2008-09-25, SVKG Bankalas "Höstrusket", Falkenberg

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Post by JOnas »

1120 - överflödig soppa 10kg(?) - HT 15kg - 10kg marginal då tävlingsvågarna diffar = 1085kg
Du kan banta lite! Ut och spring av dig 5kg!!! Wink
Full tank är snudd på 34kg. Med rejsfylld tank(10l.) så - 26kg.
Passagerarstool -12-14kg (om jag nu minns rätt).
HT -15kg(?)

= 1067kg. Hur mycket du Andreas väger vågar jag inte gissa :roll:

ps. såg en annon som löd: Gå ner 8kg på 30dagar! Vill du ha länken?? (kanske till nästa säsong..) :wink:
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Falkenbergsbanan ser lite underlig ut via hitta.se. Ta det lungt på första varvet! :wink:
Attachments
51.JPG
51.JPG (14.22 KiB) Viewed 1451 times
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Falkenbergsbanan ser lite underlig ut via hitta.se. Ta det lungt på första varvet! :wink:
Det finns fler än en anledning att ta det lite lugnt i första passet, det är fler bilar än någonsin anmälda. 22st i lagompasset :shock:
Fortsätter det såhär så tvingas vi nog fixa biljettförsäljning (med 45 biljetter) istället till våren :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Ser ut som jag kan komma loss imorgon! :D

Kört 15 min på Falkenberg, kom sent en träningskväll i Juni men fick iaf 2 avbrutna pass(bilen gick varm). Kan fasen inte minnas hur kurvorna går strax före start och mål. Har för mig att det gick ganska snabbt i d partierna. Körde 0.57 sist, vore kul om man kunde putsa det. Förbättrar jag mig %-uellt lika mkt som på Knutan så är jag ju nere på 0.55 tider. :) Men det är nog lättare att hitta sekunder på en bana som Knutan med mkt kurvor, Falkenberg kändes som mindre teknisk och mer ös på... :?
Temperaturen låg på 15grader sist, blir nog något liknande imorgon så tiderna får nog inte hjälp av svalare luft, ska vara om det är lite högre luftfuktighet isf...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Falkenberg är bus-enkel vs Knutan, du gör 54 möjligen 53 tider lätt.
Febern borta, lite trött bara men kommer nog :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:Falkenberg är bus-enkel vs Knutan, du gör 54 möjligen 53 tider lätt.
Febern borta, lite trött bara men kommer nog :)
Kul att du kommer! :)

53 tider?! Det är ju rekordtider för miata ju! :shock: Nä, tror 56 alt hög 55, skitnöjd med låg 55, överlycklig för hög 54...
53 är orealistiskt, men tack för förtroendet för mig och bilen... :)

Edit: Nu fick jag lite resultatångest, får gå in på Rejsa å läsa in mig på spårval... :shock:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:Falkenberg är bus-enkel vs Knutan, du gör 54 möjligen 53 tider lätt.
Febern borta, lite trött bara men kommer nog :)
Kul att du kommer! :)

53 tider?! Det är ju rekordtider för miata ju! :shock: Nä, tror 56 alt hög 55, skitnöjd med låg 55, överlycklig för hög 54...
53 är orealistiskt, men tack för förtroendet för mig och bilen... :)
Niklas åkte väl 53 tider sist ? Då känns det konstigt om inte du gör det med HT och så lätt bil :D Nu kan inte gömma dig bakom "jag är nybörjare" stuket längre. Upp till bevis nu ;)
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Niklas åkte väl 53 tider sist ? Då känns det konstigt om inte du gör det med HT och så lätt bil :D Nu kan inte gömma dig bakom "jag är nybörjare" stuket längre. Upp till bevis nu ;)
Det är bara att du monterar bogserlinan och drar Fredik runt så löser sig det med kanontider. :D

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=559725#559725
Årets asfaltering ger en dryg sekunds förbättring.
Last edited by Niklas Falk on Wed 24 Sep 2008, 22:36, edited 1 time in total.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:Falkenberg är bus-enkel vs Knutan, du gör 54 möjligen 53 tider lätt.
Febern borta, lite trött bara men kommer nog :)
Kul att du kommer! :)

