Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Niklas i A/B kommer fria varv bli utmaningen inte varvtider :D Riktig racing ...
Men bara de 32 snabbaste får vara med i racet... (nu är det inte fler än 32, än).
User avatar
Kraniel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 122
Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
Location: Värmdö, Stockholm
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Kraniel »

gokarting.nu wrote:Gött att se dig anmäld Daniel Ö :up:
Tack! Ska bara få ordning på bilen också, som går som en gammal strumpa för närvarande. :bang2:
Tror inte ens att jag kommer hela vägen till Knutan om jag inte får någon ordning på motor-astman.
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Andreas E »

Visserligen har inte det kommit ut någon skiss på var de olika klasserna ska ha sina depåer men en kvalificerad gissning är att Roadsport C, som vanligt, hamnar längst upp till vänster (från huvudingången sett) längs med en depågata. För att få till en samlad depåuppställning för Roadsport C/MX-5 Cup vore det kanon om ni som kommer på torsdagen kan "muta in" ett område längst bort i Roadsport-området och reservera plats för klubbtältet ungefär enligt skiss nedan:
MX-5 Cup depålayout SSM.JPG
För att få tältet att stå stadigt är det bästa att vi får en husbil på varje sida om tältet. Eftersom Bertil ställer upp och transporterar tältet till Knutstorp är hans husbil en lämplig kandidat att stå på ena sida om tältet. Hoppas att någan av er med husbil som kommer på torsdagen (Kent, Magnus, Anders osv) kan ställa er på andra sidan om tältet så det står kvar till söndag lunch.

Eftersom klubbtältet är ganska stort kommer vi i år prova på att erbjuda mek-plats i en av de 4 sektionerna i tältet - ifall någon av er behöver skruva på bilen och vill få lite skydd från vädrets makter.

När det gäller prisutdelning i MX-5 Cup kommer den ske i klubbtältet ca 30 minuter efter vi har kommit tillbaka till depån efter avslutade race (dvs en prisutdelning på lördagen och en på söndagen).

Vi ses om knappt en vecka!
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Anders Träff »

??? Någon som har en bil att låna ut på torsdag kväll så att Hans kan ta sig till sitt hotell?
vi har lite logestik problem Hans åker med mig ner och min fru tar hans bil ner på fredag (om)
någon kan tänka sig att låna ut en bil en natt.

Anders nr 82
0705537933
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by gokarting.nu »

Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by danielj »

Lycka till alla.
Daniel Jonsson
Olle Olsson
Posts: 39
Joined: Wed 11 Mar 2009, 13:11

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Olle Olsson »

Hej.
Kan någon tala om för mig om det finns några tider för tidsträningen på Fredag morgon.
Betyder fri träning att man får köra när man vill.
Bor i Skåne och vill inte komma till bana kl 7 för att konstatera att jag skall köra kl 10.
Det är inte bra för mitt humör att stiga upp så tidigt.
Mvh Olle Olsson
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by gokarting.nu »

http://www.amigoo.se/event/576


Här kan man följa rejsen i helgen.


Tror det är

m.amigoo.se


På smartphone
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by TPR »

Tack så mycket för en mycket underhållande helg!
Kroppen gör ont och nacken bränner, men det var det värt. :D
Hade fullt upp med att hålla sonen underhållen så jag hann inte spendera så mycket tid som jag ville uppe i MX5-deåpn, var mest nere hos Modsport.

