2015-05-01 - Banträff och årsmöte på Gröndal

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

2015-05-01 - Banträff och årsmöte på Gröndal

Post by Andreas E »

Då det mycket glädjande redan nu är många anmälda (32 stycken!) och banan på Gröndal har begränsad kapacitet måste vi begränsa och från och med idag kommer enbart medlemmar i MX-5 Racing Club kunna anmäla sig till denna träff.

En mindre glädjande nyhet är att Gröndal har lite problem med bullernivåerna och pga detta kommer vi inte kunna tillåta drifting i samband med våra träffar på Gröndal (om det är torr asfalt - är det blött är det OK med drifting för då försvinner större delen av däcksskriken vilket är det som mest stör de närboende).

Mer information om banträffen och årsmötet kommer under april månad.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
wrider
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 99
Joined: Wed 15 Sep 2010, 19:38
Location: Julita

Re: 2015-05-01 - Banträff och årsmöte på Gröndal

Post by wrider »

Längtar som f-n...har redan börjat värma däcken! :burnout: :lol: :lol:
Rolf Löbu
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: 2015-05-01 - Banträff och årsmöte på Gröndal

Post by Lejban »

Ja Gröndal har problem med surgubbar till grannar precis som andra banor, tyvärr så har det skrivit lite i medier och helt plötsligt har kommunen börjat krångla. Så därför är det viktigt att vi respekterar Gröndal så banan finns kvar, ingen drifting och inga bilar med raka rör etc.

Jag har byggt om min bil för att den ska låta lite i år, men det är svårt med däckskriket.

Andreas jag föreslår att du tar med ljudmätaren och kollar att alla bilar låter under 95dB.

Jag själv kommer då av förklarliga skäl avstå den här träffen, ingen vits att jag tar en plats på banan om jag inte fr drifta ;)

Ni andra får ha så kul ändå (kanske kommer och tittar om jag har tid), så kör jag första på malmby istället ;)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Post Reply