SSM 2009

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote: Den där Max är lätt galen snacka om att tränga sig och köra utanför linjer - kolla starten :shock:
Har du ju faktiskt rätt i... :o
Har ni två frågat den som satt på första parkett och blev passerad på innern?
Hur är det med korsande av depålinjer förresten...? ;)
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: SSM 2009

Post by TPR »

Fredrik Henriksson wrote:Jag tar gärna bilderna där min bil lyckats fastna, bilderna ser ju jättebra ut! :)
Är det för mkt jobb gillar jag bilden där jag är ensam och bilden där vi är fyra med sidan vända mot kameran i liton... :up:
Vart ska jag skicka dem?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Film 2 uppe och borde gå att se inom ett par minuter.

http://www.vimeo.com/5503765

Lite mycket motljus där. Måste få koll på hur man låser kamerorna så dom inte ändrar exponering hela tiden..

Annars täta fajter med Niklas.

// Per
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Annars täta fajter med Niklas.
Skoj att det går att köra förbi på yttern i Lito, det gick inte så bra i höstas :).
En liten bildsekvens utåfrån från T1 (där du ändå var först upp till krönet).
3Road090705-367-372_600.jpg
(94.56 KiB) Downloaded 34 times
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Film 2 uppe och borde gå att se inom ett par minuter.

http://www.vimeo.com/5503765

Lite mycket motljus där. Måste få koll på hur man låser kamerorna så dom inte ändrar exponering hela tiden..

Annars täta fajter med Niklas.

// Per
ROCK`N ROLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :banana:

Bra kört!
Rumpen släpper lite, överstyr den mkt? Isf kanske du skulle prova att justera ett hack så du får mindre krängare fram? Testa kan man ju alltid göra, du verkar ju börja närma dig gränsen för vad din nuvarande setup kan göra... :)

Hoppas att mina inboardfilmer går att rädda. Kampen med Josen i rejs 2 var ruggig!!:)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Niklas Falk wrote:
Per Hammarsjö wrote:Annars täta fajter med Niklas.
Skoj att det går att köra förbi på yttern i Lito, det gick inte så bra i höstas :).
En liten bildsekvens utåfrån från T1 (där du ändå var först upp till krönet).
3Road090705-367-372_600.jpg
Fräckt! Vi borde ha ett par personer utställda med filmkameror runt banan också!

Fredrik, snarare att den understyr och lite taskig instyrning... Jag har nog en del kvar att hämta med bilen som den är nu. Hade ju ingen egentlig setup på den nu utan bara körde på ögonmått och känsla när jag byte bultarna till bärarmarna bak. Fast du kanske menar mer hur bilen är utrustad nu? Visst, vore trevligt med bättre dämpare men det är mycket pengar också. Funderar på att göra som Hans D istället. Hålla budget och försöka hänga med så gott det går. Det är ju hur kul som helst oavsett! :)

Vilken hård omkörning du gjorde av Rolf i vänstern upp mot idioten BTW, har på något sätt lite förståelse för att Rolf tycker det börjar gå hett till... Även jag hänger ju på dig och lite trångt är det nog...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:
Fredrik, snarare att den understyr och lite taskig instyrning...
Aha, mer krängare bak mao. Ger mer tryck på yttre bak och därmed bättre fäste och mindre understyr fram...
Nu har man ju börjat nörda ner sig i väghållningteorin oxå... :oops:
Men du har ju orginal där så det kanske är bättre att skruva fjädrar för att ändra tyngdpunkt...
Per Hammarsjö wrote:Vilken hård omkörning du gjorde av Rolf i vänstern upp mot idioten BTW, har på något sätt lite förståelse för att Rolf tycker det börjar gå hett till... Även jag hänger ju på dig och lite trångt är det nog...
Vet... Man vet ju att det är ett helvete att ta sig förbi B-bilarna så man tar ju tillvara på minsta lucka, klandrar inte din touch på Rolf kunde lika gärna varit jag...

