2013-09-28: Final i MX-5 CUP - Mantorp

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
marcusfabricius
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 56
Joined: Thu 08 Mar 2012, 15:55

Re: 2013-09-28: Final i MX-5 CUP - Mantorp

Post by marcusfabricius »

Tack för en fin helg tillsammans.

Grattis till Andreas och Andreas.
/Marcus Fabricius
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Re: 2013-09-28: Final i MX-5 CUP - Mantorp

Post by Mats Lundin »

marcusfabricius wrote:Grattis till Andreas och Andreas.
Kan bara instämma i hyllningarna - Grattis! :bow: (...och, bra kört!)
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
Björn Mullaart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 5
Joined: Mon 08 Jul 2013, 22:47

Re: 2013-09-28: Final i MX-5 CUP - Mantorp

Post by Björn Mullaart »

Tack för vänliga ord om fighting spirit Andreas, jag tror den andan finns inom alla i cupen :D Stort grattis till en välförtjänt seger i cupen, bara att buga sig för din exceptionella "car control" :bow: .

Framför allt dock stort tack till Marcus och hans mekaniker för att de möjliggjorde start i race 2 :D :D :D. Vandrade desperat runt i depån och berättade för de som ville lyssna att grenröret brutits av med följd att hela avgassystemet hängde löst under bilen och fick bryta redan under varv 2 i race 1. Då dök Marcus dök upp och sa att hans mekaniker var rätt person att fixa detta, bara jag ordnade en svets. Anders Träff bistod med nya gummiupphängningar till avgassystemet, stort tack även till dig Anders :D :D :D. Svets var lätt ordnat och som genom ett mirakel hade vi demonterat, svetsat ihop och återmonterat grenröret samt avgassystem en minut före line-up till race 2. Fick starta sist då jag ju brutit redan på andra varvet i race. :bang2: Lyckades dock köra upp mig till plac 7 (6) tack vare en väldigt bra bil :mrgreen:

Ovanstående är exempel på den sammanhållning inom Miata-gänget som Andreas, Marcus och andra talat om och som nog är unik :up: :up: :up: .

Nu återstår bara ett race för säsongen, MSCC:s höstrace på Ring Knutstorp nu på söndag den 6 oktober. Hade varit kul om flera från gänget kommit dit. Ni får bland annat fightas med Bjarne i sin uppviktade Lotus Elise och Fredriks svarta Fiero :twisted: :twisted: :twisted: 18 bilar anmälda i Roadsport C! Skall bli kul! :D :D :D
Post Reply