Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas E »

Ni har väl inte missat att anmäla er till klubbens tredje förarövning som går av stapeln på söndagen den 12 juli?
Det kommer att bjudas på:
- rundbana
- konbana (med och utan tidtganing)
- deltävling 3 i MX-5 Sprint Cup (ta chansen och se hur du och din bil står sig mot övriga)

Detta är ett träff som passar både nybörjare och mer erfarna och det finns möjlighet att köra så mycket man orkar under dagen.
Information om arrangemanget som går av stapeln på Malmby flygfält utanför Strängnäs hittar ni här:
Malmby 12 juli

Observera att sista dagen att betala in anmälningsavgiften till klubben (300 kr för medlemmar och 500 kr för övriga) är den 2 juli så passa på att betala in samtidigt som ni tar hand om övriga räkningar vid månadsskiftet.

Förhoppningsvis ses vi på Malmby den 12/7.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas Serrander
Posts: 29
Joined: Sun 02 Mar 2008, 17:59
Location: Huddinge

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas Serrander »

Hej!

Hur ser det ut med anmälningar till den 12/7? Jag har anmält mig och tänker komma men det kanske är många som har semesterplaner som kommer i vägen... Hur många har anmält sig?

Mvh

Andreas
MX5 - 91 med JRSC M62, MS PnP med IAT + MS Knocksense, Ford Ecoboost valvesprings, TRD IC, Innovate LC-1, RC 440CC, M-tuned coolant reroute, CC båge, Bimarco Cobra, Gula Koni, ACT ACS 1, RB Springs, RB Front and Rear Sway Bar & End Links, RB Sway Bar Brace Kit , RB Front Suspension Brace,& RB Front Lower Control Arm Brace, RB Power Pulse Dualtip Exhaust System, IL Motorsport Race Catalust, Polybush Bushings, EBC Turbo Groove Brake Discs, EBC Yellowstuff, IL Motorsport Brakelines.
User avatar
Stefan Hemström
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 113
Joined: Sat 01 Mar 2008, 18:48
Location: Ekerö

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Stefan Hemström »

Andreas Serrander wrote:Hej!

Hur ser det ut med anmälningar till den 12/7? Jag har anmält mig och tänker komma men det kanske är många som har semesterplaner som kommer i vägen... Hur många har anmält sig?

Mvh

Andreas

Det är över 20 st anmälda, syns om man går in på anmälda under fliken träffar;-)

http://www.mx5racingclub.se/index.php?p ... -deltagare
Hälsningar
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
User avatar
Andreas Serrander
Posts: 29
Joined: Sun 02 Mar 2008, 17:59
Location: Huddinge

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas Serrander »

Stefan Hemström wrote:
Det är över 20 st anmälda, syns om man går in på anmälda under fliken träffar;-)

http://www.mx5racingclub.se/index.php?p ... -deltagare

Så ja. Det var ju inte så svårt. Kul! Tack för tipset Stefan :)

Andreas
MX5 - 91 med JRSC M62, MS PnP med IAT + MS Knocksense, Ford Ecoboost valvesprings, TRD IC, Innovate LC-1, RC 440CC, M-tuned coolant reroute, CC båge, Bimarco Cobra, Gula Koni, ACT ACS 1, RB Springs, RB Front and Rear Sway Bar & End Links, RB Sway Bar Brace Kit , RB Front Suspension Brace,& RB Front Lower Control Arm Brace, RB Power Pulse Dualtip Exhaust System, IL Motorsport Race Catalust, Polybush Bushings, EBC Turbo Groove Brake Discs, EBC Yellowstuff, IL Motorsport Brakelines.
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Peter Ennerfelt »

Andreas Serrander wrote:Hej!

Hur ser det ut med anmälningar till den 12/7? Jag har anmält mig och tänker komma men det kanske är många som har semesterplaner som kommer i vägen... Hur många har anmält sig?

Mvh

Andreas
Det ingår i själva semesterplanen. Jag börjar min semester med en rivstart. :banana:
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Peter Ennerfelt »

Samma startpunkt som förra gången för de som vill:

ca 8.00 vid Shellmacken vid Botkyrka, kommer man från Brommahållet så är det dax att svänga av efter en bit på "tyst asfalt" har jag för mig. Finns även en MC Donalds. Jag hittar lite dåligt till Malmby men att åka 8.15 räcker nog för att komma i tid.
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Lennart »

Åker med 08.00 - färjan från Ekerö. Hoppas man hinner med Er rejsers. :D
Lennart Pettersson
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Peter Ennerfelt »

Slår en signal om du inte dykt upp när vi kör (höll på att skriva åker :bang2: ).

Petere :burnout:
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Peter Ennerfelt »

Förargenomgången är 9.30. Det är nog inte så brottom iväg från Shellmacken. 8.30 är väl en lagom tid att samlas. :)
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Nille »

Det star 9:30 pa hemsidan men pa mailet vi fick star det:
Dagen startar 09:00 med förargenomgång. Se till att vara i tid då det är obligatoriskt att vara med på denna genomgång för att få köra på banan. :think2:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas E »

Nille wrote:Det star 9:30 pa hemsidan men pa mailet vi fick star det:
Dagen startar 09:00 med förargenomgång. Se till att vara i tid då det är obligatoriskt att vara med på denna genomgång för att få köra på banan. :think2:
Jag var lite yr i mössan när jag skrev mejlet. Det som gäller är det som står på hemsidan, dvs samling från 09:00 och förargenomgång 09:30.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas Serrander
Posts: 29
Joined: Sun 02 Mar 2008, 17:59
Location: Huddinge

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas Serrander »

Peter Ennerfelt wrote:Förargenomgången är 9.30. Det är nog inte så brottom iväg från Shellmacken. 8.30 är väl en lagom tid att samlas. :)
Jag utgår från Södertälje i morgon. Jag startar omkring 08.40 så borde jag nog kunna ansluta på vägen.

