Söker startmap för megasquirt

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
SimonJ
Posts: 102
Joined: Fri 06 Jul 2012, 23:19

Söker startmap för megasquirt

Post by SimonJ »

Hej,

Då Dimitris på MSlabs har långledigt har jag inte fått min startmap till sprutet.

Någon som har en hyfsad mapp att dela med sig av? kör en 1.8 konverterad och sugtrimmad 1990 NA men är tacksam för allt som är bättre än megasquirts egna startmap.
Simon Jonson
Göteborg
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Söker startmap för megasquirt

Post by Conny Lundell »

SimonJ wrote:Hej,

Då Dimitris på MSlabs har långledigt har jag inte fått min startmap till sprutet.

Någon som har en hyfsad mapp att dela med sig av? kör en 1.8 konverterad och sugtrimmad 1990 NA men är tacksam för allt som är bättre än megasquirts egna startmap.
Om du köpt ditt megasquirt av Dimitris så har han förinstallerat mappen i boxen. Det var min i varje fall.
Det jag behövde göra var att ladda hem hans custom firmware fil som skulle användas i Tunerstudio för att boxen och Tunerstudio skulle snacka med varandra. Allt stod utförligt i dokumentationen som följde med boxen.
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
SimonJ
Posts: 102
Joined: Fri 06 Jul 2012, 23:19

Re: Söker startmap för megasquirt

Post by SimonJ »

Okej tack. Hoppas den är laddad. Utgick nämligen från att den inte var klar då jag skulle återkomma med vilken typ av bredbandslambda jag skulle använda. Ska läsa dokumentationen noga så fort bredbandslambdan är på plats.
Simon Jonson
Göteborg
Post Reply