Såg att Bjarne i Elisen hade lagt ut en film:

http://www.youtube.com/watch?v=YhoKt2wqwV0
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
marcusfabricius
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 56
Joined: Thu 08 Mar 2012, 15:55

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by marcusfabricius »

Bra racing, men för många incidenter som kan leda till problem. Tycker det borde utdelas bestraffningar för de som kör vårdslöst.
:!:

MVH

Marcus Fabricius 69
( Ledare i MX-5 cup )
/Marcus Fabricius
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by TPR »

marcusfabricius wrote:Bra racing, men för många incidenter som kan leda till problem. Tycker det borde utdelas bestraffningar för de som kör vårdslöst.
:!:

MVH

Marcus Fabricius 69
( Ledare i MX-5 cup )
Några förare kallades till tornet kl 13.45 igår.
Vad gällde det?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
marcusfabricius
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 56
Joined: Thu 08 Mar 2012, 15:55

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by marcusfabricius »

Ja, 4 personer.
Undrar också vad det gällde.
/Marcus Fabricius
glitch
Posts: 115
Joined: Wed 07 Mar 2012, 10:32

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by glitch »

Mitt första besök på SSM (var där i jobbet) och kan inte annat än imponeras av detta fantastiskt fina arrangemang. Grymt arrangemang, härlig racing och magiskt väder.
Mx-5-gänget bjöd på den i mitt tycke mest underhållande racingen under helgen (är ju lite färgad där) och visade verkligen bilens fulla potential.
Niklas Falk var exemplarisk som speaker och Halbigs körning under helgen var så nackhåren reste sig gång på gång. Herrejösses vad den bilen med honom i går!

Det som var bra med alla "händelser" på banan var att vår Mégane RS safety car fick synas mycket :mrgreen:

Längtar redan till nästa år.

/C
Christopher Zell
NB 1998 grön - såld
marcusfabricius
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 56
Joined: Thu 08 Mar 2012, 15:55

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by marcusfabricius »

Stämmer! Andreas är grym.

..Klockade Meganen på Knutan och den gick på 1,18. Inte illa. ( original från fabrik ) :burnout:
/Marcus Fabricius
User avatar
hclund
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 207
Joined: Sun 09 May 2010, 15:02
Location: Örebro

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by hclund »

Jag tror någon sett och talat om hur sidan på min bil såg ut efter rejs två, så jag var kallad som syndabok för att vi i C har för små marginaler. Det var en förare till som körde Miata där och två andra. Vi blev helt enkelt tagna i örat för att vi kör på varandra, rätt eller fel spelade ingen roll. Kändes som ett alibimöte, för att senare kunna säja att man från arrangörshåll hade gjort något.

Jag är så grymt bitter just nu, med tanke på att jag blev rammad i första kurvan, fast än jag flyttade mig ända ut på curbsen. Att sedan jag blir kallad som representant för busarna och inte han som körde på mig två gånger, gjorde ont.
Christian Lund
marcusfabricius
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 56
Joined: Thu 08 Mar 2012, 15:55

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by marcusfabricius »

Christian, bara att tala ut.
Vem körde på dig?

Det ligger i ALLAS intresse att det blir slut på wild wild west.

Om detta fortsätter, kommer ingen ny att våga deltaga i cuppen.

Lotusen har lagt ut videon, där han själv visar öppet sina misstag.

Rickard Niva bad om ursäkt inför alla, och lovade sluta köra Rallycross i MX-cuppen. ( Roadsport C )

Bättre att alla lättar sitt samvete, och att galenskapen får ett slut.

Synd för TV bolagen att de inte spelade in våra race. Publiken är den enda som gått med :bang2: ett leende på läpparna.
/Marcus Fabricius
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Dennis Kullman »

Det kanske är bäst att jag ber burbyggaren sätta dit ett par rör till... :?
Hoppas att ni hade kul för övrigt!
Min bil kommer inte bli klar till något race i år, men bucklorna från tidigare SSM är nu uträtade. :D
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Andreas E »

Har laddat upp min film från race 2 (pga skit bakom spakarna blev det ingen film från race 1 :oops: ):
viewtopic.php?f=19&t=2849

Bortsätt från att det var på tok för mycket kontakt under rejsen var det i mina ögon en toppenhelg - SSM är med tanke på storleken mycket välskött och det finns mycket att kolla på förutom MX-5 Cup (även om det är mest intressant...)

