Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Dennis Kullman »

Missade förresten att det var Eric's första race! Stort grattis! :up:
Ni andra är ju gamla rävar men grattis till er med, förstås!
Tobias snabb som vanligt - på Toyo... det hade varit väldigt intressant att hitta setupen som gör att du klarar ett helt race på dem; en del är förstås ren begåvning :D men något mer är det. Camber?

Förresten... den här helgen fick jag än en gång tanken att det hade varit skönt med rena Miata-heat - av flera anledningar. Är det bara jag som känner så?
User avatar
Alexander Mullaart
Posts: 290
Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
Location: Malmö

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Alexander Mullaart »

Tack alla för en riktigt bra debuthelg för min del! Mycket trevligt bemötande i depån hela helgen och schysst rejsing :). Andra racet var helt fantastiskt roligt för min del med mycket jagande och roliga fighter, miatarejsing är ju dödskul :o :D!
Alexander Mullaart
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Tack allihop för en underbar racehelg! :wave:
Speciellt tack till mina trevliga depågrannar som förgyllde helgen samt Hdzon och Lindha som alltid ställer upp, ni är ett par klippor!

Lyckades bättre än förväntat (även om Andreas försökte psyka mig lite :wink: ), hade som mål att komma på övre hälften av fältet och det verkade rimligt när man kollade startlistan.
Men oj vad rattrost man hade i de första passen. :rolleyes3:
Kvalet gick placeringmässigt OK med en 12e plats men jag var inte nöjd med tiden alla, 1.14.099.
Inga fria varv och när jag och Torkel tyckte vi var smarta och körde genom depån och kom ut helt ensamma med fri bana, då flaggar de av...

I första racet fick jag en bra start och lyckades plocka 4 placeringar, bla på utsidan av Oleskog i Liton.
Tog tid att komma förbi Fieron och sedan närmade sig Dennis snabbt bakifrån och de sista varven blev att köra snålt för att inte släppa förbi honom.
Kom i mål som 8:a men inte allt för långt bakom övriga.
Kul med blött underlag då bilen inte avgör lika mycket! :bananahead:

I andra racet fick jag återigen en bra start och lyckas hålla Fieron bakom mig.
Hade bra häng på Magnus Ohlsson ett par varv men sedan seglar han ifrån.
Tog mig förbi Elisen men tappade sedan Oleskog, Dennis och Elisen igen.
Slutar till slut 10:a trots att jag höll på att sumpa en placering genom att inte vara vaken vid omstarten efter Safetycar.

Dennis Kullman wrote:Thomas P fick också känna på hur bred en Fiero kan vara. :wink:
Kul och ren fajt med Thomas P i race 1 hör till höjdpunkterna, trots att jag förlorade den fajten. :up:
Men jag tog mig förbi! :D
Hade en mindre kamera riktad bakåt, ska bli intressant att se om det blev någon film, du hade ju ett gott ställ i Kvällsposten bla.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Dennis Kullman wrote:Tobias snabb som vanligt - på Toyo... det hade varit väldigt intressant att hitta setupen som gör att du klarar ett helt race på dem; en del är förstås ren begåvning :D men något mer är det. Camber?
Min setup är publik i min byggtråd :up: Men i kort är det väl orginalkrängare, ganska mycket camber, 8" fälgar och en inte allt för vild körstil, varken för fram eller bakhjulen. Snabbaste varvet i race 2 kommer jag leva på hela året ut :)

Helgen var underbar men hinner inte skriva allt nu ändå, packar inte utlandsresa, behöver en vecka för att vila upp mig efter det här haha.

