Gälleråsen fre 10/10
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
- peter dahlqvist
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 68
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2635
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Jag frågade tidigare och då var svaret att bilen behövde ha:
- båge eller bur
- 4 eller 6-punkts bälte
- bogseröglor som hade storlek enligt SBF
Däremot var det inte krav på huvudströmbrytare enligt den jag kontaktade.
Sedan måste man ha personlig säkerhetsutrustning (SBF godkänd hjälm och klädsel). Där faller jag bort pga att hjälm-fan jag beställt aldrig kommer fram...
/Andreas K
- båge eller bur
- 4 eller 6-punkts bälte
- bogseröglor som hade storlek enligt SBF
Däremot var det inte krav på huvudströmbrytare enligt den jag kontaktade.
Sedan måste man ha personlig säkerhetsutrustning (SBF godkänd hjälm och klädsel). Där faller jag bort pga att hjälm-fan jag beställt aldrig kommer fram...
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Ursäkta att jag är så dålig på ha kontakt de e mycke nu.. Vad jag vet så blir det 2 indelningar: standardbilar (och då är det inte sagt nåt om båge i cabbar vad jag vet) och tävlingsbilar. För att få bra svar och fortare så ring Kent Ekestig, 070-6446440, de han inte kan tar han reda på.
Tror det kommer kosta 600:- för medlemmar (ÖRC) + nånting för dom som inte är medl. och nåt extra om man inte har licens, men kolla med Kent som är mycket trevlig och lätt att prata med. Det jag vet är att det blir mycke körning.
Tror det kommer kosta 600:- för medlemmar (ÖRC) + nånting för dom som inte är medl. och nåt extra om man inte har licens, men kolla med Kent som är mycket trevlig och lätt att prata med. Det jag vet är att det blir mycke körning.
De e mycke nu...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Låter intressant! Mkt körning = däcktestdag...Magnus Pettson wrote:Ursäkta att jag är så dålig på ha kontakt de e mycke nu.. Vad jag vet så blir det 2 indelningar: standardbilar (och då är det inte sagt nåt om båge i cabbar vad jag vet) och tävlingsbilar. För att få bra svar och fortare så ring Kent Ekestig, 070-6446440, de han inte kan tar han reda på.
Tror det kommer kosta 600:- för medlemmar (ÖRC) + nånting för dom som inte är medl. och nåt extra om man inte har licens, men kolla med Kent som är mycket trevlig och lätt att prata med. Det jag vet är att det blir mycke körning.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- peter dahlqvist
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 68
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01
Jag har precis pratat med Kent och anmält mig. Det finns 40 platser totalt. Jag vet inte hur många som är anmälda men det finns platser kvar.
Jag kollade krav på bil och förare. Det verkar finnas en koppling mellan licens och tävlingsbil. Med tävlingslicens är det tänkt att man kör en tävlingsbil, alltså i tävlingsklassen. Standardklassen är till för oerfarna.
Det lät som att de bedömmer från fall till fall. Jag beskrev att jag har debutantlicens och att min bil har bur etc à la SBF roadsport men ingen vagnbok och jag är välkommen.
När det gäller klädsel vill de såklart att man skall ha rätt men de kan acceptera bomullsklädsel och lätt MC hjälm.
Det är bara att anmäla sig till Kent!
Tusan också...jag glömde fråga vad det kostar. Jag får väl räkna med 600+kr
Lite annan information;
- börjar 8.45 med förarmöte och slutar 16.00
- lunchrestaurang öppen 12-13 och då är det inte heller någon körning
Jag kollade krav på bil och förare. Det verkar finnas en koppling mellan licens och tävlingsbil. Med tävlingslicens är det tänkt att man kör en tävlingsbil, alltså i tävlingsklassen. Standardklassen är till för oerfarna.
Det lät som att de bedömmer från fall till fall. Jag beskrev att jag har debutantlicens och att min bil har bur etc à la SBF roadsport men ingen vagnbok och jag är välkommen.
När det gäller klädsel vill de såklart att man skall ha rätt men de kan acceptera bomullsklädsel och lätt MC hjälm.
Det är bara att anmäla sig till Kent!
Tusan också...jag glömde fråga vad det kostar. Jag får väl räkna med 600+kr
Lite annan information;
- börjar 8.45 med förarmöte och slutar 16.00
- lunchrestaurang öppen 12-13 och då är det inte heller någon körning
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
NyförvärvetMagnus Pettson wrote:Tar en sväng med nyförvärvet tror jag... :
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Jo de va en perfekt däcktestardag Kallt & blött i början och torrare och varmare efter hand, perfekt. Börjar få ordning på bilen oxå, så dags nu . 1,21.9 klockad tid känns j-t bra. Tillofrån-bilen (Micra-94 med R-däck) kändes oxå kul -i 4 varv sen hände nåt med oljetryck och tillhörande slammer: bogsering hem efter Miatan... Ere nån som har en passande motor? gärna överladdad . Annars flöt allt väldigt bra; ett antal bärgningar och lite sanering, i slutet av sista passet va de inte många ute, och 5 i 4 började det regna..
Va det sista körningen i år eller? suget är tillbaka
Va det sista körningen i år eller? suget är tillbaka
De e mycke nu...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Synd på Micran, men annars verkar det som du iaf fick en kul avslutning på en säsong med lite oflyt. Min bil lät lite illa från höger bakhjul efter avåkningen på Falkenberg så det blev inget däcktest på Gälleråsen för min del.Magnus Pettson wrote:Jo de va en perfekt däcktestardag Kallt & blött i början och torrare och varmare efter hand, perfekt. Börjar få ordning på bilen oxå, så dags nu . 1,21.9 klockad tid känns j-t bra. Tillofrån-bilen (Micra-94 med R-däck) kändes oxå kul -i 4 varv sen hände nåt med oljetryck och tillhörande slammer: bogsering hem efter Miatan... Ere nån som har en passande motor? gärna överladdad . Annars flöt allt väldigt bra; ett antal bärgningar och lite sanering, i slutet av sista passet va de inte många ute, och 5 i 4 började det regna..
Va det sista körningen i år eller? suget är tillbaka
Hoppas du satsar på cupen nästa år också. Själv har man ju dragit igång en del nya projekt på bilen och jag räknar kallt med att även du kommer stoppa in en del ess i rockärmen under vintern.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Hehe, låter som ett Pettsonprojekt. vad du än hittar på så ser jag fram emot att få se det. Har fortfarande bilden av din minst sagt färgglada motor på näthinnan...Magnus Pettson wrote:Ess o ess, Modsport kanske dieselV6;a kompressor undrar om 4wd godkänns
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5