2008 09 13, MGCC KM3, Sturup Raceway, Roadsport C

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

2008 09 13, MGCC KM3, Sturup Raceway, Roadsport C

Post by Dennis Kullman »

Lite eftersnack finns i min biltråd här och på rejsa, men alla hänger kanske inte där?
Miatorna dominerade som vanligt, både i antal och i resultatlistan. 8)
Sturup är en kul och krävande bana, men den är nog den farligaste av de vi kör på.
Vid KM3 blev det lite skador på material, men såvitt jag vet inte på person.

Resultaten har inte publicerats på www.mgcc.nu än...
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

KM 3 blev ett riktigt bottennapp för min del. Fick inte alls körningen att stämma och slutade på en blygsam 7:e placering. Det som var frustrerande var att jag inte hittade någon direkt orsak på plats till varför tiderna inte ville infinna sig. Väl hemma vid datorn kan jag se på mina Driftboxfiler varför det blev som det blev. Lite bristande motivation gjorde att jag förlorade mellan 0,2 - 0,4 sek per kurva jämfört med min notering på 1.14.8 från KM 1. Sammantaget blev det ca 2 sekunder på varvet. Inte mycket att glädjas över m.a.o. Tror en faktor kan vara att bilen är till salu. Omedvetet vill man då gärna ha lite asfalt mellan bilen och närliggande räcken.

Till höstavslutningen har jag skaffat mig en ombordkamera. Nu blev det väl mycket action redan på första racet på film. Har fångat hela förstavarvs incidenten inne i från mitt perspektiv. Av hänsyn till de inblandade har jag dock inte lagt ut någon filmsnutt på detta.

Räknar med att åka avslutningen på Knutstorp till helgen även om det känns som det inte är så mycket att kämpa för längre. Hade som mål att försöka köra upp mig till en 3:e plats i totalen. Nu är den möjligheten långt borta inför finalen.
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

När kommer resultaten upp? Efter KM1 kom de upp ganska fort på http://www.motorsport-events.se/ där man kunde kolla in alla varvtider. Rätt bra för mig som inte har någon egen laptimer.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Det verkar inte som om vi använde oss av samma system den här gången. :?
Eddie var i a f och hämtade resultaten på e.m. för att lägga upp dem på www.mgcc.nu
Vi får väl jaga honom lite. :wink:
User avatar
Gladh
Posts: 28
Joined: Mon 10 Mar 2008, 20:39

Post by Gladh »

För min egen del infann sig flytet för första gången på länge(även om jag har lidit med de som hade mindre flyt!) - Sturup under 1,16 är personbästa hittills i karriären!

Känns skönt efter en sargad säsong - brutet revben första semesterveckan, en viss konsult höll inte utlovad leveranstid, rejsa träffen som regnade bort...och det är inte slut, efter två dagars tydliga influensa känningar blir det ingen Knutstorp för mig i helgen.

Dax att palla upp bilen och ge sig på vinter projekt - ute i god tid som alltid.

Ser fram emot en ny säsong.
/Klas
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Gladh wrote: Ser fram emot en ny säsong.
/Klas
Helt rätt inställning! 8) Har också haft lite missflyt det sista men det är bara resa sig och komma igen! :)
Grattis till personbästatiden! :D
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Gladh wrote:För min egen del infann sig flytet för första gången på länge(även om jag har lidit med de som hade mindre flyt!) - Sturup under 1,16 är personbästa hittills i karriären!

Känns skönt efter en sargad säsong - brutet revben första semesterveckan, en viss konsult höll inte utlovad leveranstid, rejsa träffen som regnade bort...och det är inte slut, efter två dagars tydliga influensa känningar blir det ingen Knutstorp för mig i helgen.

Dax att palla upp bilen och ge sig på vinter projekt - ute i god tid som alltid.

Ser fram emot en ny säsong.
/Klas
Tråkigt att du inte kan komma på lördag, men kul att du lyckades bra på Sturup. :D
P.S. Mountainbike är kul, men har sina risker... :roll: :wink: D.S.
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Post by P-O Håkansson »

Hej

Det är jobbigt med dubbla forum, jag snor därför min egen text från rejsa.nu och klipper in här...

Några sena kommentarer. En stor ursäkt till Roadsport C gänget för att jag stökade till racet... Stort tack till Fredrik 'Fiero' Olsson som lade sin eftermiddag på att köra Sturup-Trelleborg-Svedala-Sturup-Malmö-Svedala-Trelleborg så att min bil kom hem på hyrd släpvagn. Ett lika stort tack till Anders Schildt för att han är en mycket vänlig gentleman.

Hoppas att Klas inte har alltför mycket stenar i R-däcken, jag har sett på film hur du smyger förbi framför min nos utanför banan, jag missade dig i depån efteråt.

Innan det gick dåligt så gick det bra... Här är mina tre bästa var sedda inifrån bilen.

http://www.youtube.com/v/WUJ2lCGt1FE

Mvh,
P-O
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Nu finns resultaten på www.mgcc.nu
Post Reply