En kanon kväll med massa körning. Trevlig stäming och massa fina bilar att glo på
Vi var många Miator som körde och förhållanden var perfekta. Tackar Niklas för perfekt arr som vanligt Många satte fina tider och jag trivdes gott med lättningen och lite kall luft till motorn:)
Starkaste minnet från kvällen var fajter med Andreas som körde 'nästan' lika fort och som gjorde några major att komma igång/plocka fram
Själv satte jag nytt person bästa med 53.36 och även Anderas gjorde en hög 53:a Imponerade av waren att sätta fina 54:a tider med relativt std betonad bil många som är snabba nu
Lättningen har verkligen gett gott för känslan i bilen går att kasta runt och enligt Andreas lättar nu mitt inre fram-hjul i fullfarts högern - grymt !!
Så lämna garagen nu och ut och träna - på pallbockar vinner man inga rejs
Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Grattis till den fina varvtiden på Falkenberg. Du slog mitt personbästa med 00.02s
Är det tätt bland miatorna eller?!
Det var underhållande att titta på också och jag hoppas kunna bjuda på några fina bilder under helgen.
Är det tätt bland miatorna eller?!
Det var underhållande att titta på också och jag hoppas kunna bjuda på några fina bilder under helgen.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Tack Niklas/SVKG, för kvällens drabbning!
Wern och Josen lät mattafaran(min "halv" matta bil..) vara med och leka lite.
Wern fick sig en laptimer till låns, och efter att fräscha batterier i "bankantsändaren" monterats funkade min åtminstone.
Efter första passet med knäckte jag personbästa med 1 sek ..kan börja sämre!
Senare körde Wern, josen och jag tillsammans!! SÅ UNDERBART ROLIGT!!
Personligen är det bataljerna som kickar mitt psyke iallafall! Nåja batalj och batalj...Josen flyger ju fram som vanligt men några varv hängde Wern o jag i hasorna på svartflaggskungen
Att ABS bromsarna på mattafaran gav mig en fördel idag var uppenbart, kunde bromsa rejält senare än mina klubbisar.
Att miatorna går riktigt fort på baksidan Falkenberg är ett faktum, få bilar som drar miatorna där.
När Wern och Josen låg före mig, tyckte jag märka att deras bilar styr in bättre överallt, Josen driftar lite med häcken, Werns bil verkar greppa som tåget!
Hrrm.. googla googla.. vad kan det vara med ormbilen mattafaran..?
OCH INNAN "NÅGON" SKRIVER .....
Ja, Andreas Halbig:föraren av Mattafaran, körde om efter gulflagg!
OCH stannade i någon "lucka" innan depåinfarten, för att EFTER sista bilarna PASSERAT, släcka en liten gräsbrand(.dessa engelska bilar..). ((tydligen jätte oansvarigt..av Andreas..))
SOM GRÄDDE PÅ MOSET: körde han escape route efter rakan!!! sen, att bromsarna fram tog slut bara så där tyckte "någon" inte spelar roll alls!?
HA HA HA HA!!!!
Och allt detta under samma kväll
Visst, det var så J.o.s.e.n! Andreas var dum, Joachim var bra!
Underbar kväll!
Wern och Josen lät mattafaran(min "halv" matta bil..) vara med och leka lite.
Wern fick sig en laptimer till låns, och efter att fräscha batterier i "bankantsändaren" monterats funkade min åtminstone.
Efter första passet med knäckte jag personbästa med 1 sek ..kan börja sämre!
Senare körde Wern, josen och jag tillsammans!! SÅ UNDERBART ROLIGT!!
Personligen är det bataljerna som kickar mitt psyke iallafall! Nåja batalj och batalj...Josen flyger ju fram som vanligt men några varv hängde Wern o jag i hasorna på svartflaggskungen
Att ABS bromsarna på mattafaran gav mig en fördel idag var uppenbart, kunde bromsa rejält senare än mina klubbisar.
Att miatorna går riktigt fort på baksidan Falkenberg är ett faktum, få bilar som drar miatorna där.
När Wern och Josen låg före mig, tyckte jag märka att deras bilar styr in bättre överallt, Josen driftar lite med häcken, Werns bil verkar greppa som tåget!
Hrrm.. googla googla.. vad kan det vara med ormbilen mattafaran..?
OCH INNAN "NÅGON" SKRIVER .....
Ja, Andreas Halbig:föraren av Mattafaran, körde om efter gulflagg!
OCH stannade i någon "lucka" innan depåinfarten, för att EFTER sista bilarna PASSERAT, släcka en liten gräsbrand(.dessa engelska bilar..). ((tydligen jätte oansvarigt..av Andreas..))
SOM GRÄDDE PÅ MOSET: körde han escape route efter rakan!!! sen, att bromsarna fram tog slut bara så där tyckte "någon" inte spelar roll alls!?
HA HA HA HA!!!!
Och allt detta under samma kväll
Visst, det var så J.o.s.e.n! Andreas var dum, Joachim var bra!
Underbar kväll!
- Attachments
-
- Solnedgång.jpg (69.52 KiB) Viewed 830 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Kul!!!
Snacka om att det kommer bli jämnt i sommar!!
"Puffar" du fortfarande Josen?
Snacka om att det kommer bli jämnt i sommar!!
"Puffar" du fortfarande Josen?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Roligt att du är tillbaka Andreas - och grattis till vara så snabb Lite fil på din bil och du är klart top-runner överlag. Du kör grymt bra ! NB -99 med Torsen verkar vara en killer miata
Senarios som jag inte glömmer ( och tackar för ) och som kommer förgylla våra samtal
- Brutala omkörning på krönet under fullt viftande gulfflag
- Tror jag parkerar lite på bana och släcker gräsbränder
- Jag SKALLL köra om Josen - skall gå att bromsa på 40 m, oj det gick visst inte....
Senarios som jag inte glömmer ( och tackar för ) och som kommer förgylla våra samtal
- Brutala omkörning på krönet under fullt viftande gulfflag
- Tror jag parkerar lite på bana och släcker gräsbränder
- Jag SKALLL köra om Josen - skall gå att bromsa på 40 m, oj det gick visst inte....
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Det var gott om Miator på Falkenberg igår. Så många att i alla fall jag inte kunde hålla koll på alla. De såg dessutom väldigt snabba ut. Någon mer från forumet som var där?
Andreas & Wern: Vad fick ni för bästa tider? Hur står de sig mot fjolårets tider?
Andreas & Wern: Vad fick ni för bästa tider? Hur står de sig mot fjolårets tider?
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Det var kanonkul och få komma ut och lufta miatan i vårsolen . Stort tack till Niklas för att jag fick låna laptimern, tiderna låg mest runt 55-57 men bästa blev 54,84. Som jag upptäckte så har jag mycket liten rutin på att befinna mig bland massa snabba bilar så jag tappar mycket fokus i klungorna, dock så blev "klung" besöken oftast korta då jag blev ifrånåkt förhoppningsvis så går detta att träna upp.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
En hög 53.a blev det.
Har så vitt jag vet aldrig passerat 55 tidigare. Så nöjd är bara förnamnet!
Har så vitt jag vet aldrig passerat 55 tidigare. Så nöjd är bara förnamnet!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Det är skapliga bitar ni kapar på varvtiderna! Är det stora förändringar på bilarna sen förra året?gokarting.nu wrote:En hög 53.a blev det.
Har så vitt jag vet aldrig passerat 55 tidigare. Så nöjd är bara förnamnet!
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG
Här följer uppdates på mattafaran hösten/våren 08-09.
1. Vid leveransen av stötdämparna -08, fick mattafaran framfjädrar även bak, nu sitter de rätta fjädrarna på.
2. Luften i däcken har bytts ut mot luft från -09, och trycket har sänkts lite.
3. 0,5 liter ny olja har hällts i.
Varvtids förbättringen kan jag bara förklara med ett namn: Josen!
Någon gång gör han ett misstag, då ska mattafaran om!
...han är inte felfri...han är inte felfri..
(Kanske på ett uppvärmningsvarv nära dig!! HA HA HA HA HA HA!)
1. Vid leveransen av stötdämparna -08, fick mattafaran framfjädrar även bak, nu sitter de rätta fjädrarna på.
2. Luften i däcken har bytts ut mot luft från -09, och trycket har sänkts lite.
3. 0,5 liter ny olja har hällts i.
Varvtids förbättringen kan jag bara förklara med ett namn: Josen!
Någon gång gör han ett misstag, då ska mattafaran om!
...han är inte felfri...han är inte felfri..
(Kanske på ett uppvärmningsvarv nära dig!! HA HA HA HA HA HA!)
- Attachments
-
- looser 3.jpg (3.63 KiB) Viewed 715 times
-
- looser.jpg (3.46 KiB) Viewed 715 times
-
- looser2.jpg (5.37 KiB) Viewed 715 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!