Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Anders R »

Torkel k wrote:Då har jag processat och mumsat lugnande piller nog för att redigera och skicka ut filmen från race 2 *tadaaa!* Som ni kan gissa är jag djupt bitter över slutet, men i alla fall klart nöjd med min manöver på Magnus vid 1,22 :D



Mycket nyfiken på strategin bakom Magnus målgång... där han bromsar sig över linjen?? :wink: :P Edit: OBS! Korkat skämt som inte ska missförstås som något allvarligt!
FINNS !!! de störrre bakspegel ?
Eller den kanske är istället för att ha dekal i överkant på utsidan av vindrutan haha!
Min humor

Grattis till din första plats

mvh Roos
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

gokarting.nu wrote:Skulle behöva lite hjälp med lite regeltolkning, kolla film 2 från 15:18...om en rapportering eller protest kommit in, ....? :oops: :|
Jag ser inte vad du syftar på... om du inte menar att ni körde om under gulflagg (gullampa)... vilket ni inte gjorde, eftersom den blinkande lampan i sista kurvan är grön. Om det är svårt att avgöra färgen på filmen kan du lugna dig med att det är den nedre av de två lampdelarna som blinkar :D
Grön eller blåflagg.jpg
Kent Hockeytackling på Renaulten känns som om den borde genererat en reaktion från flaggvakterna, även om skit självklart händer... Men det var ganska mycket under racet (inkluderat min egen 3-bilsomkörning under gulflagg :oops: ) som de borde reagerat på. Väldigt olikt MSCC att missa sådant uppenbart.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Torkel k wrote:
gokarting.nu wrote:Skulle behöva lite hjälp med lite regeltolkning, kolla film 2 från 15:18...om en rapportering eller protest kommit in, ....? :oops: :|
Jag ser inte vad du syftar på... om du inte menar att ni körde om under gulflagg (gullampa)... vilket ni inte gjorde, eftersom den blinkande lampan i sista kurvan är grön. Om det är svårt att avgöra färgen på filmen kan du lugna dig med att det är den nedre av de två lampdelarna som blinkar :D
Där vann jag nästan haha. :D Däremot så körde Både Halbig och Ronnie om varvade bilar under gulflagg på samma ställe precis innan Safetycar, syns tydligt på min film (som kommer snart), jag bara antog att ni missade den gula flaggan. Där va iaf mitt race för bättre placering över, eftersom det då hamnade två bilar emellan mig och Halbig. Mig gör det inget, men eftersom du frågade Andreas...
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Driftfilmen ni väntat på, race 1 ifrån SSM:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Mycket snyggt kört Tobias, ser klart kul ut! Men det är nästa så jag sitter och önskar att du ska tappa lite, så vi får se MER av WAERNS sladdande i "backspegeln". :up: :up:

Kanske borde vi alla rikta kamerorna bakåt istället, när vi rejsar? :think2:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Torkel k wrote:Mycket snyggt kört Tobias, ser klart kul ut! Men det är nästa så jag sitter och önskar att du ska tappa lite, så vi får se MER av WAERNS sladdande i "backspegeln". :up: :up:

Kanske borde vi alla rikta kamerorna bakåt istället, när vi rejsar? :think2:
Om jag har tid ska jag lägga ut en film med Waerns bästa ;)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Eric
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 74
Joined: Mon 03 Mar 2008, 18:57

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Eric »

Tillbaka från Barcelona semestern som jag drog på direkt efter SSM. Nu har bilen äntligen blivit räserbil.. dvs fått nummer på sig :D Känns som det finns fler saker som ska fixas innan det blir en riktig rejsbil.

Grattis till Torkel och Ronnie som vann varsit rejs. Antar att Torkel dansar regndans i depån nästa tävling.

6 bilar inom halv sekunden på 1:14 tider på kvalet var rätt spännande innan race 1. Där Andreas satte en riktigt bra tid trots att bilen verkade helst vilja gå rakt fram i kurvorna.. När understyrningen är botad får vi passa oss!

Synd att någon inte lyckades köra lika fort som safetycarn innan omstarten. Min bil var riktigt trött efter omstarten förmodligen pga av mycke värme i motorrummet. Körde med full värme i bilen sista varven för att försöka få ner temperaturen.

Tack..
HDZON för hjälpet med att få brytaren på plats
Ronnie för transport av däcken ner till SSM
Alla depågrannar för tips och diverse lån av verktyg
Andreas för att han tog rätt på min tröja som glömdes i all hast
Håkan och Alexander som ordnade transport till Malmö
Thomas Pihl för lån av bensin för att vikta upp bilen

Tur att vi har så bra klubb att göra debut i, frågorna är många när man är rookie.