Nä nu skall jag ut och plasta, men inte åt mig... :wink:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

Någonsom har hört hur det har gått för Andreas Karlssons bil? Hur kom han förresten hem till Västerås. Jag kommer själv att köra till och från loppen nästa år så man kanske måste ha en reservplan om bilen pajar.
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: SSM 2009

Post by Mattias Stahre »

Fredrik Henriksson wrote:
Per Hammarsjö wrote:
Fredrik, snarare att den understyr och lite taskig instyrning...
Aha, mer krängare bak mao. Ger mer tryck på yttre bak och därmed bättre fäste och mindre understyr fram...
Nu har man ju börjat nörda ner sig i väghållningteorin oxå... :oops:
Men du har ju orginal där så det kanske är bättre att skruva fjädrar för att ändra tyngdpunkt...
Använd inte krängare för att ställa balans!!! :o Fjädrar för balans, krängare för körbarhet...:)
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Amen! ;)

Leif, det går bra att köra till och från banan. Händer någonting så finns det alltid någon som har en trailer eller annan biltransport på plats. Det är lite tjusningen med SPVM. Man slipper stå där ensam när helgen är slut! :)

Andreas, du får ge oss rapport på hur det går för dig och om vi måste dra ihop en arme arbetare som kommer till västerås och skruvar!

// Per
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Mattias Stahre wrote:
Fredrik Henriksson wrote:
Per Hammarsjö wrote:
Fredrik, snarare att den understyr och lite taskig instyrning...
Aha, mer krängare bak mao. Ger mer tryck på yttre bak och därmed bättre fäste och mindre understyr fram...
Nu har man ju börjat nörda ner sig i väghållningteorin oxå... :oops:
Men du har ju orginal där så det kanske är bättre att skruva fjädrar för att ändra tyngdpunkt...
Använd inte krängare för att ställa balans!!! :o Fjädrar för balans, krängare för körbarhet...:)
Ok, själv vet jag ingenting, och i böcker läser man så mkt strunt ibland. Läste detta och tänkte att man kanske kunde få än mer skjuts i Pers bil om han får bukt med det där kasanadet... :think2: :)

”Det är bra att kunna en del om väghållningsteori, om inte annat spar det tid. När man t ex läser att krängningshämmarens funktion är att trycka ned innerhjulet i en kurva så kan man sluta läsa den artikeln.” I själva verket förhåller det sig tvärtom. Krängningshämmaren hjälper till att öka viktöverföringen till ytterhjulet. Om vi t ex har en understyrd bil beror detta på att greppet fram inte är tillräckligt bra. Det har sin orsak i att viktöverföringen till ytter fram är för stor. Om vi lägger på mer krängningshämmare bak kommer ytter bak att få bära mer vikt. Den totala viktöverföringen från inner till ytter beror inte alls av krängningshämmaren. Alltså kommer, när bakhjulet belastas hårdare, framhjulet att belastas mindre och greppet kommer att öka fram. Understyrningen kommer då att minska.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Si! Är tacksam! Har ju 1,5 sekunder att hämta innan jag kan fajtas med dig! :)

Ska börja med lite hårdare fjädrar. Sen får vi se hur det barkar. Hårdare krängare bak eller ej. Verkar ju vara olika skolor här? Jag har bara kört med original bak. Vet på en ungefär hur den funkar men kan inte komma fram till om den förbättrar eller försämrar... Och inte blir man klokare på racen heller då vi har två bilar i topp som kör med olika konfig här.
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: SSM 2009

Post by Mattias Stahre »

Fredrik Henriksson wrote: ”Det är bra att kunna en del om väghållningsteori, om inte annat spar det tid. När man t ex läser att krängningshämmarens funktion är att trycka ned innerhjulet i en kurva så kan man sluta läsa den artikeln.” I själva verket förhåller det sig tvärtom. Krängningshämmaren hjälper till att öka viktöverföringen till ytterhjulet. Om vi t ex har en understyrd bil beror detta på att greppet fram inte är tillräckligt bra. Det har sin orsak i att viktöverföringen till ytter fram är för stor. Om vi lägger på mer krängningshämmare bak kommer ytter bak att få bära mer vikt. Den totala viktöverföringen från inner till ytter beror inte alls av krängningshämmaren. Alltså kommer, när bakhjulet belastas hårdare, framhjulet att belastas mindre och greppet kommer att öka fram. Understyrningen kommer då att minska.