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Björn Mullaart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 5
Joined: Mon 08 Jul 2013, 22:47

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Björn Mullaart »

Comebacken avklarad! :D Körde Bertonecoupé på 90-talet när 1.15 på Knutstorp med marginal räckte till seger och alla höll gott säkerhetsavstånd. Rena Kindergarten jämfört med vad som nu pågår! Vilket getingbo! Har dock aldrig haft roligare och trots smärre incidenter lyckades både jag och lillgrabben Alexander (som varit med på SPVM sedan han var två år gammal) köra våra bilar hem (old school har jag förstått...). Andreas H:s inlägg om far och son sida vid sida varv efter varv besannades. 1.6 (Lillgrabben) mot 1.8 (Gubben). 1.6 var snabb med maximum attack över krönet men överkörde och snurrade bort sig i båda racen (plac. 14 resp. DNF). 1.8 kunde stilla konstatera att gammal är äldst (plac. 10 resp. 9). 8) Stort tack för väldigt trevligt bemötande av ALLA i klubben! Man kände sig välkommen och hemma direkt. Ser nu fram emot nya roliga race och den sköna stämningen i depån.
Björn Mullaart
glitch
Posts: 115
Joined: Wed 07 Mar 2012, 10:32

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by glitch »

Det var lite Camaro-Cup känsla på racen :D Till publikens stora förtjusning bör väl tilläggas men för förarna förstår jag att det inte är någon höjdare direkt med all kontakt.
Men scenen när den ena Miatan snurrade och Halbig är på väg rakt in i bilen, båda lyckas få stopp på ekipagen med en hårsmån och sen lyckas Halbig köra förbi ändå och tar sig ikapp och förbi Fabricius var ju helt magisk för oss som publik. Snacka om att man fick rysningar :banana:
Christopher Zell
NB 1998 grön - såld
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Andreas E »

Nu är resultatet för MX-5 Cup uppdaterat på förstasidan på vår hemsida efter tävlingshelgen på Ring Knutstorp.
Grattis Kent, Andreas H och Jan-Eric x2 för segrarna i Modifierad respektive standardklassen på SSM!

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Mblixt
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 108
Joined: Mon 19 Mar 2012, 22:59
Location: Kumla

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Mblixt »

Michael Blixt
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Andreas E »

Mblixt wrote:Onboard-filmer från Eriks bil.
Race 1. http://www.youtube.com/watch?v=vLF-J1bUHR0
Race 2. http://www.youtube.com/watch?v=vXYKnUKTnl4
Lugn och mycket snygg körning! Får ni till mappningen av motorn så ni blir konkurrenskraftiga rakt fram kommer Erik bli en tuff kandidat för er i översta toppen.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Alexander Mullaart
Posts: 290
Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
Location: Malmö

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by Alexander Mullaart »

Tack alla för en grymt rolig helg och två fantastiskt intensiva race! Kan kort och gott konstatera att SSM är en av årets absoluta höjdpunkter. Skön stämning i depån, spännande race att titta på OCH köra, publik och folkfest. Att traska runt i depån i solnedgången och sommarvärmen och njuta av alla vrålåk är som rena himmelriket för en bilfantast. Att dessutom få köra lite side-by-side racing med farsan så att hornen växer ut är inte helt fel det heller :twisted: :mrgreen:!

Filmade båda rejsen och ska försöka slänga upp filmerna så fort som möjligt. Överkörde mest i rejs 1 vilket resulterade i snurrning och halvdan placering, men hade fruktansvärt roligt :D! I rejs 2 försökte jag köra så städat som möjligt men fick avbryta efter en plötslig punktering i högern efter rakan (skönt att det inte hände över krönet)... Bilen är grymt rolig att köra och känns välbalanserad men saknar vrid och effekt... 1.8 sökes!
Alexander Mullaart
User avatar
hclund
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 207
Joined: Sun 09 May 2010, 15:02
Location: Örebro

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2013

Post by hclund »

Fina bilder på Rejsa!
Fredrik Lövgren har lagt upp makalöst snygga bilder på oss. Slutet på sidan två och sidan 3.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8 ... c&start=21
Christian Lund
Post Reply