Gälleråsen fre 10/10

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Gälleråsen fre 10/10

Post by Magnus Pettson »

Heldag med Örebro Racingklubb. Mer info kommer :D :D
De e mycke nu...
User avatar
peter dahlqvist
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 68
Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01

Post by peter dahlqvist »

kan man vara med om man har debutantlicens och ej vagnbok men med de nödvändiga säkerhetssakerna?
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Post by Andreas E »

Jag frågade tidigare och då var svaret att bilen behövde ha:
- båge eller bur
- 4 eller 6-punkts bälte
- bogseröglor som hade storlek enligt SBF

Däremot var det inte krav på huvudströmbrytare enligt den jag kontaktade.

Sedan måste man ha personlig säkerhetsutrustning (SBF godkänd hjälm och klädsel). Där faller jag bort pga att hjälm-fan jag beställt aldrig kommer fram...

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Ursäkta att jag är så dålig på ha kontakt :? de e mycke nu.. Vad jag vet så blir det 2 indelningar: standardbilar (och då är det inte sagt nåt om båge i cabbar vad jag vet) och tävlingsbilar. För att få bra svar och fortare :? så ring Kent Ekestig, 070-6446440, de han inte kan tar han reda på.
Tror det kommer kosta 600:- för medlemmar (ÖRC) + nånting för dom som inte är medl. och nåt extra om man inte har licens, men kolla med Kent som är mycket trevlig och lätt att prata med. Det jag vet är att det blir mycke körning. :D
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:Ursäkta att jag är så dålig på ha kontakt :? de e mycke nu.. Vad jag vet så blir det 2 indelningar: standardbilar (och då är det inte sagt nåt om båge i cabbar vad jag vet) och tävlingsbilar. För att få bra svar och fortare :? så ring Kent Ekestig, 070-6446440, de han inte kan tar han reda på.
Tror det kommer kosta 600:- för medlemmar (ÖRC) + nånting för dom som inte är medl. och nåt extra om man inte har licens, men kolla med Kent som är mycket trevlig och lätt att prata med. Det jag vet är att det blir mycke körning. :D
Låter intressant! Mkt körning = däcktestdag... 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
peter dahlqvist
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 68
Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01

Post by peter dahlqvist »

Jag har precis pratat med Kent och anmält mig. Det finns 40 platser totalt. Jag vet inte hur många som är anmälda men det finns platser kvar.

Jag kollade krav på bil och förare. Det verkar finnas en koppling mellan licens och tävlingsbil. Med tävlingslicens är det tänkt att man kör en tävlingsbil, alltså i tävlingsklassen. Standardklassen är till för oerfarna.
Det lät som att de bedömmer från fall till fall. Jag beskrev att jag har debutantlicens och att min bil har bur etc à la SBF roadsport men ingen vagnbok och jag är välkommen.
När det gäller klädsel vill de såklart att man skall ha rätt men de kan acceptera bomullsklädsel och lätt MC hjälm.

Det är bara att anmäla sig till Kent!

Tusan också...jag glömde fråga vad det kostar. Jag får väl räkna med 600+kr

Lite annan information;
- börjar 8.45 med förarmöte och slutar 16.00
- lunchrestaurang öppen 12-13 och då är det inte heller någon körning
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Däcktestdag ja :!: :!: :D m.m. Kul vi ses då, väl :)
De e mycke nu...
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

Synd att jag slacktade kopplingen på GR annars skulle det varit ett kul avslut på säsongen. :D
Lennart Pettersson
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

På fredag alltså :!: :D Går bra med standardbilar åxo. Tar en sväng med nyförvärvet tror jag... 8) Och Miatan naturligtvis, kul det ska bli :lol:
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:Tar en sväng med nyförvärvet tror jag... 8):
:?: :?: :?: Nyförvärvet :?: :?: :?:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:
Magnus Pettson wrote:Tar en sväng med nyförvärvet tror jag... 8):
:?: :?: :?: Nyförvärvet :?: :?: :?:
Säkert ännu en buss. :roll: :wink:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Nja, bussar har jag 4 st (sugen?) sen länge.. Nyförvärvet är en liten till & från-bil, som kan bli intressant och prova lite 8)
De e mycke nu...
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Magnus Pettson wrote:Nja, bussar har jag 4 st (sugen?) sen länge.. Nyförvärvet är en liten till & från-bil, som kan bli intressant och prova lite 8)
Har tyvärr inte plats för någon buss... Dina är väl förresten så stora att de syns på Google Maps satellitvy? :wink:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Ja kanske de. i alla fall när de blir samlade i Finnerödja... :D

Ses imorrn då :!: Gonatt

:? Gooogle mapps... :?:
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Jo de va en perfekt däcktestardag :!: :D Kallt & blött i början och torrare och varmare efter hand, perfekt. Börjar få ordning på bilen oxå, så dags nu :? :shock: . 1,21.9 klockad tid känns j-t bra. Tillofrån-bilen (Micra-94 med R-däck) kändes oxå kul -i 4 varv sen hände nåt med oljetryck och tillhörande slammer: bogsering hem efter Miatan... :? Ere nån som har en passande motor? gärna överladdad 8). Annars flöt allt väldigt bra; ett antal bärgningar och lite sanering, i slutet av sista passet va de inte många ute, och 5 i 4 började det regna..

Va det sista körningen i år eller? suget är tillbaka 8)
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:Jo de va en perfekt däcktestardag :!: :D Kallt & blött i början och torrare och varmare efter hand, perfekt. Börjar få ordning på bilen oxå, så dags nu :? :shock: . 1,21.9 klockad tid känns j-t bra. Tillofrån-bilen (Micra-94 med R-däck) kändes oxå kul -i 4 varv sen hände nåt med oljetryck och tillhörande slammer: bogsering hem efter Miatan... :? Ere nån som har en passande motor? gärna överladdad 8). Annars flöt allt väldigt bra; ett antal bärgningar och lite sanering, i slutet av sista passet va de inte många ute, och 5 i 4 började det regna..

Va det sista körningen i år eller? suget är tillbaka 8)
Synd på Micran, men annars verkar det som du iaf fick en kul avslutning på en säsong med lite oflyt. :) Min bil lät lite illa från höger bakhjul efter avåkningen på Falkenberg så det blev inget däcktest på Gälleråsen för min del. :(
Hoppas du satsar på cupen nästa år också. Själv har man ju dragit igång en del nya projekt på bilen och jag räknar kallt med att även du kommer stoppa in en del ess i rockärmen under vintern. :) 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Ess o ess, Modsport kanske :shock: dieselV6;a kompressor 8) undrar om 4wd godkänns :?: :D
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:Ess o ess, Modsport kanske :shock: dieselV6;a kompressor 8) undrar om 4wd godkänns :?: :D
Hehe, låter som ett Pettsonprojekt. :wink: 8) :D vad du än hittar på så ser jag fram emot att få se det. Har fortfarande bilden av din minst sagt färgglada motor på näthinnan... :shock: 8) :D
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply