
OBS, så ingen missar det så är denna bil högerstyrd, den importerades från Japan till England vid 1998 och sen till Sverige av mig 2008, då den var i originalskick och rullat 10.000 lugna mil.




Filmer på hur den går:
Kinnekulle 2011 race 2 - http://www.youtube.com/watch?v=kpP9IlkSij0
Kinnekulle 2011 race 2 - http://www.youtube.com/watch?v=D52K_1CUdcQ
En liten film från förra året som visar att denna bil även går att balansera på tvären om man tycker sånt är skojj - http://www.youtube.com/watch?v=c8AIZ3birYo
Film när Jörgen Jönsson kör bilen på knutstorp under ssm: http://www.youtube.com/watch?v=kB47-fvpuNI
Liten spec på bilen:
Motor: 1,8l 131hk original-motor som blivit ordentligt servad inför varje tävling med fin Castrol 10w-60 och oljefilter
*Hemmabyggt kalluftsintag med silikonslangar från do88
*2,5” nybyggt avgassystem från katten och bakåt
* Coolant reroute (så den klarar att köras hårt hela dagen lång utan att gå varm)
*Nya tändkablar
*Catchtank
*Avgasbandage runt grenröret
*Ny kamkåpspackning
*Inboxad kylare så all luft som går in i fronten tvingas genom den
Transmission: koppling, svänghjul och alla smörjmedel bytta nu i vår.
*Torsendiff
*F1 Racing stage 3 koppling
*XTD 4,9kg svänghjul
*Castrol olja i diff och växellåda
*Aluminium-bussningar till diffen
*Ny slavcylinder till kopplingen
*Kevlar-armerad slang till slavcylindern för minimalt flex
Chassi:
*K-sport coilovers med 12kg/8kg fjädrar
*Racingbeat tubular krängningshämmare fram
*Justerbara endlinks fram från 949Racing
*Original krängningshämmare bak med polyuretanbussningar till fästen och endlinks
* Delrinbussningar i framvagen, individuellt svarvade för bästa passform
*Polyuretanbussningar i bakvagnen
*Samtliga länkarmar renslipade och målade med chassifärg
*Nya spindelleder och styrleder
*Bortplockat servo på FM-vis
*Specialtillverkade brickor för styrracket för utökat styrutslag
Kaross:
*Splitter fram i plywood
*Fasta framljus istället för tunga pop-ups
*”styling-bakljus”
*Luftutsläpp i huven
*Aerocatch-huvlås med nyckel-lås till huven
*Vanliga huvlås till backluckan som är rensad på onödig plåt
*Superlätta MC-backspeglar
*Singeltorkare
*Rensad passagerar-dörr med alu-dörrsida
*Fönsterhissar och annat lös portplockat från förardörren, aludörrsida
*Lätt uppkapad bakbumper för bättre aerodynamik
*Mjuka bogser-öglor från TRS fram och bak
*Dekor i skuren vinyl från DDESIGN
Säkerhet:
*FIA certifierad fullbur från OMP
*Sparco Sprint V stol
*6-punkts huvudströmbrytare med dragwire
*Sandtler 6-punkts bälte
*Seriöst godkänt fäste för det lätta MC-batteriet
*Fönsternät
Interiör
*Mockaratt
*Ny damask till växelspaken
*Overkill 43cm lång vidvinkelsbackspegel
*Växelspak från nissan 200sx s14
*Rensad på allt löst som väger
*Lättad instrumentpanel inklädd i fleeze
*Mittpanel i kolfiber med knappar för det viktigaste
*Vattentemps mätare från biltema
*SPA Design 3-stegs shiftlight med digital display och fina funktioner
Bromsar:
*Nya Carbotech XP10-belägg fram
*Slitna Carbotech AX6 bak
*Motul RBF600 bromsvätska
*Nyrenoverade bromsok
Övrigt
*15x7” fälgar med slitna toyo r888
*Hjulinställning av Pettsons Allfix
*Vikt, körklar med några liter soppa och utan förare: 893kg
*12500 mil
*1.01.524 på Kinnekulle
*Vagnbok
*Gatreggad
Pris: 75000
Mvh Jimmy Visshed
0702145057
Jimmy_visshed@hotmail.com