Föresten kom vi hem efter a ha smörjt upp en drivknut med fett igen. 24 timmar tog det bara :)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Andreas E »

Eric wrote:...
Var det möjligtvis någon som fick med sig en extra Sabelt underställströja hem?
...
Den har jag. PM:a mig vilken adress jag ska skicka den till så ska jag se till att få iväg den så snart jag kan via posten.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by danielj »

Någon som är ganska nöjd med race 2 kanske
IMAG0192.jpg
Daniel Jonsson
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Den där killen gick runt med ett fånigt leende hela helgen. :D
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

danielj wrote:Någon som är ganska nöjd med race 2 kanske
IMAG0192.jpg
Väl förtjänt! Grymt bra presterat, Tobias!! :up: :up:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

En liten film från race 1. När man ligger längst fram blir racefilmen ganska trist. Det är inte ett problem jag haft tidigare, men nu upptäckte jag det. Så det blev en kort film denna gången.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Gott Torkel!!!!

Skön film!!!

Snygg körning!!!!

Och en fantastisk glädje när målflaggan föll :D

Grattis igen :burnout:
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by xtimmyx »

Snyggt Torkel! Grattis! :banana: :banana: :banana:
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Bernie
Posts: 70
Joined: Sat 06 Mar 2010, 00:09

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Bernie »

Skrattade gott när du höll på att åka ifrån stackars bilen i garaget.
Vilken start!
Väl genomfört race!
Grattis!
Jonas Bernhardt
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Andreas E »

Racerapport från SSM av Andreas Eckemark

Precis som inför första tävlingshelgen på Kinnekulle hade jag några grundmålsättningar inför SSM på Knutstorp:
- Köra tillräckligt fort för att inte bli varvad under racen
- Få bättre varvtid än med förra bilen
- Köra hem med bilen i samma skick som när jag kom till banan

Sedan hade jag några ytterligare ”önskemål”:
- Får minst en 1,13 tid
- Vara snabbast i standardklassen

Fredag - Träning
Rullade in i depån på Knutstorp på fredag lite senare än jag tänkte mig (fria träningen hade redan börjat och flera av miatorna var redan ute på banan). Hans D hade ”paxat” en depåplats åt mig precis framför där klubbtältet skulle stå jämte Thomas Phil med sin Nascar-dekalade NB. För att få upp värmen började jag med att hjälpa till att resa klubbtältet. Sedan var det bara att packa ur bilen innan det var dags att ge sig ut i Open Pitlane träningen som var en spännande mix med både omkörningar av långsamma historiska bilar och att bli omkörd av modsport-monster. Körde två pass om vardera ca 10-15 varv och jag kände mig duktigt ringrostig och hade svårt att få till någon vettig körning överhuvudtaget. Tyvärr var bilen fortfarande understyrd trots att jag sänkt den 5 mm fram och körde med dämparna på hårdaste bak och nästan mjukaste fram.

Lördag - Tidskvalet
På lördag morgon var det torrt på banan och under tidskvalet började jag få lite bättre känsla för bilen och banan även om jag fortfarande inte fick till flera av kurvkombinationerna på ett vettigt sätt. Fick en tid på 1:14,5 som bäst vilket placerade mig precis mitt i fältet (14 startruta av 29 bilar) och etta i standardklassen - en tid och placering som jag var nöjd med. Dessutom var vi 7 Miator inom 0,7 sekunder vilket borde ge tät racing – kul :!:

Lördag - Race 1
Efter att ha kört all fri träning och tidskvalet på torr asfalt börja det regna strax innan lunch på lördagen vilket gjorde att race 1 blev på våt bana. Redan innan start kändes det sådär med tanke på att jag bara kört race på torr asfalt hittills och aldrig kört på bana med nya bilen när det varit blött. När sedan 2 bilar snurrade redan på formationsvarvet var det minst sagt nervöst i starten där jag startade på plats 14. Fick hur som helst till en hyfsad start men redan efter NGK-krönet började fallet i resultatlistan då Eric Askman passerade. I vänstern innan Idioten dök Daniel J på innern men fick han sladd och åkte av (tyvärr för honom blev han stående tills alla passerat och det tog tid innan han kom loss).
Sedan gick det bara sämre och sämre för mig – hade extremt svårt att få till körningen på den hala asfalten och självförtroendet såväl som förtroendet för bilen sjönk stadigt. Efter några varv vågade jag inte stå på ordentligt i några av de snabbare partierna och efter ungefär halva loppet tappade jag bilen i Kvällspostkurvan och blev stående på tvären en kort stund. Totalt tappade jag 9 positioner och kom i mål på 23:e plats (varav 2 tappade platser i Standardklassen) :oops: :oops: :oops: .
Onboard film från race 1 kommer läggas upp så småningom.
Skulle kunna komma på mer än en handfull undanflykter till att det inte gick bra (har bara kört Toyo tidigare, hade fel däckstryck och fick inte upp temp i däcken, inte van vid nya bilen…) men sanningen är helt enkelt att jag inte är någon talang när det gäller att köra (vilket blir mer tydligt i regn) utan är bara med för att det är kul att rejsa.