Haha, okej det där var ju en lustig förklaring som verkar lite bakvänd å allt möjligt. Förstår inte riktigt vad som menas...

Har man en bil som understyr och sätter hårdare fjädrar bak kommer greppet att "flyttas" fram för att man får MER vikt över framhjulen inte mindre...
På samma sätt som om man sätter en stor vinge i bak som ger mer marktryck (Load) på bakdäcken och ökar greppet i bak vilket även leder till mindre överstyrning/mer understyrning.
Sen den där med krängare så menar jag att det inte har med balansen Ö/U utan hur man tappar greppet samt hur direkt bilen är.

Är ju inte direkt rätt forum att diskutera vad som stämmer eller inte men ändå :P

Vi ska sätta på en justerbar krängare i bak på den blåa miatan och sedan exprimentera nu på Malmbyträffen. :) (Den är många gånger hårdare än orginal i sitt hårdaste läge.) :)
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Jag har en hårdare än orginal krängare där bak(justerbar) och kör ganska mjuka fjädrar bak istället(relativt sett). Denna setup tycker jag blir jäkligt stabil, bilen styr in bra och rumpen släpper inte om jag inte är överdrivet stygg. Men jag vet att många verkar vilja göra tvärtom med våra bilar, t.o.m hänga av krängaren. :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: SSM 2009

Post by Andreas E »

Leif Jönsson wrote:Någonsom har hört hur det har gått för Andreas Karlssons bil? Hur kom han förresten hem till Västerås. Jag kommer själv att köra till och från loppen nästa år så man kanske måste ha en reservplan om bilen pajar.
Jag hyrde trailer och körde hem från föräldrarna i Halland till Västerås på måndagen. Bilen och trailern var i lättaste laget och körde man mer än 75-80 började släpet "orma sig" men det gick bra att komma upp och med ca 15 minuter marginal lämna vi in bilen på Mazda service i Västerås.
Imorgon ska verkstaden göra en första bedömning (utan att öppna upp motorn) och meddela vad det tror det är och uppskatta vad kommer att kosta och då får jag se vilken väg jag ska gå:
1. Fixa snabbt via Mazda verkstaden så jag får en bil igen och betala dyrt
2. Hitta en ersättningsmotor (1,6 l) och byta efter semstern
3. Byta mot en 1,8 l motor och sikta på sista MX-5 Cup tävlingen (tråkigt att vara utan miatan hela sommaren)

Om det blir alternativ 2 eller 3 åker jag på att köra en billig sommarbil eftersom vi bara har miatan och måste ha bil till sommarstugan.

Surt att inte få köra mer än träningen på Knutstorp, men trots motorproblemen blev det en ganska bra semesterhelg med trevligt umgänge i depån, roliga rejsa att titta på samt möjlighet att träffa lite vänner och familj i Skåne, Halland och Småland.

/Andreas K

PS. Tack alla ni som hjälpte mig under helgen i Knutstorp, speciellt (ursäkta för er jag glömt i uppräkningen nedan):
- Hans D. för transport till och från banan
- Hans D. och Henrik P. för hjälp att skruv med motorn
- Josen, Dennis med flera för tips hur jag ska fixa bilen
- Per H, Hans D och Westin för erbjudande om trailer-hjälp
- Andreas H för att du körde sambon runt banan, hon har fortfarande ett stort leende på läpparna (vad gjorde ni i bilen igentligen :wink: ) - Skicka gärna filmen när hon åker med om det blev något till mig.
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: SSM 2009

Post by Mattias Stahre »

Fredrik Henriksson wrote:Jag har en hårdare än orginal krängare där bak(justerbar) och kör ganska mjuka fjädrar bak istället(relativt sett). Denna setup tycker jag blir jäkligt stabil, bilen styr in bra och rumpen släpper inte om jag inte är överdrivet stygg. Men jag vet att många verkar vilja göra tvärtom med våra bilar, t.o.m hänga av krängaren. :think2:
Låter som en bra setup :)
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Fredrik Henriksson wrote:
Hoppas att mina inboardfilmer går att rädda. Kampen med Josen i rejs 2 var ruggig!!:)
Tjopp! Verkar som jag fått fram filmen från race2. Love those software's!

