2013-08-24: Förarövning & MX-5 Sprint Cup i Eksjö

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: 2013-08-24: Förarövning & MX-5 Sprint Cup i Eksjö

Post by Nille »

Miatamannen wrote:
MrMagu wrote: Vill vi stimulera deltagande bör vi också kräva deltagande i det antal tävlingar som skall räknas i Sprint-cupen, vare sig det blir oförändrat tre eller ökas till fyra.
Som det är nu så ligger ju förare med deltagande i 1 - 2 deltävlingar före andra som deltagit 3 - 4 deltävlingar.
I år kan det ju faktiskt bli så att det kan räcka med deltagande i bara två deltävlingar för att komma på prispallen i både Racing- och Standardklassen.
//Mats
Som Andreas nämnt så kommer det att läggas upp en enkät under hösten där medlemmarna få vara med och tycka till om hur Sprintcupen ska se ut under 2014.
Kan hålla med dig om att "bara" delta i 2-3 tävlingar och ändå gå och vinna eller åtminstone komma på pallplats i respektive klass inte känns helt rätt.
Medlemmarna få vara med och tycka till om detta och framförallt de som varit med och verkligen kört Sprint Cupen.
Det är ju bättre att köra två eller tre tävlingar än att inte våga ställa upp på någon tävling under året :beat:
Och jag själv är nöjd med att "bara" ha kört tre tävlingar och ändå vinna GATdäcksklassen.... :applause:
Janne den bästa uppgraderingen du kan göra är att boka några körlektioner av mig :racesmile:
Är det inte bäst att göra upp ett regelverk som gäller i minst några år? Säsongen hinner knappt börja innan det pratas om regeländringar och omröstningar!?!?!? Annars är det väl bara att lägga ner sprintcupen och bara köra för att det är kul...
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Miatamannen
Spanjoren
Posts: 556
Joined: Wed 05 Mar 2008, 18:59
Location: Sjöbo

Re: 2013-08-24: Förarövning & MX-5 Sprint Cup i Eksjö

Post by Miatamannen »

Nille wrote: Det är ju bättre att köra två eller tre tävlingar än att inte våga ställa upp på någon tävling under året :beat:
Och jag själv är nöjd med att "bara" ha kört tre tävlingar och ändå vinna GATdäcksklassen.... :applause:
Janne den bästa uppgraderingen du kan göra är att boka några körlektioner av mig :racesmile:
Är det inte bäst att göra upp ett regelverk som gäller i minst några år? Säsongen hinner knappt börja innan det pratas om regeländringar och omröstningar!?!?!? Annars är det väl bara att lägga ner sprintcupen och bara köra för att det är kul...
Tänker inte ge mig in i en diskussion kring detta. :bang2:
Som svar på dina frågor och kommentarer.
Jag har ett hus i Spanien som jag prioriterar före Sprint Cupen.
Klart att du är nöjd med att vinna efter "bara" 3 tävlingar, det skulle jag också varit
Behöver knappast ha några körlektioner...... :snooty:

Håller med om att kanske vi ska ha ett regelverk som gäller några år men det är också viktigt att lyssna på medlemmarna vad dom tycker kan förbättra inom olika områden och då kan det ibland bli snabba ändringar.
Janne Bergman-Bengtsson - Sjöbo
FD Sekreterare MX-5 Racing Club

1:a plats Sprint Cup 2011 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2012 gatdäck
3:e plats Sprint Cup 2014 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2015 gatdäck, (Priade Spanien)
2:a plats Sprint Cup 2016 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2017 gatdäck
12:e plats Sprint Cup 2018 gatdäck, körde 1 race
5:e plats Sprint Cup 2019 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2020 gatdäck
6:e plats Sprint Cup 2021 gatdäck
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: 2013-08-24: Förarövning & MX-5 Sprint Cup i Eksjö

Post by Nille »

Jag vet/förstår det Janne! Det jag tycker är att det har smugit sig in lite för mycket allvar i sprintcupen... :think2:
Dela upp i två klasser, standard och modifierad. I modifierad för man göra precis vad man vill med bilen...
I standard regleras däck, trim , coilovers m.m
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
MrMagu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 23
Joined: Tue 08 May 2012, 22:57
Location: Västerås

Re: 2013-08-24: Förarövning & MX-5 Sprint Cup i Eksjö

Post by MrMagu »

Miatamannen wrote:
MrMagu wrote: Vill vi stimulera deltagande bör vi också kräva deltagande i det antal tävlingar som skall räknas i Sprint-cupen, vare sig det blir oförändrat tre eller ökas till fyra.
Som det är nu så ligger ju förare med deltagande i 1 - 2 deltävlingar före andra som deltagit 3 - 4 deltävlingar.
I år kan det ju faktiskt bli så att det kan räcka med deltagande i bara två deltävlingar för att komma på prispallen i både Racing- och Standardklassen.
//Mats
Som Andreas nämnt så kommer det att läggas upp en enkät under hösten där medlemmarna få vara med och tycka till om hur Sprintcupen ska se ut under 2014.
Kan hålla med dig om att "bara" delta i 2-3 tävlingar och ändå gå och vinna eller åtminstone komma på pallplats i respektive klass inte känns helt rätt.
Medlemmarna få vara med och tycka till om detta och framförallt de som varit med och verkligen kört Sprint Cupen.
Ett förslag kan ju vara att göra som i "stora" cupen. Ha en fallande poängskala men ge ett poäng till alla som deltagit. Då skulle man kunna komma topp 10 i totalen bara genom deltaga i många deltävlingar :lol:
//Mats
Mats Gustafsson aka MrMagu
Västerås
Post Reply