Gälleråsen

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Gälleråsen

Post by Magnus Pettson »

Tyvärr kommer tydligen inte den Vankelförsedde :cry: Men jag ska dit den 18 om inget oförutsett händer :? 2 onsdagar är det stängt: v26 & 30. Vecka 27 -29 är det dagtid mellan 9-16, förövrigt 16-20. ses :!:
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

:evil: hinner inte till onsdag :!: och nästa vecka är det stängt, så enda chansen att testa bilen med en del nytt, blir samma vecka som Knutstorp, vilket iofs är en bra vecka: heldag 9-16 :D Kommer nån mer?
De e mycke nu...
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Hinner du det med tanke på att det tar några dagar att färdas så långt med din racebuss! ;) :D
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Tänkte inte på det :? den såldes ju som "Racebuss" :cry: Men jag hinner kanske byta upp mej... 8)
De e mycke nu...
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

Vecka 27, 2/7 har jag tänkt åka till gelleråsen. Den 5/7 är det Japmeet.
Den 6/7 ska jag se Red Bull Air show i Sthlm. Det är den planering som gäller. Si u!!
Lennart Pettersson
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Lennart wrote:Vecka 27, 2/7 har jag tänkt åka till gelleråsen. Den 5/7 är det Japmeet.
Den 6/7 ska jag se Red Bull Air show i Sthlm. Det är den planering som gäller. Si u!!
Läste här i stockholmstidningen DN att något tillstånd för Red Bull Air Race inte gavs. Problem hur de skulle slinka ur åtagandet som givits före tillståndet.
M.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Magnus vilka tider kör du Gälleråsen på ?
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

C:a 1.23,?? blev det sist då jag var där med den röde och 1,6motor. Inte helt nöjd :roll: men va inte där för att sätta rekord utan för att kolla olika hjuluppsättningar, det va mellan Kullen och Mantorp. Men rätt nöjd ändå föratt jag har inte kört fortare varken med kompressormiatan eller den svarte med 1,8 :)
Vore riktigt kul om vi kunde bli nåra stycken samtidigt: kanske en onsdag i juli då är det heldag: 9-16 :!:
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:C:a 1.23,?? blev det sist då jag var där med den röde och 1,6motor. Inte helt nöjd :roll: men va inte där för att sätta rekord utan för att kolla olika hjuluppsättningar, det va mellan Kullen och Mantorp. Men rätt nöjd ändå föratt jag har inte kört fortare varken med kompressormiatan eller den svarte med 1,8 :)
Vore riktigt kul om vi kunde bli nåra stycken samtidigt: kanske en onsdag i juli då är det heldag: 9-16 :!:
Jag åker gärna upp nån dag i juli... :) 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Någon annan som har tider från Gelleråsen ?
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Dennis Kullman åkte säkert flera sekunder fortare än oss andra för nåt år sen när Miataklubben hade körning på Åsen, men det var väl ingen som tog nåra tider då :?: :wink: :? 8)
Angående den 2:a juli så vet jag inte riktigt när det blir (eller om det blir), det var nån som påpekade att det är bara nån dag innan Knutstorp.. men jag skulle verkligen behöva åka dit och ställa camber och kolla så att "nya" drivlinan funkar. :D Återkommer.
De e mycke nu...
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Magnus Pettson wrote:Dennis Kullman åkte säkert flera sekunder fortare än oss andra för nåt år sen när Miataklubben hade körning på Åsen, men det var väl ingen som tog nåra tider då :?: :wink: :? 8)
Angående den 2:a juli så vet jag inte riktigt när det blir (eller om det blir), det var nån som påpekade att det är bara nån dag innan Knutstorp.. men jag skulle verkligen behöva åka dit och ställa camber och kolla så att "nya" drivlinan funkar. :D Återkommer.
Är det en 1.8 NA motor som är i ?
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Ja, det är en 1,8 men den är från en Florida-import med automatlåda ( :!: ) och det är delade meningar om dessa 1,8:or har samma hkr och komp. som de "vanliga". Är det nån skillnad så är det tyvärr åt fel håll: jag läste nånstans att det kan vara lägre komp och färre hkr (110 :cry: ) Men va f.. den låg på hyllan och nu åker den i så får vi se.. det är väl i alla fall bättre vrid över hela registret än 1,6, vilket innebär att man slipper växla ner i vissa kurvor :D
De e mycke nu...
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

