Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Lejban wrote:Jag tolkar Open pitlane som att det körs karossbilar (oavsätt klass) i 20min, sedan formelbilar i 20min, osv osv.
Dvs ca 200 karossbilar i samma pass?
Det kan bli lite trångt... :wink:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

TPR wrote:
Lejban wrote:Jag tolkar Open pitlane som att det körs karossbilar (oavsätt klass) i 20min, sedan formelbilar i 20min, osv osv.
Dvs ca 200 karossbilar i samma pass?
Det kan bli lite trångt... :wink:
Blir väl kö, som vanligt när det är open pitlane... Men nej det verkar inte som ett troligt system, SSM-folket verkar ha bättre koll än så. Vi får väl se på fredag. Jag är så jävla pepp nu!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Det får vi hoppas, bara Roadsport är ju ca 60 anmälda.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

På Falkenberg för ett par år sen så delades fredageftermiddagens träning in i formel, mönstrat och slicks.
När banan var full för mönstrat (36 eller vad det är) så stod det minst 40 bilar i kö.
Ute på banan var det en kaotisk mix mellan tvåtaktssaabar (varav en bara gick i ca 30 längs rakan) och RoadsportA. Lite riskabel hastighetsskillnad kan man säga :shock:

Sen ska man vara besiktad innan lunch på fredag också (om man har tidskvalen på fredag)...
och kl 17 på torsdag är den enorm kö ut till vägen för anmälan (så det är en fördel att vara där ett par timmar i förväg)...

Men på SSM står man ut med det mesta :banana:
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Niklas Falk wrote:...kl 17 på torsdag är den enorm kö ut till vägen för anmälan...
...Men på SSM står man ut med det mesta :banana:
Tror aldrig jag vart så glad i en kö som när jag stod i den där kön på väg in på SSM förra året :mrgreen:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Alltså, egentligen så är det "bara" 4.5timmar det faktiskt är träning på fredagen. Som Lejban säger så brukar folket på SSM ha koll, så jag tror vi kan räkna med att delas in i ett antal mindre grupper, t ex Roadsport i en grupp. Men så värst mycket bantid blir det nog inte.

Fredag 6 juli
08.00 – 18.00 Besiktning samtliga klasser.
OBS! Innan Er tidsträning så skall Ni ha besiktigat bilen.
09.00 – 14.30 Fri träning alla klasser
Open Pit Lane i 20min pass med seperata pass för formelbilar och täckta bilar.

12.00 -13.00 Lunch

13.00-14.30 Fri träning alla klasser fortsätter

14.30 – 17.00 Tidsträning
1 FF 2000, F2, F3, S Vee & Formel Opel & Sport 2000
2 Roadsport A, B
3 Förkrigsbilar, F3-500 Midget.
4 Std/GT/GTS 1972-1981
5 Modsport I, II, III
6 FF 1600, FJ, F3-1000cc


Jag siktar på att komma dit vid ~20:00 på torsdag och besiktiga fredag eftermiddag, då många klasser kvalar.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Jag ock Daniel J bor på Söderåsens vandrarhem, någon mer som gör det?

vi kommer ner torsdag em nångång föresten.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Torkel k wrote:Jag siktar på att komma dit vid ~20:00 på torsdag och besiktiga fredag eftermiddag, då många klasser kvalar.
Min plan oxå, någon som har koll på när grinden stänger?
I någon tråd på Rejsa stod det att den stängde runt kl 20 men jag har för mig den brukar vara öppen sent?

Någon som vet om startnummer behöver sitta på bilen för träningen på fredag?
Vet inte om jag hinner få på dem......
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:Någon som vet om startnummer behöver sitta på bilen för träningen på fredag?
Vet inte om jag hinner få på dem......
Det är lämpligt, eftersom du kommer att få teknisk flagg :P
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

TPR wrote:Min plan oxå, någon som har koll på när grinden stänger?
I någon tråd på Rejsa stod det att den stängde runt kl 20 men jag har för mig den brukar vara öppen sent?
Kan någon bekräfta detta? Jag hittar inte var det står när grinden stänger, men jag letar säkert inte på rätt ställe heller.

Jag får nog sikta på att sluta jobba en timma tidigare på torsdag, så vi inte blir utelåsta! :cry:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Torkel k wrote:
TPR wrote:Min plan oxå, någon som har koll på när grinden stänger?
I någon tråd på Rejsa stod det att den stängde runt kl 20 men jag har för mig den brukar vara öppen sent?
Kan någon bekräfta detta? Jag hittar inte var det står när grinden stänger, men jag letar säkert inte på rätt ställe heller.

