Erlingborns Miata 1.8L Kompressor
- erlingborn
Erlingborns Miata 1.8L Kompressor
Tja, lägger in en tråd om min miata också! Det är alltså en Mazda Miata årsmodell 1997 med 1.8L motorn. Jag lyckades hitta denna i ett parkeringshus i Linköping, kollade upp ägaren och tvingade honom att sälja den till mig. Inte nog med att den knappt gått 7 tusen mil så hade den även kompressor monterad vilket var som en extra cheeseburgare till den redan beställda plusmenyn
Jag hade absolut inga planer att knipa en miata, var mer inne på en Boxster men nu sitter jag i miata träsket iallafall, toknöjd kan jag tillägga
Tanken just nu är bara att vara med på diverse amatörkörningar och bara ha roligt med bilen under vår/sommar. Sen får vi se vad som händer helt enkelt
Bilen har följande modifieringar i dagsläget:
- Spoilerkit
- Sportavgas
- Justerbara dämpare (bösmärke)
- Flyin Miata kompressorkit (Moss Motors MP62 kompressor)
- Spacers
Tänkte börja med att slänga på nya bromsar och en sportigare ratt. Vad ska man köra för belägg, är det carbotech som gäller eller duger EBC typ yellowstuff?
Jag hade absolut inga planer att knipa en miata, var mer inne på en Boxster men nu sitter jag i miata träsket iallafall, toknöjd kan jag tillägga
Tanken just nu är bara att vara med på diverse amatörkörningar och bara ha roligt med bilen under vår/sommar. Sen får vi se vad som händer helt enkelt
Bilen har följande modifieringar i dagsläget:
- Spoilerkit
- Sportavgas
- Justerbara dämpare (bösmärke)
- Flyin Miata kompressorkit (Moss Motors MP62 kompressor)
- Spacers
Tänkte börja med att slänga på nya bromsar och en sportigare ratt. Vad ska man köra för belägg, är det carbotech som gäller eller duger EBC typ yellowstuff?
Jesper Erlingborn
Mazda Miata 1.8L kompressor
Re: Erlingborns Miata 1.8L Kompressor
Hej Jesper !
Snygg kärra !
Hade en 1997 1,8 l på gång -men säljaren var ej seriös... så det blev en tyskimport istället.
Är bilen reggad med kompressorn ?
Åkte på bana några gånger utan rullbåge - känns mycket bättre nu när den är på plats - rekmmenderas !
Snygg kärra !
Hade en 1997 1,8 l på gång -men säljaren var ej seriös... så det blev en tyskimport istället.
Åkte på bana några gånger utan rullbåge - känns mycket bättre nu när den är på plats - rekmmenderas !
Michael Dyballa
Visby
Visby
- erlingborn
Hallå där! Okej härligt, blev det en 1.8 import alltså?Diabolo wrote:Hej Jesper !
Snygg kärra !
Bilen är inte reggad med kompressorn vilket är lite synd. Besikta den under gårdagen så plockade bort kompressorn lite hastigt innan. Folk snackar om att man kan rycka remmen bara men vet inte om jag tror på det, känns jäkligt genomskinligt
Kör du själv med kompressor? Laddar 0.5 nu bara i förhoppning om att den ska hålla under sommaren, ingen aning hur stryktålig drivlinan är
Sugen på en båge faktiskt, vart köpte du din?
Jesper Erlingborn
- erlingborn
Dunka i en ny ratt och rattnav av märket luisi efter jobbet idag
Blir galen på att bilderna hamnar på snedden, provat att vrida datorn 90-grader och sen ladda upp men funkar inte det heller
Blir galen på att bilderna hamnar på snedden, provat att vrida datorn 90-grader och sen ladda upp men funkar inte det heller
Jesper Erlingborn
Hej Jesper !
Köpte min båge från GCfabrications i England - finns mer info i min tråd.
Om du har amitioner att köra MX-5 Cup är det väl smart att satsa på en båge som man kan få ut vagnbok på = SBF godkännd . Har ingen aning om de går att få ut vagnbok på min båge
Om du har amitioner att köra MX-5 Cup är det väl smart att satsa på en båge som man kan få ut vagnbok på = SBF godkännd . Har ingen aning om de går att få ut vagnbok på min båge
Michael Dyballa
Visby
Visby
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- erlingborn
Okej, hade för mig att folk beställde ifrån skånetrakterna men får kika i din trådDiabolo wrote:Hej Jesper !
Jag har ingen tanke att köra MX-5 Cup just nu, blir bara att dyka upp på olika banträffar i sommar för att känna på det lite först
Jesper Erlingborn
- erlingborn
Har inga siffror på min bil men vad jag har sett från annat folk så får dom ut runt 180 hjulhästar.Torbjorn968 wrote:Nån aning om effekt?
T
Jesper Erlingborn
- erlingborn
Kladda på sidestripes för rejskänslan
Jesper Erlingborn
- erlingborn
Ja den här kommer tyvärr att få gå vidare till en annan ägare då jag har fått span på en annan sportbil. Har för tillfället inte plats för två sportbilar..Diabolo wrote:What !!!!!!
Redan till salu ????????
Last edited by erlingborn on Mon 17 Apr 2017, 22:30, edited 2 times in total.
Jesper Erlingborn
- erlingborn
Om någon vill ta min plats på Bråvalla konbanekörning så är det lugnt för min del! Om man får göra så menar ja
Jesper Erlingborn