På Onsdag är det dax för Gelleråsen. Någon mer??????? Är väl där vid 10-tiden.
Lennart Pettersson
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

Bilen lastad och klar för avresa 07,00 mot Gelleråsen 9/7. Är väl där vid 10- tiden. Någon mer härifrån ?? :D
Lennart Pettersson
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Post by Crazy Ivan »

Magnus Pettson wrote:Ja, det är en 1,8 men den är från en Florida-import med automatlåda ( :!: ) och det är delade meningar om dessa 1,8:or har samma hkr och komp. som de "vanliga". Är det nån skillnad så är det tyvärr åt fel håll: jag läste nånstans att det kan vara lägre komp och färre hkr (110 :cry: ) Men va f.. den låg på hyllan och nu åker den i så får vi se.. det är väl i alla fall bättre vrid över hela registret än 1,6, vilket innebär att man slipper växla ner i vissa kurvor :D
Säkert lägre komp och hästar, men vrid över ett större område...
(Gäller min 1.6:a i alla fall)
F_n Petsson den 1,8:an skulle jag haft som reservmotor till min automatare.....
Den lilla men goa 1.6:an kanske ger sig så småningom....
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Post by Andreas E »

Hur mycket körtid blir det på en kvällskörning på Gelleråsen?
Är sugen att köra på "Västerås närmaste bana" under säsongen och så snart hjälm, overall mm har kommit har jag det som krävs för att hänga på. Är det värt 1,5 timme enkel resa i transport för ett kvällspass?

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Det börjar kl 16 och slutar vid 20, 4 timmar alltså och minst en kvart/timme beroende på hur många klasser det blir. Tänkte försöka ta mej dit på onsdag: den 13:nde alltså. Kul om du kommer :D med flera.
De e mycke nu...
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Nu när bilen rullar ordentligt, lockar Gelleråsen för en onsdagskväll. Tyvärr är jag upptagen den 13'e (Bröllopsdag som prioriteras :wink: ), men var hittar jag information om vilka körtillfällen som finns?
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

T.o.m. v. 37 är det 16-20 som gäller, verkar som det är slut sen? Kolla på: www.karlskogamotorstadion.com . Kul om vi ses där nån onsdag :D
De e mycke nu...
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Är ju bara skit med väderprognosen - de säger regn i morgon eftermiddag och kväll i Karlskoga. Har inte lust att köra 50 mil för att harva runt Gelleråsen i fisfart och regnblött. :x
Avstod förra onsdagen pga regn, hoppades att denna skulle funka.

Någon annan som ska dit och blöta ner utrustningen?
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Mats Lundin wrote:Är ju bara skit med väderprognosen - de säger regn i morgon eftermiddag och kväll i Karlskoga.
Prognosen har lättat upp och innnehåller inte längre något regn. :D Jag åker dit idag och hoppas träffa fler Miator på banan. :twisted:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Skitoxå :!: :!: Va faktiskt på väg i onsdags men va sent ute och de kom några stänk på rutan så jag vände faktiskt och åkte hem.. :( 2 pass va väl vad jag hunnit med och hade det då varit blött oxå så.. Men nu på onsdag då jä... :evil: Allt inställt, lastat och klart så vad ska kunna hända :?: :roll: . Hörde att det va 1 Miata där, och nu vet jag vem det va :) . La du märke till en vit Z3:a, riktig tävlingsbil, dom är Finnerödja, där jag snart kommer att finnas på heltid :D Närmare Kinnekulle - samma avstånd Gälleråsen.
Hur gick det? Orkar du åka dit en gång till? Ring gärna om du är på väg.
Gäller även andra. 070-6245417
De e mycke nu...
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Det kom lätt regn när jag var där i onsdags (27'e). En vurpad mc tog ambulanskapiciteten så vi fick ett ofrivilligt uppehåll på drygt en halvtimme innan ny ambulans var på plats.

Jag var också på Sviesta måndag den 25'e och hade då upphåll och torrbana. Endast åtta bilar och öppen depå - man kunde köra så mycket man orkade (och hade bensin till). Där är det dock slut för i år.

Jo jag såg den vita bmw'n. Vet inte vilken klass den gick i men verkade funka bra.

Började nytt konsultuppdrag idag och kommer inte att åka iväg någon mer onsdag i år, vill ju inte störa relationen mer än nödvändigt. Ska utverka ledigt för att komma i god tid till Falkenberg på fredag.
Post Reply