Page 1 of 1

2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knutstorp

Posted: Sun 05 Jun 2016, 10:44
by Andreas E
Anmälan till SSM 2016 på Ring Knutstorp är nu uppe - ska du köra och inte anmält dig ännu till årets roligaste event, gör det på studs och glöm inte att betala in senast 23/6. Mer information hittar du här:
http://www.sportvagnsmeeting.se/racing/
http://www.sportvagnsmeeting.se/wp-cont ... 016-v1.pdf

/Andreas E

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 07 Jun 2016, 14:45
by JOnas
Intressekoll!
Boende fre-sön.
Är det någon som är intresserad av boende på Vandrarhem, ca 15min från banan. Har ett 6-bädds rum och vi har några platser lediga.
?

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Wed 22 Jun 2016, 10:39
by TPR
21 bilar anmälda, vara 17 st är Miator.
Sista anmälningsdag är imorgon och det saknas en hel del folk jämfört med serieanmälan, tex Thomas T, Fabricius, Niva, JOnas, Björn?

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Wed 22 Jun 2016, 11:58
by JOnas
Om inget går fel så anmäler jag i morgon. :up:

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Thu 23 Jun 2016, 22:42
by hdzon
Klubbens transponder bokad av JOnas.

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Mon 27 Jun 2016, 09:26
by TPR
24 anmälda, 20 st Miator.
En viss Niva dök upp, lär ju försvinna i fjärran, men det ska bli intressant att se vilka som slåss om pallplatserna bakom nu när Blixt saknas...
Vågar man gissa på svart och vitt, med kanske lite rött som utmanare? :D

Vi (hela familjen) kommer ner torsdag kväll.
Ser lite blött ut, vad tror ni: Nya Kumho eller Toyo från 2008 som har gått en racehelg 2012? :think2:
De funkade ganska bra då i det blöta, 8:e plats.

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 28 Jun 2016, 10:48
by TPR
Preliminär tidplan:

http://www.sportvagnsmeeting.se/wp-cont ... 6-ver1.pdf

Roadsport C är klass 2:
Träning ca 09.15 och 13.30 på fredag
Kval ca 09,20 lördag
Race ca 14.00 lördag samt ca 11.10 söndag

Med reservation för att jag har räknat fel... :D

Modsport 3 är klass 5 och Roadsport A/B är klass 14 så det kan bli lite stressigt att dubblera.

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 28 Jun 2016, 13:01
by JOnas
Ugh...!
Då missar jag 1:a träningen.
Men vem behöver träna på att komma sist? :wink:

Ska bli kul att träffa "The Others" iallafall! :up:

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 28 Jun 2016, 21:51
by Plattfot den äldre
Och så skall alla C-bilar bänkas. Någon tror uppenbarligen att det fuskas : :banana:

Undrar bara vem det är som tror det fuskas? Och vem misstänks för fusk? Tar gärna emot PM om detta i fall detta inte är rätt forum.

Racing har ju inget som helst att göra med förarens skicklighet, det vet ju alla. :mrgreen:

Om man nu dubblar, i låt oss säga C-B, blir det svettigt att hinna bänka, träna, tidsträna och rejsa. För har man betalat in dyra pengar i anmälningsavgift vill man köra och ha skoj. Inte ägna 4-5 timmar på en verkstad. Men jag utgår ifrån att vi blir kompenserade av arrangören för det vi eventuellt missar under förvisningen till Åstorp.

Ses på Knutan!

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 28 Jun 2016, 22:37
by Niklas Falk
Med lite fakta så brukar luften gå ur paranoidballongerna.

Kasta inte gärna runt fyrbokstavskombinationen löst utan direkt faktagrundad anklagelse.

Ska jag vara lite fräck kan jag påstå att det är en stor del av depån som inte vet vilka regler det är man skall hålla sig till (tex nörddetaljer runt specad motor)
Okunskap är ingen ursäkt.

Men en relativ mätning är endast en faktainsamling, med ett mätverktyg, vid ett tillfälle.

Vill man fylla på paranoidballongerna så finns det ju realistisk effekt i reglementet, men ev tillämpning skall vara tydlig och användas rakt över hela klassen, inte enbart C-bilar tillverkade i Hiroshima.

