2008-09-25, SVKG Bankalas "Höstrusket", Falkenberg

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:Lite tur där i avåkningen, kunde gått mycket mera illa :shock:
Hur hade du dämparna ställda ?
Hade nog gått illa om jag bestämt mig för att styra emot längre och försöka räta upp. Då hade jag gått med nosen rakt in i däcken! :shock:
Valde att styra med när jag kände det var kört och trodde jag skulle åka baklänges med rumpan först ner i gruset. Bilen han dock aldrig vända så långt, sidokraften var större än jag trodde... :o

Dämparna: 2 fram 8 bak. Rör inte det så mkt då jag lägger mest fokus på att lära mig köra... :)

Här är du filmstjärna Joen... :)¨Puffar lite om dig...

http://www.youtube.com/watch?v=D0aNVXt088w

Sista delen av passet, trodde 10 min skulle räcka... : http://www.youtube.com/watch?v=K7o6gK6zrW0
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Post by Leif Jönsson »

Hmmm
Man ser ganska tydligt att du var nära att göra samma sak varven innan du snurrade 8)
Tur att det gick bra :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Leif Jönsson wrote:Hmmm
Man ser ganska tydligt att du var nära att göra samma sak varven innan du snurrade 8)
Tur att det gick bra :)
Yepp, fattade inte hur man skulle ta den kurvan. Learning the hard way är också ett sätt att lära sig... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Post by Leif Jönsson »

Om man tittar på era filmer och jämför så tycker jag att Henrik ofta tar mycket mer "höjd" innan kurvorna vilket gör att han kan gå på gas mycket tidigare än ni andra. Det är kanske därför att han är snabbare på rakorna :?: Han verkar också duktig på att träffa apex rätt nästan hela tiden.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Här kommer pass 3. Ganska trött så jag ber om ursäkt om jag svär lite... :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=_BlJSy_Pm9w
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Tack för filmer Fredrik.

Jag ser massor jag skall göra för att hitta lite mera tid :)

+ Sänka bilen lite till
+ LÄTTA !!
+ Splitter/front spoiler
+ Fixa så att motorn inte går så fett, sanslöst vad fett den går :shock:
+ Våga lite mera i högfartshögren ( släpper av där nu märks tydligt at du kommer ikapp där )
+ Lära mig bromsa senare
+ Inte köra med förkylning/feber i kroppen ;)

Fan en låg 52 tid känns nästan rimlig efter detta ! :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:Tack för filmer Fredrik.

Jag ser massor jag skall göra för att hitta lite mera tid :)

+ Sänka bilen lite till

Fan en låg 52 tid känns nästan rimlig efter detta ! :)
Är det bak du funderar på sänkning? Fram går det väl inte så mkt mer?

En låg 52tid är nog inte omöjligt för en roadsport C Miata som är rätt inställd där allt stämmer i körningen... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:
Leif Jönsson wrote:Hmmm
Man ser ganska tydligt att du var nära att göra samma sak varven innan du snurrade 8)
Tur att det gick bra :)
Yepp, fattade inte hur man skulle ta den kurvan. Learning the hard way är också ett sätt att lära sig... :roll:
Även i pass 3 får du dålig fart med dig nerifrån svackan för att du inte håller kvar till höger tillräckligt länge på krönet (jämför med Henrik). Nu gick det ju fort ändå, men där har du nog 53:an. :)
GT3:an kör lite skumt på fler ställen än där...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Att du skulle snurra över krönet förr eller senare med det spårvalet är inte svårt att gissa. Håll längre ut till vänster (två bilbredder ungefär) nere i kurvan så kan du klippa krönet rakare och ha bilen perfekt upplinad för att kunna stå på så tidigt som möjligt.

Att hålla tajt på innern kan man göra för att hålla tätt bakåt men då kan man bli passerad på yttern. Racing för placering och tidsträning är lite olika återigen.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Jo, jag har tittat på filmerna ett antal ggr nu och det är i den kurvan orutinen lyser igenom mest. Även om det blev bättre i den kurvan, men inte bra, efter avåkningen så ser jag likt Josen massa saker som kan förbättras. :) Sen vore det konstigt om man gick in och satte banan direkt som om man snurrat hundratals varv där, man får vara gladatt man inte blev totalt avpissad iaf. :) Skulle bara ha hittat den här gamla kameran tidigare i år... :(

Tack för inputen! :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:Tack för filmer Fredrik.

Jag ser massor jag skall göra för att hitta lite mera tid :)

+ Sänka bilen lite till

Fan en låg 52 tid känns nästan rimlig efter detta ! :)
Är det bak du funderar på sänkning? Fram går det väl inte så mkt mer?

