Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Per Hammarsjö »

Nu ligger anmälningsformulär för träffen ute på hemsidan.

Ni får ursäkta att det kommit upp lite sent men vi kunde inte köra under SBF's regelverk på den här träffen och blev tvungna att hitta ett alternativ. Nu kommer Driving Event hjälpa oss och då passar vi på att fokusera lite mer på instrukörer.
Med största sannolikhet kommer det även finnas möjlighet att åka med i den smått sjuka bilen Ariel Atom. Kan dock inte säga om det kommer kosta extra och hur mycket. Men jag ska förhandla fram en så bra deal jag kan. Har man inte provat något sånt så är det helt klart värt att pröva! Så spara in på spritinköpen under midsommarhelgen.

Mer info och anmälan hittar ni på: http://www.mx5racingclub.se/index.php?p ... -25-e-juni

Ska uppdatera informationen så fort jag kan! Men räkna med förargenomgång klockan 09:00. Och glöm nu inte att ta ledigt i tid! Vi måste få ett gäng deltagare för att ta hem den här träffen!

Racebilar kommer vara ok att köra med!

// Per
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Lennart »

Per Hammarsjö wrote:Nu ligger anmälningsformulär för träffen ute på hemsidan.


Racebilar kommer vara ok att köra med!

// Per
Man får tacka, hehe!!!
Lennart Pettersson
jliljeha
Posts: 32
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:47
Location: Landfjärden

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by jliljeha »

Vad gäller för bilar utan båge på Sviesta?

Ska förstås fixa båge, men står och väger lite om jag ska skaffa en lite nyare miata än min 90:a innan jag börjar lägga ner allt för mycket pengar på den.
Mazda Miata 1990
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Andreas E »

jliljeha wrote:Vad gäller för bilar utan båge på Sviesta?

Ska förstås fixa båge, men står och väger lite om jag ska skaffa en lite nyare miata än min 90:a innan jag börjar lägga ner allt för mycket pengar på den.
Bil utan båge är OK i lugna gruppen så det är bara att anmäla sig :D

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
jliljeha
Posts: 32
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:47
Location: Landfjärden

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by jliljeha »

Andreas K wrote: Bil utan båge är OK i lugna gruppen så det är bara att anmäla sig :D
/Andreas K
Då låter det ju som att man måste ta det lugnt? :)

Nåväl, det är inte utan att jag är väldigt sugen. Undrar om jag har nån ledighet att ta ut..
Mazda Miata 1990
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Nille »

Man måste lösa pröva-på licens va? Hmm jag har inte kommit iväg och tagit någon racinglicens ännu :oops:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Peter Ennerfelt »

Nå men en väldigt fin HT har du. Hoppas du kom hem, eller ligger den utmed E 18? :bow: :burnout:
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Nille »

Peter Ennerfelt wrote:Nå men en väldigt fin HT har du. Hoppas du kom hem, eller ligger den utmed E 18? :bow: :burnout:
Jo jag+ Miatan och hardtoppen kom hem helskinnade :banana:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
MZM
Posts: 100
Joined: Sun 01 Feb 2009, 19:02
Location: Utanför Jönköping
Contact:

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by MZM »

Är det krav på FIA-godkänt 4/6-punktsbälte?
Har båge, men bara original trepunktsbälte.
//Martin Ek
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Andreas E »

MZM wrote:Är det krav på FIA-godkänt 4/6-punktsbälte?
Har båge, men bara original trepunktsbälte.
Det går bra med 3-punktbälte. Den normala uppdelningen vi använder på motorbanor och som även är planerad för Sviesta är:
Lugna gruppen = bilar utan båge samt de förar som inte är så erfarna och vill köra i lugna gruppen
Medelgruppen = bilar med båge
Snabba gruppen = erfarna förare som har bil med vagnbok eller bil med säkerhetsutrustning (framför allt båge/bur, racestol och 4/6 punktsbälte) som motsvarar kraven som finns i t.ex Roadsport.

Vi håller ju nu på att få ihop ett slutligt program för Sviesta (förhoppningsvis med lite utöver vad vi brukar ha på våra träffar). Så snart vi har fått ihop detta kommer det upp på hemsidan.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Nille »

Ska man köra Sviesta eller pa Kinnekulle? Jag har inte fixar racinglicens ännu :oops:. ,jag kan bara köra pa en av banträffarna.
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Crazy Ivan »

Nille wrote:Ska man köra Sviesta eller pa Kinnekulle? Jag har inte fixar racinglicens ännu :oops:. ,jag kan bara köra pa en av banträffarna.
Ett mycket svårt val du Nille. :think2:

Skulle jag vara tvungen att välja tror jag att jag väljer Kullen ! :banana:
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Per Hammarsjö »

Det blir mer av en instruktörsdag så jag tror inte vi löser PR licenser utan det sker under andra ordnade former med Driving Event.
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Nille »

Per Hammarsjö wrote:Det blir mer av en instruktörsdag så jag tror inte vi löser PR licenser utan det sker under andra ordnade former med Driving Event.
När blir det bestämmt om man kan köra utan PR licens? Maste "bara" fixa semester den 25e :roll:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni!

