Köpt: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Köpt: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Niklas Falk »

Är det nån i Gbgområdet som har en generator över?

Inför Anderstorp skulle jag behöva en med intern reglering eftersom min hemlödda lösning inte verkar lira bra med nåt annat än jätteoriginal till NB (jag har nu tre olika generatorer som den inte klarar av att styra).
Helst skulle jag vilja få tag på en snabbt så det kan hinnas med några mappningskörningar (så att byta i depån på Anderstorp är inte så attraktivt, även om det är bättre än inget).

Nu har jag inte jagat alla möjliga alternativ (323, 626 etc från samma tidsepok, vad som helst som passar), om nån har tips och vet vart det går att skruva loss en så är jag tacksam.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:Är det nån i Gbgområdet som har en generator över?

Inför Anderstorp skulle jag behöva en med intern reglering eftersom min hemlödda lösning inte verkar lira bra med nåt annat än jätteoriginal till NB (jag har nu tre olika generatorer som den inte klarar av att styra).
Helst skulle jag vilja få tag på en snabbt så det kan hinnas med några mappningskörningar (så att byta i depån på Anderstorp är inte så attraktivt, även om det är bättre än inget).

Nu har jag inte jagat alla möjliga alternativ (323, 626 etc från samma tidsepok, vad som helst som passar), om nån har tips och vet vart det går att skruva loss en så är jag tacksam.
Har för mig att det finns något i garaget. Jag kollar i morgon och återkommer.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Har för mig att det finns något i garaget. Jag kollar i morgon och återkommer.
Hittade en till en 323F på Mölndals Bildemontering, men det är ju bättre att gynna "familjen" :)
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:
Cyberoid wrote:Har för mig att det finns något i garaget. Jag kollar i morgon och återkommer.
Hittade en till en 323F på Mölndals Bildemontering, men det är ju bättre att gynna "familjen" :)
:) Ja, den är gratis om jag hittar den. Hör av mig i morgon.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Cyberoid »

Sorry Niklas, måste ha kastat den. Har bara en till RX8 som du kan få låna om du vill? Skickar bilder via telefon.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Sorry Niklas, måste ha kastat den. Har bara en till RX8 som du kan få låna om du vill? Skickar bilder via telefon.
Som messat; samma ECUreglerad som till NB.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Niklas Falk »

En 65A från en 323 -97 inköpt för 600:-
Nu ska den bara kopplas in med en lampa så ska det vara kirrat för resten av säsongen.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: K: Generator 94-97 (multirib med intern regulator/relä)

Post by Niklas Falk »

Niklas Falk wrote:En 65A från en 323 -97 inköpt för 600:-
Nu ska den bara kopplas in med en lampa så ska det vara kirrat för resten av säsongen.
Inkopplad med lampa mellan L och batterimatningen (så laddlampan i motorrummet lyser så fort jag slår på huvudbrytaren).
Lampan slocknar inte så denna generators lampkrets är paj, men den laddar 14,8V stabilt över varvtalen nu iaf (lite hög spänning och regulatorn skulle nog bytas men sånt finlir orkar jag inte med nu).
Post Reply