Är nog inga problem - passa dig för Niklas F under träningarna bara brukar gilla att puttasFredrik Henriksson wrote: Jag hoppas att all plast och plåt förblir intakt cup-premiären...

Tack för tipset, ska passa mig för honom...Josen wrote:Är nog inga problem - passa dig för Niklas F under träningarna bara brukar gilla att puttasFredrik Henriksson wrote: Jag hoppas att all plast och plåt förblir intakt cup-premiären...
Såg att d var någon som letar ny framskärm, det var visst in någon blå kulör...Dennis Kullman wrote:Det är inte bara Niklas som puttas...
Eftersom inte den andra parten är representerad här så kan vi ju låta Josen version vara den allenarådande och sanna (annars kanske jag inte får åka på Josens trailer om min bil pajar någon gång).Josen wrote:Undrar vem det kan vara - jag puttas inte i alla fall håller bara mina spårFredrik Henriksson wrote:Såg att d var någon som letar ny framskärm, det var visst in någon blå kulör...Dennis Kullman wrote:Det är inte bara Niklas som puttas...
Härligt att ha resurser för att få kompisarDennis Kullman wrote:Eftersom inte den andra parten är representerad här så kan vi ju låta Josen version vara den allenarådande och sanna (annars kanske jag inte får åka på Josens trailer om min bil pajar någon gång).Josen wrote:Undrar vem det kan vara - jag puttas inte i alla fall håller bara mina spårFredrik Henriksson wrote:Såg att d var någon som letar ny framskärm, det var visst in någon blå kulör...Dennis Kullman wrote:Det är inte bara Niklas som puttas...
Hade det varit dörr och bakskärm hade det sett "bättre" ut.Josen wrote:Men eftersom du hade första parket får du gärna berätta hur du tyckte det såg ut - även om det inte blir sanningen
Var nog ganska långt framme eftersom jag har ett tydigt däck-avtryck i mitten av dörren och lite främre intryckt i dörren. Bakre delen av skärmen tog tag i däcket. Kändes bara som en lätt touch - helt odramatisktMen att ditt främre hörn är orört tyder iaf att du varit lite framför vid kontaktens början?
OK, så veckningen av skärmen beror på kraft bakifrån i bakkant, inte kontakt från sidan?Josen wrote:Var nog ganska långt framme eftersom jag har ett tydigt däck-avtryck i mitten av dörren och lite främre intryckt i dörren. Bakre delen av skärmen tog tag i däcket. Kändes bara som en lätt touch - helt odramatiskt
Fick någon av bilarna bryta eller kunde ni båda fortsätta att köra hela dagen?Josen wrote:Aldrig kul med skador- men det är lätt hänt med tajta klasser. Medaljens baksida s.a.s
Var nog ganska långt framme eftersom jag har ett tydigt däck-avtryck i mitten av dörren och lite främre intryckt i dörren. Bakre delen av skärmen tog tag i däcket. Kändes bara som en lätt touch - helt odramatisktMen att ditt främre hörn är orört tyder iaf att du varit lite framför vid kontaktens början?
Ja det som förvånar mig så är skärmen verkar ha masserats av instyrande däck och sido-blinkers glaset var heltNiklas Falk wrote:OK, så veckningen av skärmen beror på kraft bakifrån i bakkant, inte kontakt från sidan?Josen wrote:Var nog ganska långt framme eftersom jag har ett tydigt däck-avtryck i mitten av dörren och lite främre intryckt i dörren. Bakre delen av skärmen tog tag i däcket. Kändes bara som en lätt touch - helt odramatiskt
Körde ni stående på Falkenberg i SPVM? Jag var ju där och tittade men minns inte riktigt.Niklas Falk wrote: Kinnekulle funkar bra med rullande (ofta två led in under bron) men Falkenberg hade varit förödande (väldigt många bilar i ett tajt tidsspann som ska igenom chikanen, det är tillräckligt illa med stående).
Jodå, stående start och trångt in i chikanen.Joakim Winkler wrote:Körde ni stående på Falkenberg i SPVM? Jag var ju där och tittade men minns inte riktigt.Niklas Falk wrote: Kinnekulle funkar bra med rullande (ofta två led in under bron) men Falkenberg hade varit förödande (väldigt många bilar i ett tajt tidsspann som ska igenom chikanen, det är tillräckligt illa med stående).
SSK körde rullande där, antagligen för att starten är i nerförsbacke.
Ja, motortemperaturen gick i taket så jag valde att bryta. Med tanke på det Henrik Pihl lyckades med på Kinnekulle så ville jag inte riskera motorn (även om det står en reservmotor i garaget).Josen wrote:Såg att Anders bara körde fyra varv på tävlingen - hände det något Anders ?
Helt rätt - man har lika kul var man är i fältet bara man har någon likvärdig att rejsa medSå till er som inte kört ert första race. All "action" är inte mellan tätbilarna Josen och Dennis. Det är minst lika roande en bit ned i fältet där de flesta har sina egna små fighter!
Mitt råd: Ut på banan och kör i stället för att optimera bilen till "vansinne" innan ni vågar er ut!
Uppfattade inte det riktigt hade fullt upp med att släppa av för Dennis som tydligen inte heller såg migSåg Josen gå upp på insidan om Dennis. Då det fanns mer plats och jag hade bra fart så gick jag upp på insidan om Josen. Uppfattade du, Josen, att vi faktiskt var 3 bilar i bredd över krönet?? Ville inte göra en "Ted Björk" så jag bakade tillbaka något för att se vad som skulle hända mellan Dennis och Josen
Personligen tycker jag att det är ett (för oss) olämpligt ställe att ge sig på en omkörning - om man inte är före redan på krönet - p g a riskerna.Josen wrote:Uppfattade inte det riktigt hade fullt upp med att släppa av för Dennis som tydligen inte heller såg mig- är lite lurigt i den kurvan. Man inbjuds till att köra om där men det går ju ganska fort där så man vill inte riskera något.