Söndag - Publikkörning
För att få tillbaka lite känsla för bilen, bättra på det stukade självförtroendet samt få ner vikten då jag tankat för mycket soppa på lördagkvällen körde jag publik på söndag lunchen (inklusive min fru Karin). Det var riktigt kul och förutom att få lite bättre självförtroende hittade jag även lite bättre spår i vänstern efter Idioten som jag hade toksvårt för under race 1.

Söndag - Race 2
Race 2 som kördes på torr bana på söndagen efter lunch gick klart mycket bättre än race 1. Här är en sammanfattning av mitt race + onboard film:
viewtopic.php?f=19&t=2494


Hur gick det då med de mål jag satt upp:
Lyckades med två av grundmålen:
- Var precis över 1 sekund snabbare med nya bilen än bästa tiden med gamla bilen
- Precis som första racehelgen på Kinnekulle körde jag lite försiktigt vilket gjorde att bilen inte fick någon rejs-patina på SSM heller :up:
Däremot klarade jag mig inte ifrån att bli varvad. I race 1 körde jag så förbenat långsamt :oops: att vinnaren Torkel kom ifatt och i race 2 gjorde strulet med säkerhetsbilen :doh: att flertalet av oss blev varvade även i detta race.
Mina högre mål lyckades jag inte heller nå då snabbaste tiden med 1,14,537 :( och jag slutade 3:a respektive 2:a i standardklassen. Trodde att jag skulle ha chans att ta en förstaplats nu när Erik Blixt hade tagit steget till Modifierad klassen. Men jag hade inte räknat med en ny Eric – Askman denna gången, som har mer talang än en annan och körde hem segern i standardklassen i både rejsen – snyggt kört Eric :!:

Till sist:
- SSM är klart roligast racehelgen under året med spännande racing, mycket att titta på och kanonstämning i depån :banana:
- Tack till alla som hjälpte till att ta ner klubbtältet på söndagen :up:
- Stort tack till Andreas H för sponsring av pokaler samt för att du tar hand om klubbtältet hela året :up: :up: :up:
- Stort tack till Hans D som är en klippa i depån :up:
- Tråkigt för Daniel Ö som fick kontakt med räcket i race 2 :cry:
- Grattis till Torkel och Ronnie H för första segrarna i klass Modifierad och grattis till Tobias N för första pallplatsen :win:
- Imponerade körning av Eric Askman i sitt första race i klass Standard – grattis till dubbelsegrarna :win:

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Josen »

Film från Lotus brodern Bjarne - mycket action och gillar min kollega som kämpar mot stängade 'ris-kokare' ;)
och huvudströmbytare som löser ut.

Inget ljud med bra fart i filmen :up:


Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Kul med film inifrån en annan bil än Miatan. Per och Dennis verkar ha haft en kul kamp! :up:

Precis 0,25 svänger Bjarne in bakom Tobias, förmodligen (uppenbarligen?) utan att se att det låg en Miata till innanför honom, precis bakom Tobias. Jag fick slänga upp bilen ganska långt upp på curbsen där, men klarade att rädda plåt och plast :up: . Vi måste varit precis i bredd, för på hans film syns inte min bil och på min film syns inte hans bil.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Dennis Kullman »

Torkel k wrote:Kul med film inifrån en annan bil än Miatan. Per och Dennis verkar ha haft en kul kamp! :up:
Jo, så här i efterhand så var det faktiskt ganska kul, även om jag då upplevde att jag var snabbare överallt utom på rakan (som vanligt) och blev lite frustrerad. När vi går över mållinjen sista gången syns det förresten tydligt att jag inte fick i fyran (eller någon annan växel)... :bang2: 51 ms...

