S: Mazda MX-5 med många möjligheter! [SÅLD]

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

S: Mazda MX-5 med många möjligheter! [SÅLD]

Post by Conny Lundell »

Mazda MX-5 1990
Mätarställning: 13350
Färg: Mariner blå

Motor och drivlina:
Sitter originalmotor 1,6 liter i med Megasquirt motorstyrning PNP som är modiferat med variabel TPS, innovate bredbandslamnda med digital AFR mätare i Cupén
Greddy Avgastempmätare, Autometer oljetempmätare, MS knacksensorsytem kopplat till motorstyrningen, Racingkylare från IL motorsport och oljekyl med filterflyttar kit.
Uttag för oljeretur för eventuell Turbo finns också.
Kamrem med sträckare, löphjul och vattenpumpen byttes vid 12000 mil även kamaxeltätningar och främre och bakre vevtätning byttes då.
IL motorsport 30% hårdare motorkuddar, ACT stage 1 koppling med stålomspunnen kopplingsslang. Walbro GSS 340 högeffekts bränslepump. Nytt rostfritt catback avgassytem från IL motorsport

Chassi:
Koni str dämpare och koni sportfjädrar
Polyuretan bussningar i hela chassit som även är förstärkt med chassistag i fram och i bakvagnen. Justerbara endlinks till främre krängningshämmaren
Sitter även en rullningsbåge i, av TT modell gjord i England av TR Lane

Bromsar och hjul:
Bromsarna helt genomgångna och oken är lackade i blå färg. 17 tums ACE fälgar med hyfsade 205/40 gatdäck, en uppsättning Trackday hjul NB fälgar med mycket fina Yokohama 08 advan neova 195/50R15

Interiör:
Original förutom Luisi sportratt Sparco växelknopp boostmätare, AFRmätare och oljetempmätare och TT bågen från TR Lane, Bilstereo med AUX, SD och USB
Suffletten är felfri och var helt ny när jag köpte bilen 2008.

Extra:
En reservdelsmotor som är under renovering, ett lättat svänghjul till 1,6 motorn, du får också licensen till TunerStudio programmet som används till Megasquirt PnP
P.S Bilen kan fås med original motorstyrning med dess tillbehör och utan Trackday hjulen och reservmotorn om så önskas!

PRIS: 45000 Sek som den står! Med Reserv motor och Trackday hjulen
Pris: 35000 SEK med original motorstyrning. Ej! (MS PnP, BB Lamnda med mätare, Knacksensorsystem, avgastemp boostmätare och oljetempmätare eller licensen till TunerStudio, ej heller reserv motorn och trackdayhjulen)

OBS! Kvitto finns för alla inköpta delar till bilen. Jag har aldrig sammanställt kostnaden för alla delar som köpts, men det går att göra! (har inte vågat )
Bilder mailas vid intresse:

Tele: 070-6097166 eller mail fylkes@msn.com
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Mazda MX-5 med många möjligheter! Säljes

Post by Conny Lundell »

Efter helgen så läggs bilen ut på http://www.blocket.se om den inte är såld innan.
Jag har bestämt mig för att annonsera ut den utan Megasquirt PnP, BB Lamnda, knacksensor, extra mätare och Walbropumpen monterat då detta kommer att säljas senare.
För bilder se annonsen på http://www.mx-5.se/vbulletin/showthread ... !-S%E4ljes där finns en länk.

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Mazda MX-5 med många möjligheter! SÅLD!

Post by Conny Lundell »

Bilen är såld!

Annons på megasquirt PnP och mätare kommer inom kort.

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Andreas Serrander
Posts: 29
Joined: Sun 02 Mar 2008, 17:59
Location: Huddinge

Re: Mazda MX-5 med många möjligheter! SÅLD!

Post by Andreas Serrander »

Conny Lundell wrote:Bilen är såld!

Annons på megasquirt PnP och mätare kommer inom kort.

Conny L
Den känns lite sorligt tycker jag Conny. Tack för all inspiration och intressanta ms-diskussioner!

Andreas
MX5 - 91 med JRSC M62, MS PnP med IAT + MS Knocksense, Ford Ecoboost valvesprings, TRD IC, Innovate LC-1, RC 440CC, M-tuned coolant reroute, CC båge, Bimarco Cobra, Gula Koni, ACT ACS 1, RB Springs, RB Front and Rear Sway Bar & End Links, RB Sway Bar Brace Kit , RB Front Suspension Brace,& RB Front Lower Control Arm Brace, RB Power Pulse Dualtip Exhaust System, IL Motorsport Race Catalust, Polybush Bushings, EBC Turbo Groove Brake Discs, EBC Yellowstuff, IL Motorsport Brakelines.
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Mazda MX-5 med många möjligheter! SÅLD!

Post by Conny Lundell »

Andreas Serrander wrote:
Conny Lundell wrote:Bilen är såld!

Annons på megasquirt PnP och mätare kommer inom kort.

Conny L
Den känns lite sorligt tycker jag Conny. Tack för all inspiration och intressanta ms-diskussioner!

Andreas
Tack för vänliga orden Andreas. Det är inte sorgligt men kanske lite vemodigt...... Men bilen såldes till en kompis till mig så jag lär väl få se den ibland :)
Jag kommer att köpa en nyare MX-5.a och sen får vi se vart det bär iväg med den bilen när det gäller uppgraderingar.
Är på jakt efter en NB sport eller en NB AE. :banana:

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Mazda MX-5 med många möjligheter! SÅLD!

Post by Victor »

Conny Lundell wrote:Är på jakt efter en NB sport eller en NB AE. :banana:

Conny L
Rätt val! :D
Det finns även en del tyska specialversioner som har 1,8 + sexväxlad låda förutom 10AE -99 och SE -00 (de vinröda med crémefärgat skinn), med namn som magic, miracle och lilknande.
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Mazda MX-5 med många möjligheter! SÅLD!

Post by Conny Lundell »

Victor wrote:
Conny Lundell wrote:Är på jakt efter en NB sport eller en NB AE. :banana:

Conny L
Rätt val! :D
Det finns även en del tyska specialversioner som har 1,8 + sexväxlad låda förutom 10AE -99 och SE -00 (de vinröda med crémefärgat skinn), med namn som magic, miracle och lilknande.
Någon som vet om någon bra Mazda handlare i norra Tyskland som har lite att välja på?

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
chriss
Posts: 694
Joined: Fri 15 Jul 2011, 02:13

Re: S: Mazda MX-5 med många möjligheter! [SÅLD]

Post by chriss »

Du kommer sakna den ;)

www.mobile.de är väldigt bra att söka efter bilar i Tyskland om du inte redan hittat den sidan...
Chriss Rice
Göteborg
Post Reply