Jag som nybliven Miata ägare söker grövre kräng fram ser att det finns satser men vill bara ha fram söker även ett v ögonlock med luftintag någon här som kan tipsa om inköpställe ex englan eller tyskland.
Söker även en 1.8 motor någon här som har kontakter i england på en komplett motor ?
För övrigt så börjar det lika något stötdämarna från AVO samt bågen har kommit till garaget.
Bilen är en NA 90a intagen från USA skall köras i SPVM
Tips
- Alexander Mullaart
- Posts: 290
- Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
- Location: Malmö
Re: Tips
I.L. Motorsport har ögonlock med luftintag i glasfiber med bra finish. En bonus är att den väger betydligt mindre än originallocket . Lycka till med bilen!
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 3d1e003a80
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 3d1e003a80
Alexander Mullaart
Re: Tips
Tänk på när du byter motor att det finns 131hk, 133hk, 140hk och 146hk motorer. Alla ger olika tävlingsvikt i Roadsport C.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Tips
Racing Beats krängningshämmare fram brukar fungera fint kombinerat med original bak. Ingen direkt anledning att gå stenhårt, och rör är lättare än solid skivstång.
Dollarn är rätt låg nu, trots att frakt+tull+moms+postens adm avgift lägger på en hel del (ca $190 + pålägg).
Kör du med länkhuvud som endlinks så kan du strunta i skillnaden NA/NB (vinkeln på ändörat skiljer)
Hmm, undrar hur stor effekt du skulle nå om du satte dit en standard från senare modell (lite grövre men kräver då custom endlinks)? Du ska ju ha en 19mm original. NB är 22mm (helt osäker på om hävarmen är olika lång).
Motorer finns på eBay.co.uk , men det är ju inte alla säljare som vill ställa på pall. Men kvalitetsvariationen inom engelsk logistik har du ju erfarenhet av.
KH kan nog ge lite tips.
Dollarn är rätt låg nu, trots att frakt+tull+moms+postens adm avgift lägger på en hel del (ca $190 + pålägg).
Kör du med länkhuvud som endlinks så kan du strunta i skillnaden NA/NB (vinkeln på ändörat skiljer)
Hmm, undrar hur stor effekt du skulle nå om du satte dit en standard från senare modell (lite grövre men kräver då custom endlinks)? Du ska ju ha en 19mm original. NB är 22mm (helt osäker på om hävarmen är olika lång).
Motorer finns på eBay.co.uk , men det är ju inte alla säljare som vill ställa på pall. Men kvalitetsvariationen inom engelsk logistik har du ju erfarenhet av.
KH kan nog ge lite tips.