En låg 52tid är nog inte omöjligt för en roadsport C Miata som är rätt inställd där allt stämmer i körningen... :)
Frågar på mitt eget inlägg... :roll:
Mina innerskärmar tar i som det är nu, har du tagit bort dina Josen?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Mina innerskärmar tar i som det är nu, har du tagit bort dina Josen?
Japp + att jag har rulla ut skärmar lite, fick låna en roller av en rejsa kontakt.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
Mina innerskärmar tar i som det är nu, har du tagit bort dina Josen?
Japp + att jag har rulla ut skärmar lite, fick låna en roller av en rejsa kontakt.
Jag blev också tvungen att rolla skärmkanterna fram. Får gjuta stabila framskärmar (tunga :wink: ) så kanske man kan skippa innerskärmar utan för mkt fladder...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:
Mina innerskärmar tar i som det är nu, har du tagit bort dina Josen?
Japp + att jag har rulla ut skärmar lite, fick låna en roller av en rejsa kontakt.
Jag blev också tvungen att rolla skärmkanterna fram. Får gjuta stabila framskärmar (tunga :wink: ) så kanske man kan skippa innerskärmar utan för mkt fladder...
Är det verkligen värt att gjuta skärmar - de väger NADA och ger efter lätt ;) Det skulle vara för att slippa banka ut plåt då ?
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:
Mina innerskärmar tar i som det är nu, har du tagit bort dina Josen?
Japp + att jag har rulla ut skärmar lite, fick låna en roller av en rejsa kontakt.
Jag blev också tvungen att rolla skärmkanterna fram. Får gjuta stabila framskärmar (tunga :wink: ) så kanske man kan skippa innerskärmar utan för mkt fladder...
Är det verkligen värt att gjuta skärmar - de väger NADA och ger efter lätt ;) Det skulle vara för att slippa banka ut plåt då ?
Tanken med hela projektet är i huvudsak att slippa banka plåt. Ser ju hur pressat det är nu, alla kör ruggigt fort och det går knappt ett race utan någon i toppen skrubbar eller är nära. Strax bakom toppen och längre ner är det fortfarande lite snällare så nybörjare kan vara lugna, men jag siktar högt (låter illa/skrytsamt :roll: ) och insåg efter SSM att den hårdnande konkurensen i toppen inte lär minska kontakttillfällena framöver. Jag tog upp det i tråden efter SSM men fick, låt säga, tveksamt gehör och därför anpassar jag mig.
viewtopic.php?t=362
Återigen, att nå viktgränsen med en 1.8 är mkt lättare genom dessa bantningstips än att plasta alla paneler: :)
http://www.targamiata.com/diary.php
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Klart att du skall sikta högt - annars kommer man ju ingen vart :) Inget att be om ursäkt för 8)
Men så farligt är det inte med lite kontakt, det är mindre dramatiskt än vad man tror 8) Klart att man skall undvika det men shit happens.
Vad jag däremot önskar är att vi håller ordning på bilarna så saker som hände på Knutan sist inte händer en gång till :shock: Vi går INTE in i bromsdueller med halvtaskiga belägg, hade kunnat slutat rikgit illa om jag inte hade sett vad som hände.
Sen skall vi ta de easy vid varningar och inte utnyttja dem för att köra om, kan bli livsfarligt.

Saker som bara skall vara i ordning ( voff voff ;) )
- Bromsar
- Hjulinställningar
- Chassi-komponenter ( leder, bussningar, styrstag osv...)
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Josen wrote:Klart att du skall sikta högt - annars kommer man ju ingen vart :) Inget att be om ursäkt för 8)
Men så farligt är det inte med lite kontakt, det är mindre dramatiskt än vad man tror 8) Klart att man skall undvika det men shit happens.
Vad jag däremot önskar är att vi håller ordning på bilarna så saker som hände på Knutan sist inte händer en gång till :shock: Vi går INTE in i bromsdueller med halvtaskiga belägg, hade kunnat slutat rikgit illa om jag inte hade sett vad som hände.
Sen skall vi ta de easy vid varningar och inte utnyttja dem för att köra om, kan bli livsfarligt.

Saker som bara skall vara i ordning ( voff voff ;) )
- Bromsar
- Hjulinställningar
- Chassi-komponenter ( leder, bussningar, styrstag osv...)
Undrar hur stor skillnad man upplever med nya bussningar jämfört med mina som är 15 år och 14000 mil gamla? Min bil känns ju inte precis glappig, men...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Dennis Kullman wrote:
Josen wrote:Klart att du skall sikta högt - annars kommer man ju ingen vart :) Inget att be om ursäkt för 8)
Men så farligt är det inte med lite kontakt, det är mindre dramatiskt än vad man tror 8) Klart att man skall undvika det men shit happens.
Vad jag däremot önskar är att vi håller ordning på bilarna så saker som hände på Knutan sist inte händer en gång till :shock: Vi går INTE in i bromsdueller med halvtaskiga belägg, hade kunnat slutat rikgit illa om jag inte hade sett vad som hände.
Sen skall vi ta de easy vid varningar och inte utnyttja dem för att köra om, kan bli livsfarligt.

Saker som bara skall vara i ordning ( voff voff ;) )
- Bromsar
- Hjulinställningar
- Chassi-komponenter ( leder, bussningar, styrstag osv...)
Undrar hur stor skillnad man upplever med nya bussningar jämfört med mina som är 15 år och 14000 mil gamla? Min bil känns ju inte precis glappig, men...
Bilen känns säkerligen märkbart tightare, sen om det går så mkt fortare är en annan femma då du ju lärt dig köra fort med mjuka bussningar.

Josen! Tycker du har rätt... Skäms lite över att åksuget gjorde att jag körde både Knutstorp och Falkenberg med nernötta länkarmsbussningar. :oops: Jag stämde iaf av med en mekaniker som sa att det inte var trafikfarligt då grejerna inte kommer åka isär.

Bilens chassi ska naturligtvis vara i bra skick när man tävlar...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:Bilen känns säkerligen märkbart tightare, sen om det går så mkt fortare är en annan femma då du ju lärt dig köra fort med mjuka bussningar.
Nä, det är ju en annan sak... Det som blir allt tydligare (för mig i a f) är att vi nu börjar bli så snabba att det kommer att bli allt svårare för ett ekipage att vara snabbast på (t ex) både Sturup och Knutstorp; det kommer helt enkelt att krävas olika setup - och hur många orkar/vill/kan det? :?
Där finns ju en fördel med flerdagsevenemangen; mer träningstillfällen ger i alla fall större möjligheter till test av olika inställningar; i KM är det ju skarpt läge från första minuten...

Kanske ska vi försöka oss på en liten setup-guide framöver?
Jag ska inte påstå att jag har mycket koll (jag ändrar ju aldrig något :roll: ), men att bred och hård bil funkar bättre på Knutstorp än på Sturup är ju ingen högoddsare i alla fall...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Har tittat halva dagen på filmerna från Knutstorp och studerat filerna från performanceboxen(suttit i en låååång pokerturnering så jag har haft tid).
Skillnaden i fart på långa rakan under de handfull varv jag träffar en riktigt bra utgång är mkt liten mot de flesta övriga varv(utom bommade utgångar pga trafik).
Jag tror inte den stora anledningen till fartskillnaderna mellan oss är i utgångarna. Tror mer isf på Dennis teori om friskluftens betydelse i höga farter. Kom på att Henrik även har kapat bort lite luftbroms genom beskärning av stötfångaren bak. får testa och kapa lite baktill. Vem vet, med sänkningar, och andra ändringar där man frångått Mazdateknikernas aerodynamik, kanske gjort stötfångaren bak till värsta fallskärmsbromsen. :shock:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Som liten tröst Fredrik så hittade jag faktiskt en liten filmsnutt på när jag åkte av på samma ställe som dig (06 eller 07?) med SVKG. Lite tidigare, lite mer snurr och inte riktigt lika långt som dig dock. 8) Det börjar bli tradition med en svart miata i den sandfållan under SVKGs flagg. Vi kanske skulle ta och hitta på något nytt? :wink:

Det sura var att Josen körde bärgaren och log från öra till öra när han fick dra mitt nylackade underrede genom sand och över curbs. Något han gärna påminner mig om än idag... :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=AMv8K5N4-xA
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Det sura var att Josen körde bärgaren och log från öra till öra när han fick dra mitt nylackade underrede genom sand och över curbs. Något han gärna påminner mig om än idag... :twisted:
Du kan ju fråga vem som i lite fukt snurrade av lite senare i samma sväng och hamnade ända nere vid däckbarriärerna på vänster sida. Det var nån vit Miata först ut på första varvet... :D

Men det var iofs en FMKträning :)
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:
Cyberoid wrote:Det sura var att Josen körde bärgaren och log från öra till öra när han fick dra mitt nylackade underrede genom sand och över curbs. Något han gärna påminner mig om än idag... :twisted:
Du kan ju fråga vem som i lite fukt snurrade av lite senare i samma sväng och hamnade ända nere vid däckbarriärerna på vänster sida. Det var nån vit Miata först ut på första varvet... :D

Men det var iofs en FMKträning :)
Jo, det är mitt klassiska mothugg. Och det var ju på uppvärmningsvarvet dessutom! :oops: :wink:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Cyberoid wrote: Vi kanske skulle ta och hitta på något nytt? :wink:
Får väl se om jag håller mig på banan efter "Högfartarn" nästa gång. Denna gång släppte jag av (duttade) lite på gasen strax före knixen men funderar allvarligt på att våga dra spettet där nästa gång. Släpper ni av lite grann där eller är det bara fullt ös?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Det sura var att Josen körde bärgaren och log från öra till öra när han fick dra mitt nylackade underrede genom sand och över curbs. Något han gärna påminner mig om än idag...
Livet har ju sina små guldkorn då och då ;)
Bögputsandet som din bror så väl uttryckte det fick sig en törn :lol:
Du kan ju fråga vem som i lite fukt snurrade av lite senare i samma sväng och hamnade ända nere vid däckbarriärerna på vänster sida. Det var nån vit Miata först ut på första varvet...
The show must go on ! 8)
Post Reply