Hyllinge Klubbmästerskap 28/9-08 Knutstorp.
Posted: Mon 29 Sep 2008, 00:03
Då har man kört sin första tävling i Mattafaran.
Detta blir sedemera min första racereport, vad som är extra bra är att ingen annan från detta forumet var där....
SÅ JAG KAN SKRIVA VAD SOM HELST!!!
HURRA! HURRA!
Det hade varit roligt med någon polare Miata där dock, var inte nerlusat med Japanare direkt.
Upp 03:00 framme prick 07, var noga med att vara i tid eftersom jag anmälde mig igår! (lör 27/9..)
Om det skulle krångla ville jag ha gott om tid.
Förra gången jag körde detta event var för 2 år sen, då körde jag fel som fa.n, besiktningsgubben bad mig då i stort sett dra åt helvete, eftersom jag var så sen.
Nåja anmälan funkade, allt flöt på ända till jag skulle köpa transponderhållaren typ 7:15.
Killen i tornet säger att de i anmälan säljer dom...tillbaka till 1a stoppet igen:
-Nej. -såna har dom i tornet!
Eftersom jag ändå är tillbaka till anmälan frågar jag dom om start siffror..
-Ja, dom har vi här!
Tillbaka till tornet, -dom har inte kommit än.
Visst, jag är omständig...I-landsproblem..löste sig senare naturligtvis.
Vid besiktningen, frågar dom mig om vagnboken som jag inte har, det ska tydligen finnas en enklare vagnbok, typ engångs.
(.heja SBF..förhistoriskaföreningen..)
Jag berättar att en av anledningarna att jag kör hos dom är just detta: No Vagnbok, gott & slippa!
Allt flyter bra, och vagnboksfri och glad börjar förberedelserna för 1:a träningspasset.
Banan är blöt.
Jag har aldrig gjort någon hemlighet av mitt ointresse/avsmak för formelklasser.
Alltid vid banåka där dessa, och liknande "ENTUSIASTFORDON" deltar blir det bärgningar och bärgningar och rätt ofta bärgningar också.
Samma idag.
Dock håller HMS hårt på tidschemat så det drabbar deras egna körtider värst.
YES! Formel bilarna har första körpasset.
De torkar upp minimalt innan det blir vår tur.
Några av de anmälda i "täckta" bilar gänget väljer att stanna i depån, varför vet jag inte.
Gissa vem som får 4:e tiden av 15!
Bästa tiden: 1,14(BMW 2002) jag 1,23.
Detta kan ju bli en spännande dag..
Överstyrningen är där hela tiden, till 2:a träningspasset ändrar jag krängaren bak igen, då är även banan torr. Kör 1,14, bilen känns fortfarande lynning, SUCK.
Har även nollkoll på soppan. Visaren visar noll eller kvartstank...
Nu ska det köras tidskval, går på stötdämparna bak, nu känns bilen bättre!
På andra varvet slammrar det till bredvid mig...
-va f.n, TRANSPONDERN RULLAR OMKRING I BILEN!
In i depån!
Den dubbelhäftande tejpen är skitig..AAAAAA!!!!(begagnad transponderhållare))
Ett elbuntband senare sitter transpondern MYCKET HåRT FAST.
Ut igen, sladdar mycket, men tiden: 1,13 känns skönt.
Inner skärmarna ber om nåd i varje sväng. Under lunchuppehållet tas dom bort.
Och går på dämparna igen.
Förarmötet är efter lunchen, då uppmärksammas den vita linjen vid depån.
Den får man inte korsa = stop & go.
Efter förarmötet frågar jag om Hardtopen får tas av?
-Nej, för att bilen är besiktigad med HT på....???
Märkligt kan tyckas, men dom bestämmer.
Warm up 15 minuter.
Kör långsammare, men bilen har bättre grepp??? Fattar ingenting!!
Soppan tar slut!
In i depån, klantigt!
Race 1.
Formel kör först, så vi får vänta lite på bärgning efter dom kört klart....
Går på dämparna fram. Gjorde ingen större skillnad.
Startar så där, och nästan alla andra bilar drar ifrån mig, bromsar mig ikapp igen, får en batalj med en Ginetta och en Mustang.
Ser en påkörning av en 5,9 liters V8 Manta, på en M3:a ,gick bra för BMW:en.
Mantan bet i gräset, gjorde inget, hans fel.
Racet är superoligt!
Bilar överallt i olika skepnader och hastigheter. Varvtiderna ligger mellan 1,04 till 1,28.
