Säljes: Raceavgas & CAI MX-5 NC

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Säljes: Raceavgas & CAI MX-5 NC

Post by ephas »

Tja,

Säljer mitt "racesystem" från min NC. Systemet låter fantastiskt gött och gör bilen väldigt mycket piggare än original. Jag laddade samtidigt in en annan mjukvara samtidigt som jag monterade systemet så det blev en stor skillnad direkt :-).

4-1 Grenrör från IL Motorsport med riktigt fin collector (ursäkta den dåliga bilden). Grenröret är coatat med keramisk coating för att hålla värmen instängd så gott det går. Mellansystemet kommer från Larini, två extra ljuddämpare. Simonsdämparen form är lite "masserad" avsiktligt för att ge plats åt lite extra stag jag har under bilen. Slutdämparen är en GWR Race (http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1326.html) med moddat slutrör som pekar neråt för att dämpa ljudet lite. Mellanröret är ordentligt lindat längs hela "växellådan" för att undvika extra värmestrålning mot lådan.

Detta system är absolut inte tyst, inte ens lagom sportigt utan jag vill nog klassa det som "högt".
Har aldrig blivit avflaggad från någon bana men har inte mätt ljudnivån heller. Systemet saknar katalysator.
Jag är sjukt nöjd med det och den enda anledningen till att jag säljer det är att titan väger mindre än rostritt :banana: . Hela systemet sparar dig dock väldigt många kilon som det är om du jämför med originalsystemet. Titansystemet var "bara" några kilon lättare.

Säljer även ett AEM cold-air intake som går ner framför kylaren för att få så kall luft som möjligt:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1385.html

För att få en ljud och fartsensation kan ni kika på detta klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=gXAUne9AKSo

Paketpris för allt, 9.000:- + ev frakt. Hämtas smidigast strax utanför Löddeköpinge.
DSC_0586.JPG
DSC_0587.JPG
DSC_0588.JPG
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
burner
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 51
Joined: Mon 20 Jul 2015, 12:58
Location: Bro/Stockholm

Re: Säljes: Raceavgas & CAI MX-5 NC

Post by burner »

Kan man köpa loss 4-1:an bara? 8)
//Pelle Nilsson från Bro/Stockholm, kör en Mazda MX5 NC 2006 //
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Säljes: Raceavgas & CAI MX-5 NC

Post by ephas »

Jadå, 9.000 kostar grenröret och så får du med en massa extra rörbitar :mrgreen:. Skämt osido så känns inte det jätteaktuellt att dela på avgassystemet eftersom jag inte kan återanvända delar av det i mitt nya system. Helt ok om någon inte vill köpa CAIen men i dagsläget vill jag nog sälja avgassystemet i sin helhet.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
burner wrote:Kan man köpa loss 4-1:an bara? 8)
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Säljes: Raceavgas & CAI MX-5 NC

Post by ephas »

Gott Nytt År på er, uppdaterar med lite fler bilder på grenröret...
Efter att jag köpt grenröret skickades det till Stockholm för keramisk coating, gör stor skillnad för temperaturen i motorutrymmet. Den sista biten på grenröret är en bultad flexbit som är lindad med avgasbandage.

Cold-air intaket ska plockas av snart också, återkommer med bilder då.
DSC_0768.JPG
DSC_0767.JPG
DSC_0766.JPG
DSC_0761.JPG
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Post Reply