Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
learn by doing
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
El Blanco! (kan man säga så..??)
Nu snackar vi "The Shining"
S N Y G G T!
Nu snackar vi "The Shining"
S N Y G G T!
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Jag tycker Transiten ser lika illa ut trots vaxningFredrik Henriksson wrote:Nattens vaxande börjar ge effekt...
Det är ju varmt och svettigt, tar ett duracellbatteri aldrig slut?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Varför inte Anderstorp, högsta toppfart i slutet på rakan vinnerFredrik Henriksson wrote:Ska testa med performanceboxen hur mkt/lite ankstjärten stjäl i ax och toppfart, sen blir det test på bana med ett pass per lucka för att se om det gör något i varvtider på en högfartsbana som Falkenberg...
Ett mycket enkelt test. Sen kan du ju mäta hastighet i högfartskurvorna för att se om den hjälper nåt öht.
Ska vi fixa till en plyfaskiva för att se om en "Elisestärt" med kofångarens yttre begränsning kanske hjälper mer?
Plyfa, figursåg och silvertejp kräver ju inte så mycket förarbete
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Äsch då, den fäst ju med trallskruv rätt genom plåtluckan, så lossna lär den inte göra.Fredrik Henriksson wrote:Får ha med oss rejäla mutor till besiktningsmännen isf!
Det blir ju bara en bardisk med ca 30cm bredd och ca 20cm höga sidor i luckans kanter (förlängning ut på sidorna kan man vänta med).
Det skulle ju fungera i teorin (och reglementet), men i praktiken är det mycket enklare att låta det vara som det är, med rejält baksug efter buren längs rakan.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Formen är av efter en del kämpande. Använde inget släppmedel för att slippa gjutavtrycken i formen. Tyckte jag fick upp en riktigt fin yta men det satte sig i små porer iaf. Är ytan inte 100% spegelblank, vilket gamla bildelar pga stenskott och repor sällan är, rekomenderas släppmedel.
Första riktiga fadäsen vad det gäller bräna igenom(om man bortser från Henriks bakluckeform men där anade jag ugglor då han lackat den med enkomponentsfärg, inte ett ton av vax och släppmedel hjälpte den från att bränna)
Som tur var så tog bara lacken på luckan stryk. Den brända färgen från luckan var bara att pilla av från insidan av formen med lätt nagelskrap och under fanns en fin yta som lär bli blank med lite lätt putsande.
Med tvåkomponentslack, ordentligt uppvaxad yta och släppmedel är det aldrig några problem. Men man lär sig inte om man inte går ifrån det beprövade ibland...
Första riktiga fadäsen vad det gäller bräna igenom(om man bortser från Henriks bakluckeform men där anade jag ugglor då han lackat den med enkomponentsfärg, inte ett ton av vax och släppmedel hjälpte den från att bränna)
Som tur var så tog bara lacken på luckan stryk. Den brända färgen från luckan var bara att pilla av från insidan av formen med lätt nagelskrap och under fanns en fin yta som lär bli blank med lite lätt putsande.
Med tvåkomponentslack, ordentligt uppvaxad yta och släppmedel är det aldrig några problem. Men man lär sig inte om man inte går ifrån det beprövade ibland...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Med tanke på de breda slicksen etc så kan man nog ana att den bilen har lite mer motor än standard. Men testa gärna! Och logga kurv-, topphastigheter samt varvtider med olika bakspoilers. Ingen är nyfiknare än jag!Fredrik Henriksson wrote:En blick in i kristallkulan...
Undra vad "experterna" som tycker jag har en för kraftig vinge nu kommer att säga? Javisst ja, ja skiter visst i det!
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Jasså han ja......Var nån raceingenjör..
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC då sorry kunde inte låta bli....Så jag litar på Roland, som hittills aldrig haft fel,
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Det var ett riktigt korkat uttalande.Fredrik Henriksson wrote:Var nån raceingenjör som sa till mig att min bil kommer troligtvis gå långsammare med bur då dämpare mm inte är byggt för så styvt chassi...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Övningsår för teamet med kaffepengar och bil som byggdes för många år sedan(strul) för att ge en liten förklaring, även om det inte behövs när man sett vilka bilar han byggt genom åren. Lätt att bara stirra på placering.Josen wrote:Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC då sorry kunde inte låta bli....Så jag litar på Roland, som hittills aldrig haft fel,
Att de hängde med så pass bra på Falkenberg med tanke på material och lite tid i bilen tyckte jag var rätt bra.
Edit: Dumt utryckt av mig, alla har fel, menade att alla små tips han gett mig har tagit mig framåt och fungerat...
Last edited by Fredrik Henriksson on Wed 12 Aug 2009, 21:12, edited 1 time in total.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Var nog mest för att få vara kritisk, många har lättare för det än att säga något positivt...Dennis Kullman wrote:Det var ett riktigt korkat uttalande.Fredrik Henriksson wrote:Var nån raceingenjör som sa till mig att min bil kommer troligtvis gå långsammare med bur då dämpare mm inte är byggt för så styvt chassi...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Nu är formen snart klar, bara slipa lite på kanterna kvar...
