H:NB framsljus, B: 4,3diff mot 3,9, S:NB"ljuskåpor"

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
Krullert
Posts: 36
Joined: Sat 16 Aug 2008, 20:03

H:NB framsljus, B: 4,3diff mot 3,9, S:NB"ljuskåpor"

Post by Krullert »

Hej bakar ihop 3 i en och samma tråd!

1. Jag har just plockat in en NB -99a :banana: Men jag tänkte bygga om lysena med projektorer så om någon vänlig själ har lust att låna/hyra ut ett par framljus just under bes. så skulle jag vara ytterst tacksam, jag har lite öl jag fick med mig om det skulle räcka :mrgreen:

2. Min bil har en 6-växlad låda och jag såg fram emot att sänka varvtalet på motorvägen jämfört med min röda NA.
Men tji fick jag, det är nån sportversion från Japan och jag tror den har 4,3:1 förhållande i diffen för den varvar mer på 6an i 100 än vad den röda gör på 5an. Ca 3400 tror jag. Så jag vill gärna ha tag på en 3,9 istället om nån vill byta :burnout:

3. Satt även på ett par Mazdaspeed ljuskåpor som jag personligen inte gillar, tar gärna ett rimligt bud på dessa :P

Image

Image

Image

Bor i Kungsängen men är även i Västerås regelbundet.

MVH

Nicklas
Nicklas Jäderlund
Röd -94
Svart -99
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: H:NB framsljus, B: 4,3diff mot 3,9, S:NB"ljuskåpor"

Post by Lejban »

Mer miator till folket! Är det en Eunos? Diffen lär vara lättbytt med en av NB-racebilarna.

Jag byter gärna ifall diffen ifrån en 5vxl 96 Na passar och jag får bättre (för race) utväxling. Jag ska ändå plocka ner diffen snart för att byta fästena.

Har inte tid att undersöka i detta nu, men här är en länk: http://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S8_Gears.html
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Krullert
Posts: 36
Joined: Sat 16 Aug 2008, 20:03

Re: H:NB framsljus, B: 4,3diff mot 3,9, S:NB"ljuskåpor"

Post by Krullert »

Hej! Nej från NB modellen så heter de Mazda även i Japan

Enligt listan du visade verkar de kunna vara 4.1 i diffen isåfall. Jag skulle vara intresserad av 3,9 eller 3,6 diffarna :up:
Nicklas Jäderlund
Röd -94
Svart -99
Post Reply