KM 2

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Ronny Persson
Posts: 13
Joined: Thu 28 Feb 2008, 05:22
Location: Vinslöv

Post by Ronny Persson »

Max wrote:Sådär ja, diffen är urmonterad och delad. Jag tror att Dennis kan ha rätt, det är nog billigare att köpa en begagnad diff än att renovera den jag har. :shock: :P
Finns en kille som säljer grejor från en 91à på Miataklubbensforum, kan kanske vara värt att kolla. Eller så är det kanske dags att jaga fatt i en hållbarare diff från 94 och framåt...
Om jag minns rätt så rasade diffen på din bil just på Sturup förra gången också...
Ronny Persson
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Ronny Persson wrote:
Max wrote:Sådär ja, diffen är urmonterad och delad. Jag tror att Dennis kan ha rätt, det är nog billigare att köpa en begagnad diff än att renovera den jag har. :shock: :P
Finns en kille som säljer grejor från en 91à på Miataklubbensforum, kan kanske vara värt att kolla. Eller så är det kanske dags att jaga fatt i en hållbarare diff från 94 och framåt...
Om jag minns rätt så rasade diffen på din bil just på Sturup förra gången också...
Bättre begagnat. :lol:

Om konstruktionen inte är så stark kan det ju gå fort om den redan är 15000 mil gammal eller så. Som det brukar vara.

Tack för tipset, ska kolla upp det.
Last edited by Max on Wed 06 Aug 2008, 20:02, edited 1 time in total.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Hade dålig koll i all sömnbrist, tog du några bilder under dagen Viking?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Magnus Claesson
Posts: 224
Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
Location: Bollebygd
Contact:

Post by Magnus Claesson »

Fredrik Henriksson wrote:Hade dålig koll i all sömnbrist, tog du några bilder under dagen Viking?
Jag har inte kollat hur dom blev än men idag kanske, skall lägga upp lite bilder senare!
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Dennis Kullman wrote:Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
I vissa (väl valda) extrema fall kan en Miata i C räcka för att vinna i A också... :)

Allt beror på förutsättningar men man kan ju anta att Miatorna i C är lite mer konkurensutsatta än en del andra klasser. Bra kört oavsett, sjuor i B-trim brukar vara svåra (men det är inte helt lätt att krångla ihop en reglementesoptimerad).
Last edited by Niklas Falk on Wed 06 Aug 2008, 23:39, edited 1 time in total.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:
Dennis Kullman wrote:Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
I vissa (väl valda) extrema fall kan en Miata i C räcka för att vinna i A också... :)
Ha! Jo, jag kan tänka mig en sån situation. :lol:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Dennis Kullman wrote:Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
Nu mår jag lite illa... ;) Självgod nej då
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Post by P-O Håkansson »

Dennis Kullman wrote:Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
Sssccchh! Det finns redan de i klubben (inte jag!) som tycker att det är dags att köra dragracingregler och flytta upp bilar till nästa klass om man kör under någon drömgräns (1,13.000 på Sturup kanske :wink: ).

Jag kan ju inte skryta med mina tider men vill passa på att tacka Anders och Hans för det roligaste racet jag någonsin kört. Läs Anders krönika på hans hemsida för ett fint referat. Efter racet satt jag och tänkte att nu så skall jag skaffa YouTube-konto, men bandet var tomt... Det visade sig att eftersom jag snackat för mycket i depån kom jag sent ut till start och hade strulat till starten av videokameran och därmed blev det ingen filmning av racet :evil:

Mvh,
P-O
Hans Drangel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 52
Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
Location: Stockholm

Post by Hans Drangel »

P-O Håkansson wrote:Jag kan ju inte skryta med mina tider men vill passa på att tacka Anders och Hans för det roligaste racet jag någonsin kört. Läs Anders krönika på hans hemsida för ett fint referat. Efter racet satt jag och tänkte att nu så skall jag skaffa YouTube-konto, men bandet var tomt... Det visade sig att eftersom jag snackat för mycket i depån kom jag sent ut till start och hade strulat till starten av videokameran och därmed blev det ingen filmning av racet :evil:

Mvh,
P-O
Håller med P-O, det var ett kul race, jag var rätt trött när målflaggan kom fram. När vi gick jämsides ut på start och målrakan något av varven hörde jag ett väldigt krasande från din växellåda :?: Fick dock några meter lucka så det var kanske bara missad växel.
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

P-O Håkansson wrote: Jag kan ju inte skryta med mina tider men vill passa på att tacka Anders och Hans för det roligaste racet jag någonsin kört. Läs Anders krönika på hans hemsida för ett fint referat. Efter racet satt jag och tänkte att nu så skall jag skaffa YouTube-konto, men bandet var tomt... Det visade sig att eftersom jag snackat för mycket i depån kom jag sent ut till start och hade strulat till starten av videokameran och därmed blev det ingen filmning av racet :evil:

Mvh,
P-O
Surt att man satt å käka pizza. :( Kanske hade man varit med och kubbats med er tre vilket hade varit riktigt roligt. Istället fick jag leka drifting i min ensamhet...

Surt även på bandet. :( Nästa gång så skall jag tejpa fast min gamla videokamera. Vore kul om vi alla filmade framöver. :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Dennis Kullman wrote:Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
Skryt :?: Fakta! 8) :twisted:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Josen wrote:
Dennis Kullman wrote:Varning för skryt... :wink:
Vi med miator är ju vana vid att våra tider i Roadsport C räcker till hyfsade placeringar även i B (ofta pallplaceringar), men den här gången hade min tid räckt till seger i B. 8)
Nu mår jag lite illa... ;) Självgod nej då
Haha. :wink:
Vissa (bl a du och jag...) har "nog" lite vinnarskalle och lite svårt att vara glada (åtminstone direkt efter tävlingen) åt något annat än vinst.
Det krävs kanske en riktigt dålig placering emellanåt för att man ska bli lite ödmjuk och kunna vara riktigt glad åt t ex en andra- eller tredjeplats.

Allra roligast har faktiskt fajterna varit, tycker jag - oavsett om det gällt första eller fjärdeplatsen. :D
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Visst är man en vinnarskalle :twisted: Är vi nog alla lite i varierande grad. Vad jag tror att man skall passa sig för är att skryta med vartider och hur duktig man är. Vad förväntar du dig för reaktion av att skriva "titta hur snabb jag är" ? Mera applåder eller ?
Tycker också det är lite respektlöst mot övriga som tävlar i klassen. Sen är jag ju ifosig allerisk mot 'skryt' i allmänhet. Men jag syndar också ibland ;)
Också som även som P-O skriver att tendenser finns för att flytta snabba C-bilar till B. Skulle blir katastrof för oss på banor som kräver lite mera motor.

Nu är ju din prestation på Sturup ingen nyhet om att slå alla B-bilar det är ofta det har hänt i KM race att C bilar slår alla i B, se resultat-listor bakåt.
Generellt är det en fenomen som verkar finnas i övrig racing också.
Själv gillade jag inte Sturup och då inte för att missunna dig segern ( kanonkört :) ) utan bara för att jag kände att jag kunde åkt fortare men fick inte till det :( Men You win some and you lose some :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Vad är det för mening med de olika klasserna om man flyttas omkring för att man råkar vara "för bra"? :? De bra förarna skall ju ses som en sporre av de övriga d.v.s. "kan han kan jag". Den dagen man "straffas" för att man är snabb slutar jag med racing. Då kan man ju lika gärna snurra runt på lite banträffar då och då...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Post by hdzon »

Har splittrat ut reglementsdiskussionen till viewtopic.php?t=439 så där få den diskussionen fortsätta
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
Post Reply