- Attachments
-
- Nästan färdig form.JPG (41.05 KiB) Viewed 3278 times
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
-nu får du allt vara lite snäll.Josen wrote:Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC då sorry kunde inte låta bli....Så jag litar på Roland, som hittills aldrig haft fel,
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Nya däck beställda. Nu provar vi Yoko så får vi se om dessa är bättre än Kuhmo...
Skivor beställda från mx5parts, belägg beställes på måndag, måste se hur slitna mina bakbelägg är...
Kom på att jag har stålomspunna slangar liggandes sedan flera år, var tänkta till kompressormiatan, varför inte skruva på...
Vilken bromsvätska kör ni på och var köper ni den?
Skivor beställda från mx5parts, belägg beställes på måndag, måste se hur slitna mina bakbelägg är...
Kom på att jag har stålomspunna slangar liggandes sedan flera år, var tänkta till kompressormiatan, varför inte skruva på...
Vilken bromsvätska kör ni på och var köper ni den?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Funderar på att testgjuta en baklucka i kolfiber i helgen. Orginalluckan har ju en okomplicerad form. Kolfiber e så innihelvetes dyrt bara. Över 10ggr dyrare än glasfiber...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
...Men kolfiber är ungefär 10ggr häftigare oxå
Är kolfiber helt bannlyst i Roadsport? Annars så tänkte Jag ersätta mina dörrpaneler med Kolfiber och ett enkelt handtag att dra igen dörren med.
(ursäkta trådkapningen, Fredrik)
Är kolfiber helt bannlyst i Roadsport? Annars så tänkte Jag ersätta mina dörrpaneler med Kolfiber och ett enkelt handtag att dra igen dörren med.
(ursäkta trådkapningen, Fredrik)
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Verkligen inte, reglementet justerades 2007 för att rymma allehanda lämpliga material (när det gäller karosspaneler).Måns Wilke wrote:Är kolfiber helt bannlyst i Roadsport? Annars så tänkte Jag ersätta mina dörrpaneler med Kolfiber och ett enkelt handtag att dra igen dörren med.
Innersidorna på dörrarna kan ju vara i vilket material som helst som är vettigt. Ska det bara vara en slät skiva så finns det skivmaterial som är mycket billigare än Kolfiber (som inte är direkt lätt när en platt skiva skall tåla hantering, kolfiber är jättedåligt på att ta upp stötar och flex)
När det gäller kostnaden på själva twillen så börjar den märkas lite i helheten för kolfiber. Att det är dyrt beror bara på att din tid är värdelös Fredrik
Har du tänkt att köra klassisk väv+Epoxi eller med Polyester (som du ju är ganska van numera). Epoxin är ju klar (speciellt om man väljer en UV-tålig variant) och jag vette katten om det inte skall vara annan kolfibertwill till polyester för bästa resultat.
Perfekt lagd (i färre lager med fler och mindre förstärkningar) är ju en förutsättning för att kolfibern ska bli lättare. 1kg kolfiber väger lika mycket som 1kg glasfiber
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Nja, har köpt 1kvm på biltema + deras laminatepoxy. De täcker inte ens utan jag får klippa och lappa. Gör bara ett lager för att se hur styvt ett lager är samt hur matarialet är att jobba med. Blir nog snyggare väv med bättre epoxy och klargelcoat mm framöver om det faller väl ut...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Jo kolfiber ser Rock´nRoll ut vilket jag gillar!!Måns Wilke wrote:...Men kolfiber är ungefär 10ggr häftigare oxå
Är kolfiber helt bannlyst i Roadsport? Annars så tänkte Jag ersätta mina dörrpaneler med Kolfiber och ett enkelt handtag att dra igen dörren med.
(ursäkta trådkapningen, Fredrik)
Men det lär inte bli så mkt lättare då jag redan nu är nere på väldigt låga viktnivåer med glasfiber. Min senaste lucka vägde 1.5kg med förstärkning av ankstjärt. Om det går att kapa några gram med kolfiber är oviktigt för mig. Design och hälsa gör det intressant. Ger man bara fasen i att få epoxin på sig så är den inte i närheten polyesterns hälsovådlighet...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Jo, epoxi ska man inte få på huden. Gott om handskar, använd dubbla och byt de yttre ofta, de inre byter du allteftersom du blir svettig (nästan lika ofta).Fredrik Henriksson wrote:Ger man bara fasen i att få epoxin på sig så är den inte i närheten polyesterns hälsovådlighet...
Plasta inne och slipa ute (dammet innehåller ju alltid lite ohärdat) är ett angreppssätt..
Att svettas styren är ju inte så skoj (då vet man att man fått det i hela systemet).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Hade tänkt att köra med diskhandskar, men det kanske är säkrast att sätta på en kirurghandske under. Tack för tips och omtanke...Niklas Falk wrote:Jo, epoxi ska man inte få på huden. Gott om handskar, använd dubbla och byt de yttre ofta, de inre byter du allteftersom du blir svettig (nästan lika ofta).
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Dom vann iaf Semcon idag...Josen wrote: Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC då sorry kunde inte låta bli....
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Och de återtog Jumbo platsen i heat 2 genom att åter inte kunna fullfölja ett raceDom vann iaf Semcon idag...
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94 Projekt Roadsport 2009
Dom åker inte rejs två, bara de 8 första dvs de som kör den stora klassen...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5