär nog som vanligt dyka upp på några race till, beror lite på vilka Modsport race min brorsa ska köra.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Hehe jag är väl medveten om att jag kommer sakna ursäkter... vet inte hur jag skall hantera det riktigtTPR wrote:Du har ju helt klart en vinnarbil när du är klar!
Så då finns det inga ursäkter...
Jag kommer köra SSM och kanske andra Gelleråsen, om jag har råd/tid.
Men jag lär nog som vanligt dyka upp på några race till, beror lite på vilka Modsport race min brorsa ska köra.
Okok, skall bli kul att snackas på banan igen... denna gång med varsin miata
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Säkert några som undrar hur det går här...
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Tjena!
Dåligt med uppdateringar här på ett tag.
Har mekat så in i h*lvete senaste månaderna och även fått hjälp av bla JOnas och Thomas J
Idag dock känner jag att jag fasen inte får bilen så klar jag vill till första racet
To many loose ends.
Körde bilen de allra första metrarna idag i gånghastighet för ett första test.
Har bokad tid hos Civinco-Peter och sen bilprovning för reg.bes. på onsdag.
Självklart funkar ju inte allt, hastighetsmätaren har nu ballat ur. Testat ett annat instrument men det hjälpte inte... Kan wire'n blivit skadad av alla i- och urplockningar av instrumentet jag gjort?
Som sagt, för mycket oklart för att tävling på lördag-söndag skall kännas klokt.
Någon dag när jag är lite längre ifrån att slänga ut datorn genom mitt stängda köksfönster kommer jag med en lite bilduppdatering på allt jag gjort so far.
Tar nya tag till Kinnekulle 24-25 maj istället tror jag.
Dåligt med uppdateringar här på ett tag.
Har mekat så in i h*lvete senaste månaderna och även fått hjälp av bla JOnas och Thomas J
Idag dock känner jag att jag fasen inte får bilen så klar jag vill till första racet
To many loose ends.
Körde bilen de allra första metrarna idag i gånghastighet för ett första test.
Har bokad tid hos Civinco-Peter och sen bilprovning för reg.bes. på onsdag.
Självklart funkar ju inte allt, hastighetsmätaren har nu ballat ur. Testat ett annat instrument men det hjälpte inte... Kan wire'n blivit skadad av alla i- och urplockningar av instrumentet jag gjort?
Som sagt, för mycket oklart för att tävling på lördag-söndag skall kännas klokt.
Någon dag när jag är lite längre ifrån att slänga ut datorn genom mitt stängda köksfönster kommer jag med en lite bilduppdatering på allt jag gjort so far.
Tar nya tag till Kinnekulle 24-25 maj istället tror jag.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Thomas.
Nu ger du dig inte!!!,du är för nära.
Har du vagnboken iordning, så kom till första rejset ändå o kör utom tävlan.
Har du något som tar för mycket tid för att få ihop allt innan helgen?, kör bilen till Gross, han är jättebra på sånt.
Kom igen nu
Nu ger du dig inte!!!,du är för nära.
Har du vagnboken iordning, så kom till första rejset ändå o kör utom tävlan.
Har du något som tar för mycket tid för att få ihop allt innan helgen?, kör bilen till Gross, han är jättebra på sånt.
Kom igen nu
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Har mängder med små saker som tex kränga på däck på fälg, köra in dämpare och bussningar och sen ställa höjd, fyrhjulsinställning, backspegel måste uppfinnas något nytt (tänkte inte på att buren täcker av den. Måste lösa passagerarstol för besikting (min tänkta sådana passar för förarsidan men tydligen inte passagerarsidan...tänkte inte att det kunde vara olika mått där). Hastighetswiren plötsligt också... Köpa/lösa depågrejer. Osv.
Har plan för allt men det känns för tight, framförallt med tanke på att jag inte ens testat bilen i lite tempo än.
klurar lite till innan jag avanmäler mig...
Har plan för allt men det känns för tight, framförallt med tanke på att jag inte ens testat bilen i lite tempo än.
klurar lite till innan jag avanmäler mig...
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Thomas Thorén wrote:Har mängder med små saker som tex kränga på däck på fälg, köra in dämpare och bussningar och sen ställa höjd, fyrhjulsinställning, backspegel måste uppfinnas något nytt (tänkte inte på att buren täcker av den. Måste lösa passagerarstol för besikting (min tänkta sådana passar för förarsidan men tydligen inte passagerarsidan...tänkte inte att det kunde vara olika mått där). Hastighetswiren plötsligt också... Köpa/lösa depågrejer. Osv.
Har plan för allt men det känns för tight, framförallt med tanke på att jag inte ens testat bilen i lite tempo än.
klurar lite till innan jag avanmäler mig...