Tack för alla fina kommentarer!

Nu är det väl bara att försöka flytta lackeringen av huven som är samtidigt som Falkenberg.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Race 2 filmen, inklusive all pacecar-förvirring. Tur för mig att även Waern satt och sov i re-starten, och jättetack till bra sportmanship av Torkel. Spännande sista varv i backspegeln ;)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Josen »

Kanon film :) Tack, lite kul med Torkels hjärnsläpp som snyggt rättades sen :up:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Torkel k wrote:Mycket snyggt kört Tobias, ser klart kul ut! Men det är nästa så jag sitter och önskar att du ska tappa lite, så vi får se MER av WAERNS sladdande i "backspegeln". :up: :up:

Kanske borde vi alla rikta kamerorna bakåt istället, när vi rejsar? :think2:
Som efterfrågat:

Se i HD på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=WQDe9Z2Xh7A&hd=1

Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Vi efterfrågar och han levererar! Lysande!! :up: :applause: :applause: :applause: :up:

Ja, Waern vet hur man hänger ut häcken han. :wink:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Tre saker är mycket viktiga!

1. Waern är KUNGEN, SuveRaern! Karl´n har inte ens en diff!

2. Tobis levererar!

3. Nu är det bestämt, en Go Pro Hd 2 Motorsport 2990:-, från Mediamarkt får det bli!



(hårigt släpp nerför Ngk... :o men Kungen Waern löste även det ) :up:
Attachments
Vi måste alla öva upp oss:)
Vi måste alla öva upp oss:)
Boot.miata.camp.gif (278.18 KiB) Viewed 2668 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Kraniel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 122
Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
Location: Värmdö, Stockholm
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Kraniel »

Nu är sex sidor Kranielrapport ute i tidningshyllan. :up:

Image
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Kraniel wrote:Nu är sex sidor Kranielrapport ute i tidningshyllan. :up:

Image

Nu går jag till affären och stödköper omedelbart denna tidning, detta utgår jag från att vi alla gör :burnout:


Bra jobbat Daniel :up:
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Magnus Ohlsson
Posts: 36
Joined: Sun 09 Jan 2011, 12:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Magnus Ohlsson »

Torkel k wrote:Då har jag processat och mumsat lugnande piller nog för att redigera och skicka ut filmen från race 2 *tadaaa!* Som ni kan gissa är jag djupt bitter över slutet, men i alla fall klart nöjd med min manöver på Magnus vid 1,22 :D



Mycket nyfiken på strategin bakom Magnus målgång... där han bromsar sig över linjen?? :wink: :P Edit: OBS! Korkat skämt som inte ska missförstås som något allvarligt!
Nu kom jag på varför jag bromsar på rakan-jag blev fartredd :wink: (ja,det är rätt stavat) :mrgreen:
allvarligt talat var det kul att fajtas lite med waern igen(man får passa på när hans bil inte går bra)
vi vann varsit race med nån tiondels marginal :racesmile:
Här kommer ett filmtips på youtube från publikåkningen "racing with magnus"
jag måste lära mig hur man länkar,lägger till,lägger upp,lägger ner, filmer o bilder o sånt :bang2: :think2:
livet går INTE i repris
mx-5 #84
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Magnus Ohlsson wrote:Här kommer ett filmtips på youtube från publikåkningen "racing with magnus"
jag måste lära mig hur man länkar,lägger till,lägger upp,lägger ner, filmer o bilder o sånt :bang2: :think2:
Håll till godo!


Jag och Andri skrattade ikapp i soffan!! :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Ha Ha!


Vilken film!!! Underbar!!!!

Va skön du är Magnus, han är helt tagen och du bara: You can leave the car now :cowboy:
Attachments
True True.jpg
True True.jpg (10.63 KiB) Viewed 2475 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
jensen
Posts: 25
Joined: Tue 10 Jul 2012, 22:14
Location: Malmö

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by jensen »

Helt underbar film. Kunde varit jag när jag åkte med Halbig ifjol..... :shock: ...men jag fastnade ändå.

Ja, inte för Halbig men för Miataracingen.... :burnout: .

Mvh
Håkan J
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Anders Träff »

Kanon Magnus, bra filmat med kameran i handen :mrgreen:
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

HAHAHAHAHAHAAAAAA "- I wantz a drift! - I don't!"

Klockren film :P
jensen wrote:Helt underbar film. Kunde varit jag när jag åkte med Halbig ifjol..... :shock: ...men jag fastnade ändå.
Kul att höra! Visar ju verkligen att publikåkningen är en klockren idé. Roligt för förare, roligt för publik, och dessutom lockar in mytt folk till sporten... Det borde vi ha på alla tävlingar!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Post Reply