Videon påminde mig om att jag har lite att fixa med i garaget... :work:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Josen »

Dennis filmen kanske ge dig en tänkeställare om annat också :roll:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Vilket Race!!!!!!!


Shit vad spännande!
Vad synd att det inte var ljud också.

Vår nyfunne Lotusvän kan köra alltså, det var "tur" för miataligan att han tydligen kommit åt säkerhetsbrytaren vid TRE:) tillfällen :burnout:
Ändå ger han sig inte, bra jobbat.


Detta är ju roligt, nu kanske det kommer in en hög med lotusar i Roadsport C, då är det kungaklass som heter duga.
Publiken måste ha uppskattat kampen ni hade :up:

Stcc är ingenting:
ROADSPORT C RULES BABY!!!
Attachments
i miss the miata i built.gif
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Andreas E »

Josen wrote:Film från Lotus brodern Bjarne - mycket action och gillar min kollega som kämpar mot stängade 'ris-kokare' ;) och huvudströmbytare som löser ut.

Inget ljud med bra fart i filmen :up:

Joachim
Shit vilka täta fighter ni hade där uppe :shock: Riktigt kul att titta på trots avsaknad av ljud :up:
Tyckte dock att Fieron stängde dörren väl hårt emellanåt- mycket roligare om man ger varandra plats genom kurvorna. Grymt snygg körning av dig Dennis, tror övriga ska vara glada att du inte stoppat i en 1,8 liters motor i din bil (ännu...).

Håller med Halbig att det skulle vara kul med fler Lotus Eliser i Roadsport C eftersom de går väldigt jämnt med de (snabbaste) miatorna på i stort sätt alla partier på banorna.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Anders Träff »

ÄNTLIGEN! Jag har lyckats, dels att filma och sedan få upp dem på youtube. (med hjälp av min dotter Sandra). :banana:
Race 1 gick i lätt regn. Startade som 23 av 29 bilar. Fick en hyfsad start men tappade några placeringar i racet och slutade på 20e plats.

Heat 1
http://www.youtube.com/watch?v=rVl5ymC96wI

Race 2 startade som 20, fick åter en bra start men det går för sakta, nu måste jag lära mig att lita på bilen vilket jag inte gjort tidigare. Efter att Andreas hjälpt mig så finns det åtminstone 2-3 sekunder per varv att hämta.
Det syns på filmen, inte en sladd, inte ett släpp endast under inbromsning ett par gånger. Åter till racet, lite feg i första kurvan borde ha plockat Renaulten, vilket straffade sig när safetybilen kom ut på banan. Han körde aldrig ifatt safetybilen utan låg och såsade i tomma intet, så när det blev grönt så var vi strax innan NGK (det se ut som jag sitter och sover, jag var inte med alls då) men värst var det för ledarbilarna som fick börja varva omg efter om starten. Se bara på Ronny och Andreas målgång det skilde bara någon eller några tiondelar.

P:s Andeas E det är lika roligt att jaga dig som att bli jagad schyst racing :up:

Heat 2
http://www.youtube.com/watch?v=-KaWlqgGY_s&feature=plcp
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Då har jag processat och mumsat lugnande piller nog för att redigera och skicka ut filmen från race 2 *tadaaa!* Som ni kan gissa är jag djupt bitter över slutet, men i alla fall klart nöjd med min manöver på Magnus vid 1,22 :D



Mycket nyfiken på strategin bakom Magnus målgång... där han bromsar sig över linjen?? :wink: :P Edit: OBS! Korkat skämt som inte ska missförstås som något allvarligt!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Magnus Ohlsson
Posts: 36
Joined: Sun 09 Jan 2011, 12:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Magnus Ohlsson »

