Intressekoll: Värdera min bil :)

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Intressekoll: Värdera min bil :)

Post by xtimmyx »

Jag funderar eventuellt på att sälja min bil och köpa fullblods race-Miata eller något annat skoj.
Men hur mycket jag skulle få för min bil är direkt avgörande för om jag behåller den eller ej, och jag känner mig inte direkt redo för att slänga ut den på blocket för att få fakta svart på vitt.

Så jag skulle uppskatta om ni kom med åsikter om vad bilen kan tänkas vara värd, för ärligt talat har jag själv inte en aning. :think2:
Förstår om man inte får en korrekt värdering förän man faktiskt har pengarna i handen från en köpare. Men man kanske kan få en hyfsad uppfattning iaf. Vad jag vet är att den för mig är värd åtminstone 75.000-80.000, men om den är värd det för en köpare eller ej har jag inte en aning om.

Bilen i fråga är en 1.8 10th Anniversary Edition från 1999 med knappt 14.000 mil på mätaren om jag inte missminner mig.
photo.JPG
photo2.JPG
Skick:
Drivlina:

Maskinellt går den kanonfint och den har inga maskinella defekter så när på som att avgassystemet rasslar lite vid för mkt gas på låga varv.
Interiör:
I gott skick, all inredning + stora stereon kvar fast med ny Sony CD. Skalstolar, båge och 6-punktsbälten.
Kaross:
Ytrost i bakkant på ena tröskeln på vänstersidan, samt en liten rostbubbla på bakskärmen. Bakluckan är ganska rostig men en ny medföljer. I övrigt är lacken i gott skick även om stenskott förekommer på fronten.

Specifikationer:
Drivlina:

6-vxl
Diffbroms
K&N Typhoon Insug/filter
K&N Oljefilter
NGK Iridium-stift
IL Motorsport 4,7kg svänghjul
ACL Race Bearings
Castrol Edge Sport Olja

Chassi:
Fjäderbenssteg fram
XYZ Super Sport Coilovers
Polyuretan-bussningar till krängningshämmaren
Fälgar, däck och bromsar
Toyo Proxes R888/R1-R 195/50 R15
MX-5 15" original kromfälgar
EBC Redstuff-belägg
Stålomspunna bromsslangar

Interiör / Inredning:
2st Sparco Sprint
Sparco 3" 6-punkts bälten
Nardi-ratt/växelspaksknopp

Tider:
Bilen har presterat följande tider under mitt premiärår som banåkare:

Gelleråsen: 1:23.44
Knutstorp: 1:14.04
Kinnekulle: 1:07.20
Mantorp: 1:42.88
Sviestad: 1:11.76

Flera bilder och info finns här:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=69695&start=0
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Re: Intressekoll: Värdera min bil :)

Post by xtimmyx »

Och som vissa av er redan tänkt på så kanske det är smidigast med svar via PM. :)
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Post Reply