SÄLJES [SÅLD]

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
aviacons
Posts: 34
Joined: Sat 29 Oct 2011, 14:30
Location: Sigtuna

SÄLJES [SÅLD]

Post by aviacons »

VW Transporter Syncro (4x4) Högskåp
Perfekt depå och dragbil med ståhöjd och verkstadsutrustning även plats för enklare säng.
Jag köpte bilen 2013 av verkmästaren på Berner transportbilar i Östersund.
Han hade gått igenom den, bland annat kamremsbyte, för att använda den själv men hittade en fläktkyld dito som var roligare att äga.
Den hade gått 36 000 mil hos Jämtkraft, på grusvägar så det första jag gjorde var att låta underredsbehandla. Ingen rost.
Nu har bilen gått 44 000 mil och jag har skött den bra. Jag har bytt servopump, bussningar i växelställage, p-ända, spiralfjädrar bak,kylfläkt, kupéfläkt, startströmsrelä, packning vid insug, ljuddämpare och bromsledning.
Den drar ingen olja och fungerar utan problem.
Till det kommer förstås normalt underhåll som bromsbelägg, oljebyten och sprillans nya sommardäck. Dubbdäcken fungerar som de är.
Nämnas bör att syncrokopplingen slutade fungera i vintras så jag köpte en komplett bakaxel med fungerande syncrokoppling från skroten och renoverade den som satt som original.
En syncrokoppling är svår att få tag i och kostar 32 000 kr hos VAG i Tyskland och nu har bilen en syncrokoppling i reserv.
Skjutdörr med fönster på höger sida och dörrar på bakstammen med fönster och därmed möjlighet att se igenom skåpet då mellanväggen har fönster den med. Extraljus i fram och arbetsljus i bak. Nya sommardäck och vinterdäck med gångtid kvar.
Dragkrok.
Ni har säkert sett servicebilen i depån men nu har jag sålt MX5:an och även om bilen är bra att ha passar den bättre för någon som kan utnyttja alla fördelarna med den.
Jag begär 32 000 kr.
Lars Fredriksson
070 6 35 35 86
lars.d.fredriksson@gmail.com
PS: Jag lyckas inte infoga bilder så ring/maila så skickar jag
Lars Fredriksson
aviacons
Posts: 34
Joined: Sat 29 Oct 2011, 14:30
Location: Sigtuna

Re: SÄLJES

Post by aviacons »

Såld
Lars Fredriksson
Post Reply