Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Post by Måns Wilke »

Så var Lotusklubbens banträff avklarad. En mycket trevlig dag med massor av Eliser, Exiges, Sevens, 2 Espriter och en Europa. Men även 6-7 Miator och en del andra "icke-Lotusar". Vi var indelade i tre klasser, A, B och C och Jag tror att Vi var tre Miator i klass B. Jag utvecklades mycket under dagen och hade en del trevliga kubbningar med några sevens och en Speedster, samt en Miata från klubben... :wink:

Gatdäck ÄR INTE BRA på bana måste Jag påpeka än en gång (om ingen visste det :D ). Det kasade och kanade och släppte mer än en gång ut ur idioten och Liton. Det blev även ett mycket oskönt släpp med retur ut på rakan. Ett reslutat av att Jag var väldigt uppstressad av en exalterad Stefan Mumm som med hög, arg röst manade på mig mer och mer för varje varv från passagerarsätet :D
Stefan tog plats och körde 7-8 varv och det var oerhört lärorikt. Fy satan vad det gick undan när han laddade hej vilt över curbsen. :bow:
Även han fick ett rejält släpp, ut ur idioten gick det vääääääääääääldigt brett :D

Som Jag skrev i en annan tråd så blev det svartflagg efter första varvet pg för högt ljud. 102dB trodde Jag ALDRIG att Jag skulle hålla, men LÅTER det gör den. Det var många under dagen som undrade vad jag gjort med bilen :D
Det gissades på både turbo, kompressor och annan motor.

R-däck, R-däck, R-däck!!!!! Och styvare chassi tack.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Post by Torkel k »

Visst var det en riktigt bra racing-dag. Ring Knutstorp visade sig vara en fantastisk underhållande bana! Tror nog jag utnämner den till roligast jag kört på t o m. För mig blev det en riktigt bra dag, för de 38kg jag lyft bort tillsammans med en servostyrning mindre gjorde underverk för min kärra och för min körning. Jag tog också chansen att ha Stefan Mumm i passagerarsätet vilket var både kul och mycket lärorikt. Han sa förresten efteråt att jag "flinar lite fånigt när jag hittar rätt spår" :lol: vilket säkert är helt sant.

På hela dagen var det enda negativa att det rådde en viss brist på disciplin på banan från en del förare. Vilda omkörningar a la "bromsa om på insidan STCC styyyle" med "Oopps! Jag rammade nästan den gröna Miatan!" som resultat är inte så kul att dela bana med. Klart tråkigt att arrangörerna inte reagerade på de klagomål som framfördes.

Jag kan för övrigt bekräfta att Måns bil lät som om Armagedon börjat i Knutstorp.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Post by Josen »

Vilda omkörningar a la "bromsa om på insidan STCC styyyle" med "Oopps! Jag rammade nästan den gröna Miatan!"
Oj då Lotus-folket brukar vara rätt försynta/snälla :roll: ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Post by Torkel k »

Josen wrote:
Vilda omkörningar a la "bromsa om på insidan STCC styyyle" med "Oopps! Jag rammade nästan den gröna Miatan!"
Oj då Lotus-folket brukar vara rätt försynta/snälla :roll: ?
De allra flesta körde helt OK. Men jag hade oturen att vara nära att bli rammad 2 gånger av samma förare (sista gången med Stefan bredvid mig i bilen) och det gjorde mig lite grinig.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Post by Måns Wilke »

Vi skulle haft fler fighter Sleipner. Det blev lite tunt med det.
Varje gång jag fick korn på en grön NB så var det den andra. Det kan bero på att du och jag var jämnsnabba och befann oss på olika delar av banan :D (eller så låg du bakom och kom inte förbi :mrgreen: )
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Eftersnack Knutstorp 2:e Maj

Post by Torkel k »

Måns Wilke wrote:Vi skulle haft fler fighter Sleipner. Det blev lite tunt med det.
Varje gång jag fick korn på en grön NB så var det den andra. Det kan bero på att du och jag var jämnsnabba och befann oss på olika delar av banan :D (eller så låg du bakom och kom inte förbi :mrgreen: )
Vi var klart jämnsnabba. Jag hamnade bakom dig vid en stint och jagade dig som en tok :twisted: . Tog in på den kurviga biten (skulle vara pinsamt annars, även om mina RA1 numera är rätt torra) men på rakan hade jag inte en suck. Och sedan kom det ett par norska Caterhams mellan oss. Om du skaffar R-däck kommer jag behöva lätta kärran en hel del för att det ska vara lika jämnt nästa gång. :bang:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Post Reply