SÄLJES: MX-5 -91 med kompressor (gatreggad, Roadsport C)

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
AndersB
Posts: 3
Joined: Thu 16 Jun 2016, 20:04
Location: Göteborg

SÄLJES: MX-5 -91 med kompressor (gatreggad, Roadsport C)

Post by AndersB »

Miata med båge, besiktningsbar kompressor och vagnsbok (körd 3 säsonger i Roadsport C, senast 2015). Bilen har använts och har därmed ett eller annat märke efter närkontakt och kanske inte den glassigaste lacken. Rensad på inredning och byggd för racing.

JR 45 (Jackson Racing) kompressor - bromsad till 180 hk, vrid 240 Nm. Reggad med kompressor, detta var möjligt då den är intagen som flyttgods från USA och var registrerad med kompressor redan innan flytt.

Intercooler, oljekyl, konverterad till 949 kylvattensystem, EMS Hydra Nemesis 2,7 uppgraderad, rostfritt 2.5 raceavgassystem, racekoppling, HSD coilovers, Hard Top.

Full dokumentation på alla ombyggnader finns, den har ombyggda wishbones och bussningar, hjulvinklar enligt 949 racing. Originaldelar finns kvar, inklusive i princip ny cab.

Det finns tre uppsättningar fälgar, två uppsättningar R-däck (RS-R 595 samt Kumho), nytt AGM-batteri, extra (ny) koppling i kartong, nya bromsbelägg i kartong, plus lite annat smått och gott.

Jag kommer inte börja tävla och bilen är lite för "extrem" för att (för mig) fungera som trackdayåk. Jag vill inte säga att jag har blivit gammal, men kanske...en smula bekväm...så det blir nog till att gå tillbaka till någon lagom banskruvad kompromiss (säkert) med inredning, AC och kanske farthållare... :shock:

Några bilder finns här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=107292

Pris: 89 000:-

0701-812724
Anders Bergkvist
AndersB
Posts: 3
Joined: Thu 16 Jun 2016, 20:04
Location: Göteborg

Re: SÄLJES: MX-5 -91 med kompressor (gatreggad, Roadsport C)

Post by AndersB »

Nybesiktad!
Anders Bergkvist
AndersB
Posts: 3
Joined: Thu 16 Jun 2016, 20:04
Location: Göteborg

Re: SÄLJES: MX-5 -91 med kompressor (gatreggad, Roadsport C)

Post by AndersB »

Uppdateringar: Nytt pris, nytt kylarlock - samt ny växelspaksdamask. Bara en sån sak... :)

Pris: 84 000:-
Anders Bergkvist
Post Reply