Tolkar jag dig rätt att mer camber fram gör bilen mer understyrd och att det då behövs mer toe-out för att kompensera detta?Magnus Pettson wrote:...
De där med toe i samband med lite extra camber är kanske inte så enkelt iom, som Niklas nämnde, ett hjul som man lutar vill ju svänga, det är ju så man svänger med motorcykel. Så för vardagskörning så kanske de ska vara lite toe out för att kompensera lutningen ....
Anledningen till att jag tänkte öka på cambern på bilen är tämligen ovetenskaplig: har inte mätt temperaturen på slitytan utan bara noterat att slitaget på däckens ytterkant är betydande medans däcken inte slits mycket alls på innerkanterna med nuvarande camber-inställning.
Bilen understyr på tok fö mycket nu så något måste göras för att få bättre instyrning. Jag är dock lite rädd för att ta för mycket toe-out fram eftersom bilen används till vardags (och året runt). Om bilen blir för stirrig och spårkänslig blir det lite jobbigt till vardags. Men om det är hyfsat enkelt att justera toe själv kanske det inte är så stort problem att få en grundinställning med ett par mm toe-out och att sedan testa sig fram själv
/Andreas K