Andreas
MX5 - 91 med JRSC M62, MS PnP med IAT + MS Knocksense, Ford Ecoboost valvesprings, TRD IC, Innovate LC-1, RC 440CC, M-tuned coolant reroute, CC båge, Bimarco Cobra, Gula Koni, ACT ACS 1, RB Springs, RB Front and Rear Sway Bar & End Links, RB Sway Bar Brace Kit , RB Front Suspension Brace,& RB Front Lower Control Arm Brace, RB Power Pulse Dualtip Exhaust System, IL Motorsport Race Catalust, Polybush Bushings, EBC Turbo Groove Brake Discs, EBC Yellowstuff, IL Motorsport Brakelines.
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Mattias Stahre »

Väderprognos för dagen, ser ju hyffsat ut, lite regn vid 13:00
Attachments
meteogram.png
meteogram.png (34.35 KiB) Viewed 2294 times
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas E »

Nu är det 5 minuter kvar till 13:00 och nu börja det smådroppa :x
Vi ahr hunnit med första omgången av MX-5 Sprint och bäst i gatdäcksklassen efter först rundan är:
Magnus Nilsson på 56,49.
I R-däckklassen har jag (tack vare att jag sköter tidtagningen...) lyckats ta ledningen med 53,48. (det kommer nog inte att stå sig med tanke på att Mattias Stahre körde på 51,07 (tur för oss andra att han tog en kon).

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Andreas E »

Tack alla som var med på Malmby flygfält idag och gjorde förarövningen lyckad. Och återigen hade vi tur med vädret med några få regnstänk på eftermiddagen (regnet kom när jag precis packat in allt och rullade av landningsbanan :!: ).

Som vanligt skötte sig alla förträffligt och körde säkert och bra (man ser tydligt hur många utvecklas som förare för varje träff). Det som fastnade speciellt i minnet idag var:
- Lennart P som körde hårt med sin NSU, speciellt spännande var det att se när han gjorde u-sväng och det såg ut som bilen skulle välta
- Mattias S som vanan trogen kör otroligt snabbt med en minimalt preppad bil (tänk om man hade lite av den talangen/skickligheten)
- Jimmy V som verkar ha en extremet snabb inlärningskurva, fortsätter han så där lär han vara nere på 50-tider snart...

Poängsammanställningen för MX-5 Sprint Cup är nu uppdaterad med resultat från dagen (se högst upp i denna del av forumet). Nästa chans att vara med och köra sprint-cupen blir på Eksjö trafiksplast den 29 augusti.

Ses vi inte på Kinnekulle den 31/7 (missa inte chansen att vara med på bankalaset och kör på en riktig motorbana) så hoppas jag vet ses på Eksjö.

/Andreas K

PS. Speciellt tack till Stefan H och CG som hjälpte till tidigt på morgonen samt alla ni som hjälpte till att samla ihop allt på eftermiddagen.
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Per Hammarsjö »

För er som tog bilder under dagen finns nu ett album under Bildgalleriet där man kan ladda upp bilder!!

// Per
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Lennart »

Tackar för en kul dag på banan med NSU Ro80. :D Jag är mycket mycket stolt över att ha "VÄRLDSREKORDET" av Automobils konbana med NSU;n. Det ska jag suuuuuggggggaaaaa på länge länge.
Till nästa gång ska jag byta bromsvätska = har nog aldrig gjorts efter 1977. :D
Tack för ett väl genomfört arrr. som kännetecknar klubben. :up: :up: :up: :up: :up:
Vi ses!!!!! :banana:
Lennart Pettersson
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Lennart »

Jag som trodde det skulle finnas MASSOR med bilder uppe nu. :D
Var lägger ni aalla osynliga bilder, så jag vet, var jag ska leta för att se dom. :shock:
11 st har jag hittat, söker resten med ljus och lyckta. :mrgreen:
Lennart Pettersson
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by CG Leijonhufvud »

Tack Lennart, alltid lika kul när du är med, kul att se att Ro 80:an "is still going strong"

Tror nog (hoppas) att det kommer fler bilder, är ju semestertider så man kanske inte direkt bokar tid vid datorn,, :wink:
CG Leijonhufvud
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Nille »

Ingen som har mera bilder all lägga upp? :think2:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Mattias Stahre »

Här kommer lite film från dagen iaf :)

http://www.youtube.com/watch?v=xsgchjSu4b0
Last edited by Mattias Stahre on Sat 01 Aug 2009, 13:58, edited 1 time in total.
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Per Hammarsjö »

Kul att se lite film utifrån bilarna! Ska ta med mig kameran nästa gång och göra en dokusåpa av träffen/tävlingen.
På Cup-tävlingarna kan man få många spännande intriger på film. Kanske vi ska ha ett sånt bås som man pratar av sig i också?? :)
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Mattias Stahre »

Per Hammarsjö wrote:Kul att se lite film utifrån bilarna! Ska ta med mig kameran nästa gång och göra en dokusåpa av träffen/tävlingen.
På Cup-tävlingarna kan man få många spännande intriger på film. Kanske vi ska ha ett sånt bås som man pratar av sig i också?? :)
=)
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: Inbjudan till förarövning på Malmby, Strängnäs, 12 juli

Post by Mattias Stahre »

Är det någon som har bästatiderna från alla under dagen? Kommer inte ihåg om det var 50.94 jag satte som bäst eller om det var 50.7?
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Post Reply