Locost-klubben arrangerar en konbanekörning på Västerås flygfält på lördagen den 30 augusti. De har lediga platser som det är nu och erbjuder oss i MX-5 Racing Club att vara med. Mera information hittar ni i denna tråden:
http://www.locostsweden.se/ipb/index.php?showtopic=6729
Anmälan om ni vill vara med görs till Jan Sund som hyr ut området på:
janne@swedishactivedriving.se
Kom ihåg att skriv att ni är medlem i MX-5 Racing Club om ni anmäler er.
/Andreas K
Konbanekörning med Locost 30/8 i Västerås
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2635
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Konbanekörning med Locost 30/8 i Västerås
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2635
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Var med Locost och provade konbana i Västerås igår (lika bra att förena nytta med nöje eftersom jag behövde reka lite inför vårt arrangemang nästa helg) som enda Miatan.
Kan varmt rekommendera att hänga på Locost - skoj att kolla in deras bilar och mycket körtid. Var bara med 09:00 till 12:00 men hann ändå med mer än 10 omgångar i konbanan.
Kändes lite annorlunda att ha den klart tyngsta och största bilen på träffen (förutom 7 Locost-bilar var det 3 Opel Speedster). Den hårigaste bilen var en Seven-variant med ca 420 kg torrvikt, slicks och mc-motor på 165 hk!
När det gäller konbanan är det en variant på A-sprinten som var helt OK. Jag upplevde att det blev lite mindre flyt i körningen närheten av vändningen men den är minst lika utmanande som A-sprinten att köra.
Jag tror inte att ni som är anmälda till söndagens körningen kommer bli besvikna.
/Andreas K
Kan varmt rekommendera att hänga på Locost - skoj att kolla in deras bilar och mycket körtid. Var bara med 09:00 till 12:00 men hann ändå med mer än 10 omgångar i konbanan.
Kändes lite annorlunda att ha den klart tyngsta och största bilen på träffen (förutom 7 Locost-bilar var det 3 Opel Speedster). Den hårigaste bilen var en Seven-variant med ca 420 kg torrvikt, slicks och mc-motor på 165 hk!
När det gäller konbanan är det en variant på A-sprinten som var helt OK. Jag upplevde att det blev lite mindre flyt i körningen närheten av vändningen men den är minst lika utmanande som A-sprinten att köra.
Jag tror inte att ni som är anmälda till söndagens körningen kommer bli besvikna.
/Andreas K
- Attachments
-
- Seven-variant på 420 kg.JPG
- (338.82 KiB) Downloaded 22 times
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.