Lyckas hänga av Ginettan, men Mustangen är svårare. Den går mycket fort på rakorna och över NGK krönet. Det hörs ända in till mig när Mustangen missar en växling.
Vipps passerad.
Tätar innern efter startrakan, lyckas dra ifrån.
En fd STCC bil, går in i sidan på en Volvo 240, Volvon blir stående. Efter en stund spricker STCC bilens fälg, ut i det gröna.
Vipern, M3 compacten, Mantan mfl har imponerande farter och kraft.
Kör på 1,13 igen, bilen börjar kännas tryggare.
Tvåa i min klass av 4, total 10:a.
Innan race 2, frågar ännu en gång om att ta av Hardtopen.
-Nej. blir svaret igen.
Går på bakdämparna.
Koncentrerar mig på att inte bli passerad av alla i starten, turen är på min sida. En Porsche missar en växling, tar innern framför honom.
Har lite häng på en M3.
Börjar bli tryggare med nu med min bil.
M3:an får en stop and go skylt...tredje gången han passerar den(utan att gå in i depån) byts den ut mot en svartflagg istället.
Varvet efter får JAG!!!! stop & go skylten....Kör in, stannar, kör ut igen..lagomt glad..funderar på om jag ska få något mer straff, efter depå hastigheten..tänkte mig inte för.
40 km/h är det väll som gäller?
Jag körde i 80::::::((
Kom ut från stop & go precis före Mustangen, rakt in i ett oljeläkage från Vipern, som genat över curbsen.
HALT.
Mustangen tappade till mig, och tack vare stop&go straffet hamnade jag bakom Porschen jag tagit i starten.
På målsnöret gör han in 2 meter före...
2:a i min klass igen, 9:a totalt.
Kör på 1,12
Svarflaggen fick jag och tre till, för passering av den vita linjen vid depå utfarten. oooooops...
Hyllinge Motorsällskap har full koll och håller i stort sett tidsschemat.
Det roligaste är alla olika bilar och hastigheter.
Det händer något hela tiden! Detta event körs vår och höst, i år kostade detta 1 600:-
En dag.
Ring Knutstorp.
6st heat.
roliga bilar, alla är välkomna.
Ingen vagnbok.
Detta borde helt klart ingå i mx-5 cup!
Mer bilder kommer.
För trött.
Detta blir sedemera min första racereport, vad som är extra bra är att ingen annan från detta forumet var där....
SÅ JAG KAN SKRIVA VAD SOM HELST!!!
HURRA! HURRA!
Det hade varit roligt med någon polare Miata där dock, var inte nerlusat med Japanare direkt.
Upp 03:00 framme prick 07, var noga med att vara i tid eftersom jag anmälde mig igår! (lör 27/9..)
Om det skulle krångla ville jag ha gott om tid.
Förra gången jag körde detta event var för 2 år sen, då körde jag fel som fa.n, besiktningsgubben bad mig då i stort sett dra åt helvete, eftersom jag var så sen.
Nåja anmälan funkade, allt flöt på ända till jag skulle köpa transponderhållaren typ 7:15.
Killen i tornet säger att de i anmälan säljer dom...tillbaka till 1a stoppet igen:
-Nej. -såna har dom i tornet!
Eftersom jag ändå är tillbaka till anmälan frågar jag dom om start siffror..
-Ja, dom har vi här!
Tillbaka till tornet, -dom har inte kommit än.
Visst, jag är omständig...I-landsproblem..löste sig senare naturligtvis.
Vid besiktningen, frågar dom mig om vagnboken som jag inte har, det ska tydligen finnas en enklare vagnbok, typ engångs.
(.heja SBF..förhistoriskaföreningen..)
Jag berättar att en av anledningarna att jag kör hos dom är just detta: No Vagnbok, gott & slippa!
Allt flyter bra, och vagnboksfri och glad börjar förberedelserna för 1:a träningspasset.
Banan är blöt.
Jag har aldrig gjort någon hemlighet av mitt ointresse/avsmak för formelklasser.
Alltid vid banåka där dessa, och liknande "ENTUSIASTFORDON" deltar blir det bärgningar och bärgningar och rätt ofta bärgningar också.
Samma idag.
Dock håller HMS hårt på tidschemat så det drabbar deras egna körtider värst.
YES! Formel bilarna har första körpasset.
De torkar upp minimalt innan det blir vår tur.
Några av de anmälda i "täckta" bilar gänget väljer att stanna i depån, varför vet jag inte.