Grundproblemet kan vara att du kör med 4 gb kort. Jag är inte säker men har för mig att Go Pro bara klarar 2 gb kort. Iallafall sägs det att mina POV1 or ska göra det..

Jag ska se om jag lyckas konvertera dom och vända dom också! :) Film 1 strular fortfarande men kör den genom samma kaffefilter.

// Per
Attachments
Linus på linjen
Linus på linjen
Bild 1.png (184.82 KiB) Viewed 1783 times
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Luve u man!!!! :banana: 8) :D :bow: :up:

Kommer springa mellan garaget och datorn tills dom kommit upp. :rolleyes3: Har ett litet projekt i garaget som jag måste passa...

Edit: Hahaha jag som tycker jag e riktigt snygg i balaklava!!! :mrgreen:
Last edited by Fredrik Henriksson on Thu 09 Jul 2009, 16:09, edited 1 time in total.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Mina gälar ska vara 3meter breda Raring!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Mina gälar ska vara 3meter breda Raring!
Fixar jag! :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Mitt dataräddningsprogram hittade lite sovrumsfilmer också. Vill du ha upp dom på tuben direkt eller ska vi ta ett möte på plattan? Vill ha pengarna i ett kuvert i oblekt papper. ;)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Mitt dataräddningsprogram hittade lite sovrumsfilmer också. Vill du ha upp dom på tuben direkt eller ska vi ta ett möte på plattan? Vill ha pengarna i ett kuvert i oblekt papper. ;)
:shock: :shock:
Ok, lägg ett PM ang storlek på ransom... :shock: :shock: :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: SSM 2009

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:Kommer springa mellan garaget och datorn tills dom kommit upp. :rolleyes3: Har ett litet projekt i garaget som jag måste passa...
Håll dig i garaget! :twisted:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Sorry fredrik.. Filerna verkar vara skadade. Jag skickar upp dom på ftp'n nu så kan flera ladda ner dom och testa. Niklas kanske har ett sätt och Mattias är ju van att hantera filmfiler.
Till och med VLC gnäller och då brukar det vara illa.. Däremot verkar man kunna titta på dem med lite krångel i VLC. En liten tröst för dig kanske?

Det kommer dock ta ett tag. Är på landet och har bara 2m lina här. Om 5 timmar är första filmen klar. ;) Sen har vi den första som är dubbelt så stor. 2gb.. Den lär vara uppe till årskiftet.. :)

Däremot ligger det nu bilder på SPVM.se från helgen!

// Per
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Sorry fredrik.. Filerna verkar vara skadade. Jag skickar upp dom på ftp'n nu så kan flera ladda ner dom och testa. Niklas kanske har ett sätt och Mattias är ju van att hantera filmfiler.
Till och med VLC gnäller och då brukar det vara illa.. Däremot verkar man kunna titta på dem med lite krångel i VLC. En liten tröst för dig kanske?

Det kommer dock ta ett tag. Är på landet och har bara 2m lina här. Om 5 timmar är första filmen klar. ;) Sen har vi den första som är dubbelt så stor. 2gb.. Den lär vara uppe till årskiftet.. :)

Däremot ligger det nu bilder på SPVM.se från helgen!

// Per
Ok! :( Men supertack för att du fick igång filen med rejs 2! :) Vill ju se min och Josens batalj! :)

Hur gör man med ftp då?

Skrev in adressen i webblästaren men det fanns inget i mapparna och ingen lösenordsförfrågan poppade heller upp.

Kan du PM:a lösenord till mig om det måste till ett? :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply