Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by Josen »

En kanon kväll :banana: med massa körning. Trevlig stäming och massa fina bilar att glo på :)
Vi var många Miator som körde och förhållanden var perfekta. Tackar Niklas för perfekt arr som vanligt :up: Många satte fina tider och jag trivdes gott med lättningen och lite kall luft till motorn:)

Starkaste minnet från kvällen var fajter med Andreas som körde 'nästan' lika fort och som gjorde några major att komma igång/plocka fram :twisted:

Själv satte jag nytt person bästa med 53.36 och även Anderas gjorde en hög 53:a :up: Imponerade av waren att sätta fina 54:a tider med relativt std betonad bil :up: många som är snabba nu :up:

Lättningen har verkligen gett gott för känslan i bilen går att kasta runt och enligt Andreas lättar nu mitt inre fram-hjul i fullfarts högern - grymt !!

Så lämna garagen nu och ut och träna - på pallbockar vinner man inga rejs ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by Cyberoid »

Grattis till den fina varvtiden på Falkenberg. Du slog mitt personbästa med 00.02s :whip: :mrgreen:

Är det tätt bland miatorna eller?! :racesmile: :up:

Det var underhållande att titta på också och jag hoppas kunna bjuda på några fina bilder under helgen.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by gokarting.nu »

Tack Niklas/SVKG, för kvällens drabbning!

Wern och Josen lät mattafaran(min "halv" matta bil..) vara med och leka lite.

Wern fick sig en laptimer till låns, och efter att fräscha batterier i "bankantsändaren" monterats funkade min åtminstone.
Efter första passet med knäckte jag personbästa med 1 sek :win: ..kan börja sämre!

Senare körde Wern, josen och jag tillsammans!! SÅ UNDERBART ROLIGT!! :applause:
Personligen är det bataljerna som kickar mitt psyke iallafall! Nåja batalj och batalj...Josen flyger ju fram som vanligt men några varv hängde Wern o jag i hasorna på svartflaggskungen :bow:
Att ABS bromsarna på mattafaran gav mig en fördel idag var uppenbart, kunde bromsa rejält senare än mina klubbisar.
Att miatorna går riktigt fort på baksidan Falkenberg är ett faktum, få bilar som drar miatorna där.
När Wern och Josen låg före mig, tyckte jag märka att deras bilar styr in bättre överallt, Josen driftar lite med häcken, Werns bil verkar greppa som tåget!
Hrrm.. googla googla.. vad kan det vara med ormbilen mattafaran..?


OCH INNAN "NÅGON" SKRIVER ..... :think2:

Ja, Andreas Halbig:föraren av Mattafaran, körde om efter gulflagg!
OCH stannade i någon "lucka" innan depåinfarten, för att EFTER sista bilarna PASSERAT, släcka en liten gräsbrand(.dessa engelska bilar..). ((tydligen jätte oansvarigt..av Andreas..))
SOM GRÄDDE PÅ MOSET: körde han escape route efter rakan!!! sen, att bromsarna fram tog slut bara så där tyckte "någon" inte spelar roll alls!?
HA HA HA HA!!!!
Och allt detta under samma kväll :bang2:
Visst, det var så J.o.s.e.n! Andreas var dum, Joachim var bra!

Underbar kväll!
Attachments
Solnedgång.jpg
Solnedgång.jpg (69.52 KiB) Viewed 823 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by Fredrik Henriksson »

Kul!!! :D 8)
Snacka om att det kommer bli jämnt i sommar!! :P :banana:

"Puffar" du fortfarande Josen?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by Josen »

Roligt att du är tillbaka Andreas - och grattis till vara så snabb :up: Lite fil på din bil och du är klart top-runner överlag. Du kör grymt bra ! NB -99 med Torsen verkar vara en killer miata

Senarios som jag inte glömmer ( och tackar för ;)) och som kommer förgylla våra samtal :)
- Brutala omkörning på krönet under fullt viftande gulfflag :shock:
- Tror jag parkerar lite på bana och släcker gräsbränder :twisted:
- Jag SKALLL köra om Josen - skall gå att bromsa på 40 m, oj det gick visst inte.... :oops:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by Cyberoid »

Det var gott om Miator på Falkenberg igår. Så många att i alla fall jag inte kunde hålla koll på alla. :rolleyes3: De såg dessutom väldigt snabba ut. 8) Någon mer från forumet som var där?

Andreas & Wern: Vad fick ni för bästa tider? Hur står de sig mot fjolårets tider?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by waern »

Det var kanonkul och få komma ut och lufta miatan i vårsolen :racesmile: . Stort tack till Niklas för att jag fick låna laptimern, tiderna låg mest runt 55-57 men bästa blev 54,84. Som jag upptäckte så har jag mycket liten rutin på att befinna mig bland massa snabba bilar så jag tappar mycket fokus i klungorna, dock så blev "klung" besöken oftast korta då jag blev ifrånåkt :oops: förhoppningsvis så går detta att träna upp.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by gokarting.nu »

En hög 53.a blev det.

Har så vitt jag vet aldrig passerat 55 tidigare. Så nöjd är bara förnamnet!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by Cyberoid »

gokarting.nu wrote:En hög 53.a blev det.

Har så vitt jag vet aldrig passerat 55 tidigare. Så nöjd är bara förnamnet!
Det är skapliga bitar ni kapar på varvtiderna! :shock: :up: Är det stora förändringar på bilarna sen förra året?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Lite eftesnack Falkenberg med SVKG

Post by gokarting.nu »

Här följer uppdates på mattafaran hösten/våren 08-09.

1. Vid leveransen av stötdämparna -08, fick mattafaran framfjädrar även bak, nu sitter de rätta fjädrarna på.

2. Luften i däcken har bytts ut mot luft från -09, och trycket har sänkts lite.

3. 0,5 liter ny olja har hällts i.


Varvtids förbättringen kan jag bara förklara med ett namn: Josen!

Någon gång gör han ett misstag, då ska mattafaran om!

...han är inte felfri...han är inte felfri..

(Kanske på ett uppvärmningsvarv nära dig!! HA HA HA HA HA HA!)
Attachments
looser 3.jpg
looser 3.jpg (3.63 KiB) Viewed 708 times
looser.jpg
looser.jpg (3.46 KiB) Viewed 708 times
looser2.jpg
looser2.jpg (5.37 KiB) Viewed 708 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply