Virituell Racing

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Virituell Racing

Post by Josen »

NU släpps snart nya STCC spelet där alla våra kära banor är med.
Skall vi köra en serie i höst ? Bra kanske med ett nytt spel då står ju alla på samma start-ruta.

http://game.stcc.se/

Demo finns
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Virituell Racing

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:NU släpps snart nya STCC spelet där alla våra kära banor är med.
Skall vi köra en serie i höst ? Bra kanske med ett nytt spel då står ju alla på samma start-ruta.

http://game.stcc.se/

Demo finns
Jag är på, men behöver lite hjälp med vilka prylar och hur. Har ingen dataspelserfarenhet efter tonåren då man spelade Doom dygnet runt... :oops:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Det är redan släppt (men det var kanske det du menade :wink: )
Satt och körde Knutstorp hela fredagskvällen för att få in rytmen till KM finalen. Nu hjälpte det tydligen inte ändå :?

De svenska banorna är bra men dock inte helt 100. Hade stora förväntningar då Simbins GTR serie och senast Race07 är de bästa race-simen enligt min mening. Nu är man väl extra petig eftersom man kan dessa banor utan och innan.

Knutstorp är riktigt bra första delen. När man kommit upp för backen mot Idioten så känns avståndet något för långt bort till hårnålen. Bilen tar även ett litet skutt över krönet. (Kanske något en snabbare STCC bil gör. Miatan har jag dock inte fått att lyfta där :D ). Efter kvällsposten ner mot Liton känns det inte heller helt realistikt. På riktigt börjar backen vid slutet av curben på utsidan. I spelet är det en bit kvar till krönet som är lite kantigt. På riktigt är det mer en mjuk övergång som blir brantare ner i sista delen.

Även Sturup har sina brister. Krönet vid snabba vid Deers Leap känns mycket flackare än i verkligheten. Även nästa krön ner mot BMW kurvan är lite konstigt. Snabba Airport Bend känns däremot riktigt bra. På något vis får man samma känsla som i verkligheten att man kan gå in med mer fart än vad man tror är möjligt. Kurvan öppnar upp på slutet precis som det känns på riktigt!

Kort kan man summera. Trots bristerna är det spelet som bäst återger de svenska banorna. Riktigt kul m.a.o.

Glöm inte heller GTR Evolution som släpptes för några veckor sedan. Bästa "Ringen" i simvärlden. Riktigt kul. Dessutom är GT bilarna betydligt roligare att köra än STCC bilarna.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Anders Ohlsson wrote:Knutstorp är riktigt bra första delen. När man kommit upp för backen mot Idioten så känns avståndet något för långt bort till hårnålen. Bilen tar även ett litet skutt över krönet. (Kanske något en snabbare STCC bil gör. Miatan har jag dock inte fått att lyfta där :D ).
Den kanten kände jag av ett par gånger i lördags. Lite lätt drift uppför backen blir till större ställ när man passerar kanten, så nog "lättar" miatan lite där den med. :)
Det kan ju också bli lite konstigt beroende på hur man ställer in synfält mm.
Men precis som du säker beror det nog mest på att man vet alltför väl hur det känns i verkligheten (i en långsammare bil).
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Jag är gärna med på en VR-vintersäsong!

Tänkte inhandla spelet idag.

För er som inte har några grejor. Köp:
Logitech G25 ratt. The one and only! H-låda, koppling. Bättre blir det inte.
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Post by JOnas »

Jag instämmer med Per H. ang G25.
Har haft i 1 år nu och funkar bra. Jag kör 99% med paddelväxling. Kass med endast 2rattknappar(utöver paddlarna så klart). Dessutom klickar det jätteirriterande vid växling med H-låda, men ok, man kan ju köra sekventiell då för den låter inte så jobbigt.

Hade en Logitech Formula Force (röd) innan och den var grymt bra och med 4 knappar på ratten (2pedaler).

Josen kör utan Force Feedback vilket gör att han kan ju köra med värsta kraschade hjulinställning utan att känna någon skillnad medan för en annan så rycker & sliter det & ratten står helsnett. Lite tjejratt e det allt :wink:

För den goda känslans skull kör vi (Josen & ibland Niklas) LFS. :D

Vill man inte lägga mer än ett par hundra så leta efter en Logitech FormulaForce "RÖD".
Vill man "satsa" så kör G25 helt klart!

/ JOnas
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Post Reply