Vad jag kan hjälpa dig med Thomas.
1 släng in däck o fälgar till banan, så monterar jag dom åt dig.
2 Per har en passagerarstol liggandes, vet att du får låna den. Ring bara om du behöver.
3 Depågrejer…(ställ dig bredvid oss, det finns plats o grejer så det blir över.)
---------------------------------------------------------------------------------------
Hinner du inte med höjderna,så löser vi det på Gälleråsen.
(Nu tar inte det så värst lång tid inf)
Men…hjulinställningen är viktig, viktig viktig.
De flesta i Gbg gör det i Mölndal
Ring om du behöver hjälp.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Allt kommer aldrig att vara perfekt!
Du har kommit skit långt och säsongen är kort prioritera det som är ett måste för att köra.
Hur hårda är reglerna om man har en 2a på hastighetsmätare och passagerastol så är bilen ändå bes och laglig på väg en hel månad! Bara det inte är några säkerhetsgrejer borde det inte alls vara några problem. Men någon får kommentera så inte jag är ute och cyklar.
Vi åker 8 bilar mot Nürburgring och kan säga att hälften kanske är klara. Men vi kommer var 16pers på plats med mycket verktyg
Du har kommit skit långt och säsongen är kort prioritera det som är ett måste för att köra.
Hur hårda är reglerna om man har en 2a på hastighetsmätare och passagerastol så är bilen ändå bes och laglig på väg en hel månad! Bara det inte är några säkerhetsgrejer borde det inte alls vara några problem. Men någon får kommentera så inte jag är ute och cyklar.
Vi åker 8 bilar mot Nürburgring och kan säga att hälften kanske är klara. Men vi kommer var 16pers på plats med mycket verktyg
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Bes U.A. är utan anmärkning, dvs 30 dagar till ombes funkar inte.chriss wrote:Hur hårda är reglerna om man har en 2a på hastighetsmätare och passagerastol så är bilen ändå bes och laglig på väg en hel månad! Bara det inte är några säkerhetsgrejer borde det inte alls vara några problem. Men någon får kommentera så inte jag är ute och cyklar.
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Uppskattar verkligen ert stöd och erbjudande om hjälp!
Jag "kanske" är lite perfektionist men nja jag tror jag hjälper mig själv bättre genom att skippa detta race. Landa lite mer i bilen, få ordning på allt och även kanske köra ett test innan första race.
Jag "kanske" är lite perfektionist men nja jag tror jag hjälper mig själv bättre genom att skippa detta race. Landa lite mer i bilen, få ordning på allt och även kanske köra ett test innan första race.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Det tycker jag låter väldigt förståndigt!
SVKG:s Bankalas på Kinnekulle i slutet av maj kanske skulle passa?
Det har jag själv som mål men just nu ser det ut att spricka, rejält...
SVKG:s Bankalas på Kinnekulle i slutet av maj kanske skulle passa?
Det har jag själv som mål men just nu ser det ut att spricka, rejält...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Hade tävlingen på Kinnekulle legat en helg senare så hade det varit upplagt för långhelg. Annars är det ju 23e maj som gäller (även för mig).TPR wrote:Det tycker jag låter väldigt förståndigt!
SVKG:s Bankalas på Kinnekulle i slutet av maj kanske skulle passa?
Det har jag själv som mål men just nu ser det ut att spricka, rejält...
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Okok.
Första racet för mig blir SPVM #2 24-25 maj.
Har inte bestämt eller hittat vad jag skall testa än inför det dock.
Falköping har träning såg jag nästa onsdag men jag skulle hellre testat en vecka eller så efter det. Har nämligen prioriterat ner vxl-byte och diffbyte men kanske skall försöka byta nu när det blev lite ledigt i helgen plötsligt...
Falk - Vad/var kör du 23 maj?
Pihl - Vill du ha medioker men energisk och noggrann mekar-/hantlangarhjälp någon kvällar kommande veckor?
Första racet för mig blir SPVM #2 24-25 maj.
Har inte bestämt eller hittat vad jag skall testa än inför det dock.
Falköping har träning såg jag nästa onsdag men jag skulle hellre testat en vecka eller så efter det. Har nämligen prioriterat ner vxl-byte och diffbyte men kanske skall försöka byta nu när det blev lite ledigt i helgen plötsligt...
Falk - Vad/var kör du 23 maj?
Pihl - Vill du ha medioker men energisk och noggrann mekar-/hantlangarhjälp någon kvällar kommande veckor?
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Thomas Thorén NA 1,8 -90:a
Förhoppningsvis komplett ekipage till Kinnekulle, det kan ju alltid dyka upp träningspass.Thomas Thorén wrote:Falk - Vad/var kör du 23 maj?