Sitt lungt i båten, det blir ändå regnskurar till helgen ;)

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 28 Jun 2016, 23:31
by Plattfot den äldre
Niklas Falk wrote:Med lite fakta så brukar luften gå ur paranoidballongerna.

Kasta inte gärna runt fyrbokstavskombinationen löst utan direkt faktagrundad anklagelse.

Ska jag vara lite fräck kan jag påstå att det är en stor del av depån som inte vet vilka regler det är man skall hålla sig till (tex nörddetaljer runt specad motor)
Okunskap är ingen ursäkt.

Men en relativ mätning är endast en faktainsamling, med ett mätverktyg, vid ett tillfälle.

Vill man fylla på paranoidballongerna så finns det ju realistisk effekt i reglementet, men ev tillämpning skall vara tydlig och användas rakt över hela klassen, inte enbart C-bilar tillverkade i Hiroshima.

Sitt lungt i båten, det blir ändå regnskurar till helgen ;)
Niklas. Jag är definitivt underbegåvad när det kommer till motorer i allmänhet och Mx-5 motorer i synnerhet. Du får nog också utveckla paranoidballonger och fyrbokstavskombinationen. Och jag undrar också om du menar att jag anklagar någon?

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Tue 28 Jun 2016, 23:50
by Niklas Falk
Jag syftar på f . s . som används lite här och där utan underlag, eller antagits ha använts med samma brist på underlag (dvs lite lättkränkt).

Syftet med övningen är väldigt mycket densamma som vid kamaxelkontrollen för många år sen, att skapa lugn och ro.

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Wed 29 Jun 2016, 09:06
by TPR
Nu när alla bilar ska bromsas på samma rullar så tror jag inte det kommer vara så stora skillnader i effekt, med olika rullar så är det lite som att jämföra äppel med päron... :)
Men det ska bli intressant att se hur mkt extra effekt en ommappning ger, är 5% tillägg (ca 7 hk) rimligt?
Kommer resultatet vara tillgängligt förresten? :think2:
Niklas Falk wrote:Ska jag vara lite fräck kan jag påstå att det är en stor del av depån som inte vet vilka regler det är man skall hålla sig till (tex nörddetaljer runt specad motor)
Det är jättelätt, ändra inget mellan gasspjäll och grenrör... :wink:
Detta var inget problem förrän det börjades med optimering/renovering/bluprinting av motorerna och interna delar började bytas ut.
Och ger man sig på det så måste man ha koll på vad som är tillåtet.

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Wed 29 Jun 2016, 19:53
by hdzon
MX-5 Racing Clubs tält kommer vara uppställt i depån under hela race-helgen och vi kommer ha kylskåp samt extra bord och stolar. Som tidigare år kan vi väl hjälpas åt att fylla upp kylskåpet med svalkande drycker.

Det kommer även finnas möjlighet att visa någon rejsfilm framåt kvällen, så ni som har nån bra film ta gärna med på USB eller microSD minnen.

Så om du besöker SSM är du hjärtligt välkommen till vårt tält på en kopp kaffe eller en dricka och umgås.
Senaste information om SSM hittar du här: www.sportvagnsmeeting.se

Vi försöker väl hålla ihop gänget i depån som brukligt. ca 110 meter depågata behöver de första som anländer muta in, så bör det nog räcka till alla anmälda i "MX-5 gänget".

Vi syns i helgen :banana:

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Thu 30 Jun 2016, 13:05
by Niklas Falk
Det är ganska ensamt i depån just nu...
Gott om plats :)

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Thu 30 Jun 2016, 23:33
by Emberglow66
Niklas Falk wrote:Det är ganska ensamt i depån just nu...
Gott om plats :)
Om man bara kommer mer som åskådare och har husbil, får man plats i depån?
Eller vart ska man ställa sig?

Re: 2016-07-01 -- 03: Svenskt Sportvagnsmeeting - Ring Knuts

Posted: Fri 01 Jul 2016, 09:20
by chriss
Emberglow66 wrote:
Niklas Falk wrote:Det är ganska ensamt i depån just nu...
Gott om plats :)
Om man bara kommer mer som åskådare och har husbil, får man plats i depån?
Eller vart ska man ställa sig?
Bortanför depån finns en gräsmatta där man kan ställa sin husbil/vagn/tält.