Torkel k wrote:Då har jag processat och mumsat lugnande piller nog för att redigera och skicka ut filmen från race 2 *tadaaa!* Som ni kan gissa är jag djupt bitter över slutet, men i alla fall klart nöjd med min manöver på Magnus vid 1,22 :D



Mycket nyfiken på strategin bakom Magnus målgång... där han bromsar sig över linjen?? :wink: :P
Strategi..hmm..hade nog ingen,försökte bara komma före waern i mål,inte en tanke på någon annan eller
för den delen var mållinjen befinner sig,jag håller med om att det ser mystiskt ut :think2:
tänkte nog målflagga=målgång :racesmile: sorry om jag var ivägen :doh: vi ses på anderstorp :wave:
Och du,gör som jag,ta lugnande piller INNAN tävlingen istället :D grattis till segern i race 1 :win: :applause:
livet går INTE i repris
mx-5 #84
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Magnus Ohlsson wrote:
Torkel k wrote:Då har jag processat och mumsat lugnande piller nog för att redigera och skicka ut filmen från race 2 *tadaaa!* Som ni kan gissa är jag djupt bitter över slutet, men i alla fall klart nöjd med min manöver på Magnus vid 1,22 :D

Mycket nyfiken på strategin bakom Magnus målgång... där han bromsar sig över linjen?? :wink: :P
Strategi..hmm..hade nog ingen,försökte bara komma före waern i mål,inte en tanke på någon annan eller
för den delen var mållinjen befinner sig,jag håller med om att det ser mystiskt ut :think2:
tänkte nog målflagga=målgång :racesmile: sorry om jag var ivägen :doh: vi ses på anderstorp :wave:
Och du,gör som jag,ta lugnande piller INNAN tävlingen istället :D grattis till segern i race 1 :win: :applause:
Äsch, så dumt mitt skämt blev. Jag menade bara att det var en dålig strategi för varvtiderna och racing om man bromsar över mållinjen. Spår av min usla humor igen... tänkte faktiskt inte ett ögonblick på att det kunde tolkas som något allvarligare. :think2: Vi är en bra bit förbi flaggan när du bromsar, så du håller inte tillbaka mig ett dugg! Jag skojjade bara lite. :wave:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Anders Träff wrote:ÄNTLIGEN! Jag har lyckats, dels att filma och sedan få upp dem på youtube. (med hjälp av min dotter Sandra). :banana:
text
men värst var det för ledarbilarna som fick börja varva omg efter om starten. Se bara på Ronny och Andreas målgång det skilde bara någon eller några tiondelar.

P:s Andeas E det är lika roligt att jaga dig som att bli jagad schyst racing :up:

Heat 2
http://www.youtube.com/watch?v=-KaWlqgGY_s&feature=plcp


Vilka filmer Anders :applause: nästan lika bra som dina starter.
-Nästan :burnout:


Gott att se dig och Bertil, ständigt jagande varandra.
Ska bli kul att se Anderstorp, vem av er som....:)


Bra placering av kameran :up:


Har du fler filmer?, sätt dottern i jobb nu.
Vi vill se mera mera mera!!!


Att det skulle vara synd om förare som varvar....no way. Superkul, (fråga Andreas E...::))

((Skämtar naturligtvis namne.))


Det är en del av rejsingen varvningarna.
Ronnie fick sin väl värda förstaplats, och Lejban fick äntligen sin första pallplats, precis som det var innan varvningarna.
Renaultföraren gjorde ett bra jobb, är min uppfattning :mrgreen:

-----------------------------------------------------------------------
Vidare:

Missade detta HELT på raceday.
Och tror inte jag var ensam heller.... :wink:


Protesttidens 30 minuter gick ju ut för ett bra tag sedan, har även för mig att filmerna inte "duger" som bevis för Sbf.
...men...såg en grej NU på rejsporren från Anders. :oops:

Skulle behöva lite hjälp med lite regeltolkning, kolla film 2 från 15:18...om en rapportering eller protest kommit in, ....?
:oops: :|
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply