Säljes: MX-5 / Miata 10th Anniversary Edition [SÅLD]

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Säljes: MX-5 / Miata 10th Anniversary Edition [SÅLD]

Post by xtimmyx »

På grund av utlands-flytt så är min älskade Miata nu uppe för försäljning. Köpte bilen för tre år sedan med full service-historik i originalskick med två äldre damer som tidigare ägare och har sedan dess förfinat och utrustat den till vad jag anser är den perfekta kompromissen mellan en bil som gladeligen både bruksas med hyfsad komfort, tas ut på fantastiska småvägsturer/roadtrips och dansar runt banan såväl städat som på bredden.

Bilen är väldigt lättkörd och skulle en huvudströmbrytare installeras är det bara vagnboksbesiktiga och börja köra Roadsport C / MX-5 Cup för den som vill. Trots de blygsamma modifieringarna körde jag redan första året runt Knutstorp på 1.14:04 på semi R-däck. 0.3s långsammare än snabbaste kvaltid i Standard-klassen i år.

Jag har filmat och/eller loggat nästan varenda körpass med bilen så det finns gott om rörligt material att bedöma bilen ifrån. Kolla in min Youtube-kanal för exempel (användarnamn fiskhandlaren). Jag kommer även köra MX-5 Racing Clubs banträff på Malmby den 22:e September där bilen kan provåkas eller köras i sitt rätta element.

10th Anniversary Edition:
6-vxl låda
Bose-stereopaketet
Extra chassiförstärkningar
Kolfiberdetaljer i instrumentering

Läs mer om 10th Anniversary Edition här:
http://tinyurl.com/mx5-10ae

Drivlina:
K&N Typhoon Insug/filter
NGK Iridium-stift
IL Motorsport 4,7kg lättat svänghjul
ACL Race-lager

Interiör:
2x Sparco Sprint skalstolar (Otroligt bekväma, tog bilen på en 300 mils Norge-roadtrip för nån månad sen utan några som helst problem)
2x Sparco 3" 6-punktsbälten
TR Lane GP Rollbar
Aluminium växelspaksknopp (original finns)

Bromsar:
EBC Redstuff
Stålomspunna bromsslangar

Chassi:
XYZ Super Sport Coilovers
Originalmonterat fjäderbensstag
Polyuretan-bussningar till krängingshämmare

Hjul:
Original 15" krom-fälgar med 205/50 R15 Toyo R1-R

Kaross:
Rost fanns i trösklarna när jag köpte den men dessa har nu blivit ordentligt fixade med ny plåt och lack. Så någon vidare rost är inte att tala om. Däremot förekommer en del stenskott i fronten. Det är ingen utställningsbil men ser absolut inte illa ut på något sätt.

Första kontakt sker via mail/PM.
timmylundin(snabel-mojäng)gmail.com

Utgångs-pris: 65.000 SEK

Flyttar som sagt så inga byten är aktuella. MÅSTE inte sälja den heller så skambud undanbedes vänligt men bestämt. Skulle det vara väldigt stort intresse så säljes den till högstbjudande.

Sökord: race-bil racebil banbil ban-bil trackday track day tävlingsbil tävlings-bil busbil sexväxlad sex-växlad miata mx-5 mx5 s2000-växlad miata mx-5 mx5 s2000

Image
Image
Image
Image
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Re: Säljes: MX-5 / Miata 10th Anniversary Edition

Post by xtimmyx »

Vi testar 55.000 SEK istället. :think2:
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Re: Säljes: MX-5 / Miata 10th Anniversary Edition

Post by xtimmyx »

SÅLD!
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Säljes: MX-5 / Miata 10th Anniversary Edition

Post by Nille »

Grattis Timmy! Båda bilarna är väl sålda nu?
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Re: Säljes: MX-5 / Miata 10th Anniversary Edition

Post by xtimmyx »

Jajamensan, men om det egentligen är grattis eller ej vet jag inte. :think2:

Hade jag vetat att Sjuan skulle bli såld först hade jag kanske behållt Miatan men nu blev det som det blev. Ångrar mig inte men helt lätt var det inte att skiljas från den. :|

På sikt tror jag den ändå skulle ersatts av en Lotus och nu kändes som ett ganska lämpligt personligt tillfälle att sälja av den, men ekonomiskt värdelöst förstås. Hehe.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Post Reply