Bästa på Falkenberg är en hög 53:a - men var ett lycko-varv som inte har lyckas sätta igen
Lite tips för Falkenberg
- Bromsa hellre för tidigt för chikanen - utgång upp mot nyhems-kurvan viktig
- Ta bra med höjd inför nyhems-kurvan ( tror den heter så ?) , skall räcka med gas-släpp innan turn-in och sen stadig gas genom.
- Ett rattutslag över nyhem, landa på extra asfalten efter nyhem, ligg kvar lite innan svängen upp mot krönet
- Full patte upp mot fullfartshögren försöka att få en rak linje upp.
- Går att hålla fullt genom fullfartshögern ( ta bra med höjd ut på extra asfalt innan bestämd och tidig turn in och låte bilen drift ut mot berget....
) en riktig hårig och kul böj
Brukar bara hålla fullt där om det verkligen krävs (kval/tävling/time-attack)
Hävdas att detta är en av de farligast böjarna som finns.
- Första höger innan rakan - tidigare apex än vad man kan tro, viktigt att få med sig fart. Smoooth igenom den
För att det skall gå fort är det flyt och rytm som gäller - inte bryta eller slåss med bilen.
Gillar Falkenberg skarpt