Jag bytte en hel del enligt nedan 2017 och har hunnit med några konbanor, en körning på Falkenberg i blött och två körningar på Kinnekulle sedan dess.
Det är en trivsam bil och jag blir inte helt ledsen om jag blir "tvungen" att köra vidare med den i sommar, men till hösten när jag vill använda garageplatsen till annat så kan den kännas i vägen...
Den är inget monster men har lite extra som gör att den går som jag hade önskat Miatan gjorde från fabrik. :)Kompressorn ger en jämn effektökning över hela registret och därmed ett riktigt bra vrid. Och trevligt ljud.
Kompressorn tar ca 2h att demontera och att återmontera, i samband med den årliga inspektionen.
Silvermetallic
Drygt 9600 mil
Sportpaketet innebär:
-Torsendiff
-6-vxl
-Big brake
-Bilsteindämpare (med eftermonterad sänkningssats)
-146hk
-Fungerande AC
-Dubbel-din Kenwoodstereo med touchskärm och bluetooth
-Skyddsbåge från Competition Cars
-Original 16" med uråldriga dubbfria vinterdäck med mycket mönster. Bra för avställning...
-Fina 17"-hjul med oslitna budgetdäck
-Hardtop olackad men svart gelcoat
-Stumma motorfästen (2017)
https://supermiata.com/images/products/ ... RMT_NB.jpg
-Shortshift kit IL Motorsport med förlängd växelspak (2017)
-Nya iridiumstift NGK BKR7EIX-11 (2017)
-Hawk HP+ Street-belägg runtom
-VDO oljetempmätare och VDO laddtrycksmätare
-Jackson Racing SC M45 kompressorkit med uppgraderad spännare och big boost kit, kompressorolja bytt 2017. Laddar 0,35-0,4 bar
70 000:-
Ytterligare utrustning som kan säljas med:
-Öhlins Road & Track MAS MI20 coilovers med extra hjälpfjädrar framtill (2017)
+12 000:-
-ATS DTC 8,0x15" ET30 4x100, black, skodda med Yokohama Advan Neova AD08R, 205/50VR15 (2017)
+8 000:-
Säljer helst allt tillsammans till paketpris. Bilen kan också återställas och säljas utan kompressorkitet efter ök.
Inga tillbehör säljes löst förrän bilen är såld, då får den hellre rulla vidare i sommar.
Jag kan ev. tänka mig billigare bil i inbyte, som man kan ställa ute över vintern utan att skämmas.

Maila helst på:
niklas.rosell@hotmail.com