53 tider?! Det är ju rekordtider för miata ju! :shock: Nä, tror 56 alt hög 55, skitnöjd med låg 55, överlycklig för hög 54...
53 är orealistiskt, men tack för förtroendet för mig och bilen... :)
Niklas åkte väl 53 tider sist ? Då känns det konstigt om inte du gör det med HT och så lätt bil :D Nu kan inte gömma dig bakom "jag är nybörjare" stuket längre. Upp till bevis nu ;)
Men jag är ju nybörjare. :? Saknar ju massor av rutin... Sen att jag har en bra bil och total fartblindhet e en annan femma... :wink: (Bilen kommer iaf vara bra nästa säsong då jag fixat bussningarna)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:Men jag är ju nybörjare. :? Saknar ju massor av rutin... Sen att jag har en bra bil och total fartblindhet e en annan femma... :wink: (Bilen kommer iaf vara bra nästa säsong då jag fixat bussningarna)
Haha. :D
Nu funkar inte de argumenten längre; du kommer garanterat att vara snabb på Falkenberg. T o m jag körde ju 54or med min lilla 1,6a förra året. :wink:
Det blir ingen bassängdykning ikväll så jag kanske dyker upp; vädret är ju fantastiskt just nu. :D
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Blev en kanon kväll med par fina pass :) Tror vi alla hade kanonkväll
Fredrik tog sin jungfru på Falkenberg på första passet och fixade ner kör-tiden för oss andra ;) Tror penetrationen finns på film också :)
Grymt tråkigt med Löveryds Mallok som brann upp :( Läskigt att se...
Pär H var och körde med sin 944 turbo, han är sugen på att komma tillbaka helt klart :)
Andreas röda kommer bli blixt-snabb :)
Också en drös andra miator var där och körde, kul att det finns så många nya på gång. Även skoj och se medlemmar från miata klubben komma och titta/prata på oss :)
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Josen wrote:Blev en kanon kväll med par fina pass :) Tror vi alla hade kanonkväll
Fredrik tog sin jungfru på Falkenberg på första passet och fixade ner kör-tiden för oss andra ;) Tror penetrationen finns på film också :)
Grymt tråkigt med Löveryds Mallok som brann upp :( Läskigt att se...
Pär H var och körde med sin 944 turbo, han är sugen på att komma tillbaka helt klart :)
Andreas röda kommer bli blixt-snabb :)
Också en drös andra miator var där och körde, kul att det finns så många nya på gång. Även skoj och se medlemmar från miata klubben komma och titta/prata på oss :)
Jag valde tandläkaren istället. :roll:
Hur gick det med Fredrik; blir det extra mycket att plasta nu?
Låter otäckt med branden! :?
Vad fick ni för tider?
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Bara hålla med Josen, det blev en kanonkväll! Trotts att jag åkte av... :oops: :oops: Krävdes den läxan för att jag skulle fatta att man ska hålla ut och ta apex senare där *strut på* :oops:
Henriks bil går som ett skott, Josens är snabb i svängarna men bromsar tidigt(vill inte tänka på hur snabb han blir om han håller foten från bromsen!) Andreas imponerar, tror han satte en mitt 55 tid i debuten! :shock: 8) För mig så blev det ingen 53 tid, som skulle vara enkel, så jag gjorde Josen besviken :wink: , men väl många 54or(en del låga) så jag är kanonnöjd! :D

Tittade igenom min film och alla små fadäser finns dokumenterade (OCH ETT STORT! :shock: :oops: ) Börjar halvdant och har svårt att hitta rätt i kurvan bakom dungen, fram till jag åker av i pass ett känns den otäck varje gång.
Pass två släpper jag förbi Josen och lär mig ta den svåra kurvan(håll uuuut och senare apex)
Pass tre har jag en GT3:a som stör rytmen, långsammare i kurvorna men kvickare på rakorna. :evil: Släpper till slut för att få fria varv, borde gjort det tidigare...
Kör riktigt illa mot slutet av pass tre och det lilla som blev av det sista fjärde passet innan det bröts, koncentrationen var riktigt låg. Bromsar för tidigt innan chikanen, släpper också kopplingen för tidigt utan rätt gas med motorbroms på fel ställe som följd vid flera tillfällen.
Men men, positivt att det finns att jobba på... :)

Tack SVKG och speciellt Niklas för en kanonkväll!! :) 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Post by gokarting.nu »

Tack SVKG/(Mr Falk..)

Det flöt bra i grupperna, SVKG´s möten känns säkra.. på något sätt, folk kör inte av hela tiden och folk dyker inte (som FALKAR....) på en.

Jättetrevlig afton, förb....t synd på avslutningen bara.(very HOT HOT.)

Måste säga till Miata folket som kör 54-53 OCH 52 tider...SHIT, vad fort ni kör!


Mattafaran(jag..) "lyckades" komma ned på 55,98 HA HA!! NOT!!!

..But i will not give up..

Tack Josen och Fredrik för de värmande orden, ursäkta strupgreppet :))

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Attachments
never-give-up.jpg
never-give-up.jpg (96.77 KiB) Viewed 1333 times
Last edited by gokarting.nu on Thu 25 Sep 2008, 23:16, edited 1 time in total.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Jodå, jag fick första parkett när Fredrik dansade av på baksidan. Identiskt med det jag gjorde förra (förr förra?) året på precis samma ställe. Film kommer! :D

Perfekt banträff som slutade i moll. Stackars Emil.... Men i övrigt gick allt bra.