Post by Per Hammarsjö »

Nu har vi dessvärre ändrat lite i vår kalender. På grund av oförutsedda kostander kring banträffen så måste vi ställa in den. Vi vågar inte chansa på att ytterligare 30 personer anmäler sig inom två veckor vilket är det som krävs för att vi ska klara budget på träffen.
Vi siktar in oss på banträffen på Kinnekulle istället och kommer försöka få till ytterligare en banträff senare under säsongen.
Hoppas ni har överseende med detta. Inte alltid så lätt att driva runt en liten banklubb när banor och annat löst folk kostar för mycket pengar. :)
User avatar
MZM
Posts: 100
Joined: Sun 01 Feb 2009, 19:02
Location: Utanför Jönköping
Contact:

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by MZM »

Vad trist, jag som fixade semester den 25:e innan idag för att anmäla mig.
Självklart har man full förståelse för varför ni ställer in.
//Martin Ek
User avatar
Restless
Posts: 1
Joined: Mon 04 May 2009, 22:41
Location: Stockholm

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Restless »

Mutter, men förstår oxå :)

Skulle däremot vilja ha mer info om Kinnekulle 31/7 (länken funkar inte, "page not found) och se om jag kan byta semesterdag.... vill åtminstone komma iväg på en banträff denna säsong :)

//Christina
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Crazy Ivan »

Jag gillade Sviestadsbanan när jag tog licens där i våras, men what the fuck........shit happens!
Ingen skugga må falla över dom som arrar.

Nu har jag istället anmält mig till Bankalaset på Kinnekulle sista juli. :banana:
Det var en höjdare förra året, så det blir nog bara bättre i år. :D

(Skall försöka undvika uppställ i kvarnkurvan denna gång......)
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Andreas E »

Restless wrote:Mutter, men förstår oxå :)

Skulle däremot vilja ha mer info om Kinnekulle 31/7 (länken funkar inte, "page not found) och se om jag kan byta semesterdag.... vill åtminstone komma iväg på en banträff denna säsong :)

//Christina
Mer information om Kinnekulle kommer inom kort (länken har fallit bort då vi bytte serverhotell).
Upplägget vara mycket snarlikt förra årets så redan nu kan du få en bra bild om vad som erbjuds genom att titta på förra årets inbjudan:
http://www.mx5racingclub.se/uploads/PDF ... bjudan.pdf
Jag var med förra året och det är väldigt mycket tid på banan man får oberoende om man är med på 60-minutes eller ej. Jag kan varmt rekommendera alla som har möjlighet att anmäla sig.

Nytt för i år är att vi kommer erbjuda även följande:
1) Åk med en erfaren MX-5 Cup förare i preppad bil. Ni bestämmer själv vad ni vill få ut av att åka med (t.ex. bara känna hur fort det går att köra med en Miata, om ni vill slipa på spårval, fokusera på bromspunkter). En lista kommer finnas tillgänglig i depån där ni kan skriva upp ert namn om ni är intresserade.
2) Ta med en erfaren MX-5 Cup förare i din bil som kan ge feedback på din körning. En lista kommer finnas tillgänglig i depån där ni kan skriva upp ert namn om ni är intresserade.
3) Om intresse finns: genomgång i depån av förändringar av bilen som påverkar väghållningen (t.ex. inverkan av krängninshämmare, hjulinställning, fjädrar och dämpare). Denna genomgång kommer läggas under ett av race-passen och tiden kommer meddelas i inbjudan inför träffen.
4) Om intresse finns: genomgång i depån av vilka modifieringar som behöver göras för att få en bil som är godkänd av SBF för att tävla i Roadsport. Denna genomgång kommer läggas under ett av race-passen och tiden kommer meddelas i inbjudan inför träffen.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Nille »

Fan va surt ,jag hade kollat upp en ersättare till mig den 25:e när jag skulle till Sviestad jag kollade även upp ersättare när jag ska till Kinnekulle. Svaret blev ja till den 25:e men tyvärr gick det inte till Kinnekulle träffen :bang2: Kul att det blir ingen banträff för mig i ar.Jag hade planerat semester men fick flytta mina veckor.
Ingen skugga över er som anordnar banträffarna :up:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
kroegarn
Posts: 85
Joined: Tue 04 Mar 2008, 20:00
Location: Linköping
Contact:

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by kroegarn »

Trist :( Men ibland är det inte mkt att göra. Jaja får man väl jobba istället :bang2: Men den mentala laddningen inför Kinnekulle blir ju inte sämre iaf :) :burnout:

Finns möjligheter till körning på Sviestad för de som vill:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=112

Jag kommer nog försöka satsa på några av tillfällena och observera att det även är två heldagstillfällen kvar där, som brukar vara välbesökta.
__________________________________
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by CG Leijonhufvud »

kan tillägga att på Kinnekulle kommer det finnas möjlighet att testa Yokhama A048 däck!
Som det ser ut just nu kommer Yokohama med en uppsättning 195/50x15 och 205/50x15 (bara så ni vet...)
CG Leijonhufvud
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Lennart »

Tråkigt att det inte blir av. Hade hoppats på att få lite ljudmätningsresultat efter lite uppisar både bak ock fram. Kanske kan få hjälp med det på kullen istället.
That`s live!!
Lennart Pettersson
User avatar
Jari Olavison
Posts: 137
Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
Location: Skövde

Re: Banträff på Sviesta 25:e juni - tyvärr inställd

Post by Jari Olavison »

:cry: :cry: :cry: Får spara däcken till kullen istället :wink:
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Post Reply