Gissa vem som får 4:e tiden av 15!
Bästa tiden: 1,14(BMW 2002) jag 1,23.
Detta kan ju bli en spännande dag..
Överstyrningen är där hela tiden, till 2:a träningspasset ändrar jag krängaren bak igen, då är även banan torr. Kör 1,14, bilen känns fortfarande lynning, SUCK.
Har även nollkoll på soppan. Visaren visar noll eller kvartstank...
Nu ska det köras tidskval, går på stötdämparna bak, nu känns bilen bättre!
På andra varvet slammrar det till bredvid mig...
-va f.n, TRANSPONDERN RULLAR OMKRING I BILEN!
In i depån!
Den dubbelhäftande tejpen är skitig..AAAAAA!!!!(begagnad transponderhållare))
Ett elbuntband senare sitter transpondern MYCKET HåRT FAST.
Ut igen, sladdar mycket, men tiden: 1,13 känns skönt.
Inner skärmarna ber om nåd i varje sväng. Under lunchuppehållet tas dom bort.
Och går på dämparna igen.
Förarmötet är efter lunchen, då uppmärksammas den vita linjen vid depån.
Den får man inte korsa = stop & go.
Efter förarmötet frågar jag om Hardtopen får tas av?
-Nej, för att bilen är besiktigad med HT på....???
Märkligt kan tyckas, men dom bestämmer.
Warm up 15 minuter.
Kör långsammare, men bilen har bättre grepp??? Fattar ingenting!!
Soppan tar slut!
In i depån, klantigt!
Race 1.
Formel kör först, så vi får vänta lite på bärgning efter dom kört klart....
Går på dämparna fram. Gjorde ingen större skillnad.
Startar så där, och nästan alla andra bilar drar ifrån mig, bromsar mig ikapp igen, får en batalj med en Ginetta och en Mustang.
Ser en påkörning av en 5,9 liters V8 Manta, på en M3:a ,gick bra för BMW:en.
Mantan bet i gräset, gjorde inget, hans fel.
Racet är superoligt!
Bilar överallt i olika skepnader och hastigheter. Varvtiderna ligger mellan 1,04 till 1,28.
Lyckas hänga av Ginettan, men Mustangen är svårare. Den går mycket fort på rakorna och över NGK krönet. Det hörs ända in till mig när Mustangen missar en växling.
Vipps passerad.
Tätar innern efter startrakan, lyckas dra ifrån.
En fd STCC bil, går in i sidan på en Volvo 240, Volvon blir stående. Efter en stund spricker STCC bilens fälg, ut i det gröna.
Vipern, M3 compacten, Mantan mfl har imponerande farter och kraft.
Kör på 1,13 igen, bilen börjar kännas tryggare.
Tvåa i min klass av 4, total 10:a.
Innan race 2, frågar ännu en gång om att ta av Hardtopen.
-Nej. blir svaret igen.
Går på bakdämparna.
Koncentrerar mig på att inte bli passerad av alla i starten, turen är på min sida. En Porsche missar en växling, tar innern framför honom.
Har lite häng på en M3.
Börjar bli tryggare med nu med min bil.
M3:an får en stop and go skylt...tredje gången han passerar den(utan att gå in i depån) byts den ut mot en svartflagg istället.
Varvet efter får JAG!!!! stop & go skylten....Kör in, stannar, kör ut igen..lagomt glad..funderar på om jag ska få något mer straff, efter depå hastigheten..tänkte mig inte för.
40 km/h är det väll som gäller?
Jag körde i 80::::::((
Kom ut från stop & go precis före Mustangen, rakt in i ett oljeläkage från Vipern, som genat över curbsen.
HALT.
Mustangen tappade till mig, och tack vare stop&go straffet hamnade jag bakom Porschen jag tagit i starten.
På målsnöret gör han in 2 meter före...
2:a i min klass igen, 9:a totalt.
Kör på 1,12
Svarflaggen fick jag och tre till, för passering av den vita linjen vid depå utfarten. oooooops...
Hyllinge Motorsällskap har full koll och håller i stort sett tidsschemat.
Det roligaste är alla olika bilar och hastigheter.
Det händer något hela tiden! Detta event körs vår och höst, i år kostade detta 1 600:-
En dag.
Ring Knutstorp.
6st heat.
roliga bilar, alla är välkomna.
Ingen vagnbok.
Detta borde helt klart ingå i mx-5 cup!
Mer bilder kommer.
För trött.