Jag fick ett nytt personbästa på 53.38 på sista passet. En förbättring med ~2sek sedan sist. Josen körde ju tydligen 52.xx tider enligt honom själv. Vi får nog funktionstesta den där laptimern. :wink: :P
Attachments
Höger eller vänster.jpg
Höger eller vänster.jpg (41.31 KiB) Viewed 1332 times
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

En pose förr att göra mig bra i din kamera fattar du väl? Ville ju visa ankstjärten i profil... :wink: :lol:
Edit: Nu har dom sett och förstått, så du behöver inte ta dig besväret att posta filmen Henrik... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:En pose förr att göra mig bra i din kamera fattar du väl? Ville ju visa ankstjärten i profil... :wink: :lol:
Edit: Nu har dom sett och förstått, så du behöver inte ta dig besväret att posta filmen Henrik... :roll:
Av hänsyn till Fredrik tycker jag inte filmen ska postas... NOT! :twisted:
Upp med filmen nu så man får garva lite. :wink:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:
Fredrik Henriksson wrote:En pose förr att göra mig bra i din kamera fattar du väl? Ville ju visa ankstjärten i profil... :wink: :lol:
Edit: Nu har dom sett och förstått, så du behöver inte ta dig besväret att posta filmen Henrik... :roll:
Av hänsyn till Fredrik tycker jag inte filmen ska postas... NOT! :twisted:
Upp med filmen nu så man får garva lite. :wink:
Klart det blir film! :twisted: Kommer under helgen.

Hårigaste momentet för dagen måste herr Waern stått för? Vi stod precis innanför depåräcket när Christoffer kom kasandes med sidan först, ~1dm från räcket. Jag trodde onekligen det var kört men det gick bra! 8) Vad hände egentligen?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Inte säker på 52.9 tiden tror det var laptimern som skojade lite, triggade på fel beacons. Såg ni om det satt två beacons vid räcket ? Annars så kändes låga 54 tider mera rimligt, men fort gick det :)
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:Inte säker på 52.9 tiden tror det var laptimern som skojade lite, triggade på fel beacons. Såg ni om det satt två beacons vid räcket ? Annars så kändes låga 54 tider mera rimligt, men fort gick det :)
Det satt ett gäng olika mojänger på räcket. Vet inte vilken sorts signal de använder sig av. Min går på IR och funkade felfritt hela dagen.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Cyberoid wrote:
Josen wrote:Inte säker på 52.9 tiden tror det var laptimern som skojade lite, triggade på fel beacons. Såg ni om det satt två beacons vid räcket ? Annars så kändes låga 54 tider mera rimligt, men fort gick det :)
Det satt ett gäng olika mojänger på räcket. Vet inte vilken sorts signal de använder sig av. Min går på IR och funkade felfritt hela dagen.
Jo tror alla går på IR men blev lite osäker på om triggern kunde komma från två beacons. Alltså slut-triggen kom av becon tidigare än start-trigg.
Fattar inte vad fort din bil går på rakorna :shock: Du måste verkligen fått till insug/utgångar/ ? Eller om det är vikten ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Hårigaste momentet för dagen måste herr Waern stått för? Vi stod precis innanför depåräcket när Christoffer kom kasandes med sidan först, ~1dm från räcket. Jag trodde onekligen det var kört men det gick bra! 8) Vad hände egentligen?
Jag hörde nåt referat om det. Tydligen en klassisk utgång på rakan med gräskontakt, det borde varit returen in mot räcken som han klarade precis.
Så länge det inte är kontakt så går det ju bra, men vi kanske ska ha rena reservkalsonger i depån? :P
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Post by waern »

Cyberoid wrote:
Hårigaste momentet för dagen måste herr Waern stått för? Vi stod precis innanför depåräcket när Christoffer kom kasandes med sidan först, ~1dm från räcket. Jag trodde onekligen det var kört men det gick bra! 8) Vad hände egentligen?
Det var en missuppfattning av mig när jag skulle köra om och blev stängd, valde mellan gruset och tvärnit ( min orutin :roll: ) räcket närmade sig otäckt fort när bakänden släpper i 140 :shock: . R-däcken fick sig en rejäl ståplatta som senare blev ner till väven så i pass 3 så fick dom torra sommar sulorna från slovenien ställa upp och jösses vad dom skrek i förtvivlan :lol:
Jag hade iallafall grymt kul så tack till alla.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote: Eller om det är vikten ?
Vad vägde Henriks bil på Knutan?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote: Eller om det är vikten ?
Vad vägde Henriks bil på Knutan?
Jag minns inte riktigt men jag har för mig att det var ganska likt Dennis bil? :? Det skiljer ju så mycket mellan de olika vågarna.

1020kg enligt Orion Racings cornerweight vågar med ~90kg i förarsätet borde vara det mest exakta. 1/4 tank har jag för mig.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Post Reply