Ok, då vet vi vart vi ska leta efter dig. Jag släpper alltid gasen något tills bilen satt sig över ett litet "bump" i början av instyrningen. Går jag med fullgas över detta bump så understyr det i massor och jag får släppa i utgången - eller tugga grus.Fredrik Henriksson wrote:Får väl se om jag håller mig på banan efter "Högfartarn" nästa gång. Denna gång släppte jag av (duttade) lite på gasen strax före knixen men funderar allvarligt på att våga dra spettet där nästa gång. Släpper ni av lite grann där eller är det bara fullt ös?Cyberoid wrote: Vi kanske skulle ta och hitta på något nytt?
2008-09-25, SVKG Bankalas "Höstrusket", Falkenberg
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Visst understyr det i kurvan (utgången?) men man har ju ofta några meter till kanten vilket säger mig att det går att ta den kurvan snabbare (muren står lite otäckt där bara )Cyberoid wrote:Ok, då vet vi vart vi ska leta efter dig. Jag släpper alltid gasen något tills bilen satt sig över ett litet "bump" i början av instyrningen. Går jag med fullgas över detta bump så understyr det i massor och jag får släppa i utgången - eller tugga grus.Fredrik Henriksson wrote:Får väl se om jag håller mig på banan efter "Högfartarn" nästa gång. Denna gång släppte jag av (duttade) lite på gasen strax före knixen men funderar allvarligt på att våga dra spettet där nästa gång. Släpper ni av lite grann där eller är det bara fullt ös?Cyberoid wrote: Vi kanske skulle ta och hitta på något nytt?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Gasuppsläpp innan knicken och mata på gas mjukt genom hela högfartarn är det vanliga för mig. Vid halkigare före blir det broms innan knicken.
Det har väl hänt att högerfoten inte släppt durken nån gång men då ska det prickas rätt för att inte hamna på fel ställe (högerhjulen behöver besöka gropen efter innecurbsen för bara nyttja curbsen litegrand i utgången)
Det har väl hänt att högerfoten inte släppt durken nån gång men då ska det prickas rätt för att inte hamna på fel ställe (högerhjulen behöver besöka gropen efter innecurbsen för bara nyttja curbsen litegrand i utgången)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Hade på känn att det borde gå. Vågade inte riktigt sist, får räcka med en avåkning kände jag. Om bilen känns stabilare när jag fixat framvagnsbussningarna så provar jag nog plattan i mattan nästa säsong...Niklas Falk wrote: Det har väl hänt att högerfoten inte släppt durken nån gång men då ska det prickas rätt för att inte hamna på fel ställe (högerhjulen behöver besöka gropen efter innecurbsen för bara nyttja curbsen litegrand i utgången)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Det underlättar psykologist när man har chans att plocka en gul-alu-grön Caterham över krönet.Fredrik Henriksson wrote:Hade på känn att det borde gå. Vågade inte riktigt sist, får räcka med en avåkning kände jag. Om bilen känns stabilare när jag fixat framvagnsbussningarna så provar jag nog plattan i mattan nästa säsong...Niklas Falk wrote: Det har väl hänt att högerfoten inte släppt durken nån gång men då ska det prickas rätt för att inte hamna på fel ställe (högerhjulen behöver besöka gropen efter innecurbsen för bara nyttja curbsen litegrand i utgången)
Det är mängder med bilar som går att plocka uppför backen och ned till inbromsningen om man kan få farten med sig genom högfartaren.
Det är ju faktiskt det enda spännande partiet på den banan. Resten är ju bara transport.Niklas Falk wrote:Det underlättar psykologist när man har chans att plocka en gul-alu-grön Caterham över krönet.Fredrik Henriksson wrote:Hade på känn att det borde gå. Vågade inte riktigt sist, får räcka med en avåkning kände jag. Om bilen känns stabilare när jag fixat framvagnsbussningarna så provar jag nog plattan i mattan nästa säsong...Niklas Falk wrote: Det har väl hänt att högerfoten inte släppt durken nån gång men då ska det prickas rätt för att inte hamna på fel ställe (högerhjulen behöver besöka gropen efter innecurbsen för bara nyttja curbsen litegrand i utgången)
Det är mängder med bilar som går att plocka uppför backen och ned till inbromsningen om man kan få farten med sig genom högfartaren.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Även inbromsningsmomentet innan chikanen är lite spännande. Såg en film från förra säsongen där någon friskt flyttade bromspunkter fram tills att asfalten tog slut...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5