Jag får nog sikta på att sluta jobba en timma tidigare på torsdag, så vi inte blir utelåsta! :cry:
Enligt startbekräftelsen är grindarna öppna:
Torsdag 17-22
Fredag 07-22
Lördag 07-22
Söndag 07-17 (he, de är öppna längre, jag har aldrig blivit inlåst :) )

Fastlane för förbetalt :up: :up: :up: :up:

Härligt felritat med det röda streckade linjen hur man kör in efter avflaggad träning och kval. :P
Det kan vara en liten träning att hitta felet :D
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Ööööh, jag har inte fått någon Startbekräftelse! :think2: Är du med i någon VIP-emaillista Niklas? :bow:

Verkar som om fler än jag försöker gå inte och titta på deras hemsida, för den går ganska tungt just nu... :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Torkel k wrote:Ööööh, jag har inte fått någon Startbekräftelse! :think2: Är du med i någon VIP-emaillista
Sjävklart ;)
Annars http://www.sportvagnsmeeting.se/2012/07 ... se-racing/
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Niklas Falk wrote:
Torkel k wrote:Ööööh, jag har inte fått någon Startbekräftelse! :think2: Är du med i någon VIP-emaillista
Sjävklart ;)
Annars http://www.sportvagnsmeeting.se/2012/07 ... se-racing/
Tackar!!

Edit: Jag ser att vi efter race förväntas svänga av precis efter NGK-krönet, sicksacka genom depån lite, forcera muren och köra ut på banan igen och tillslut ställa upp oss i gräset till vänster om start/mål-rakan. Nåja... Halbig kör väl först som vanligt, så det ska nog gå bra. :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Torkel k wrote:Edit: Jag ser att vi efter race förväntas svänga av precis efter NGK-krönet, sicksacka genom depån lite, forcera muren och köra ut på banan igen och tillslut ställa upp oss i gräset till vänster om start/mål-rakan. Nåja... Halbig kör väl först som vanligt, så det ska nog gå bra. :D
Detta fungerar bättre
Untitled.png
Som vanligt på SSM, om kartan skiljer sig från hur man "alltid gjort", så är det kartan som är fel :D
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Josen »

Många tack till farbror Rolf och Andreas för att ni fixat Pers bil - vilket jobb det blev och vilken insats ni stått för.
Betänk att för några veckor sen låg den rullad på Gotland :bow: :bow: :bow: :bow: Rolf skills är grymma - Andreas energi och engagemang är något att vara rädda om.

Med lite tur står Per på linjen med ärrad bil och rättad bakvagn ( som orsakat kast och lynnig bil ) - kan hända vem som helst !

Tusen tack !

Joachim
rolf_hero.JPG
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Skoj att det går att fixa till sånt på under en vecka :bow: :up:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Fått fyra gamla fälgar skodda med 190/570-15 (uj, va låga de är, 36mm lägre än 225orna, sänkning med 18mm :shock: ) och hämtade en generator hos Gokarting.nu ...
Vilken tur man kan ha att det finns de som renoverar delar man behöver, dagen innan man upptäcker problemet :think2: :up:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Niklas Falk wrote:Fått fyra gamla fälgar skodda med 190/570-15 (uj, va låga de är, 36mm lägre än 225orna, sänkning med 18mm :shock: ) och hämtade en generator hos Gokarting.nu ...
Vilken tur man kan ha att det finns de som renoverar delar man behöver, dagen innan man upptäcker problemet :think2: :up:
Bilen fungerar, men är en Mitata så låg när den inte står på pallbockar? :shock:
En kort provtur för att testa att koppligen inte behöver justeras, hem och bunkra lite för att påbörja nästa projekt, lastning (på en Transporter som inte rullat sen i augusti den heller...).
Om 20 timmar ska jag stå i kö på väg in på Knutan! :banana:
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Fastlane check-in låter ju bra, antar att man visar licens mm vid besiktning istället.
Men är lite orolig över Open pitlane, känns som risk för kaos... :roll:

Hur som helst, håller på att packa.
Är faktiskt lite nervös, trodde jag inte. :D
Bilen är nästan klar, saknas bara en massa dekaler men det får fixas imorgon kväll, alltid roar det någon i depån.
Får hoppas man kommer ihåg allt man ska ha med sig, man är ju rookie.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Dennis Kullman »

Jag har varit och lämnat en uppsättning hjul, 4 pallbockar, domkraft, brandsläckare, absorptionsmedel, och en bra-att-ha-låda till en kompis som har gott om plats i sina ekipage som ska till SSM.
Så nu ska "bara" resten in i miatan... :think2:
Trailer hade inte varit fel, men det blir i a f inte i år.

Jag är också lite orolig för open pitlane...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Så här långt trodde jag aldrig att jag skulle komma för ett par dagar sen, nu kan jag packa färdigt under hela förmiddagen i morgon :)
Lastat för SSM.jpg
Open pitlane blir lagom att skrubba in slicken på, kanske få till lite temp så det går att märka om trycket blir helfel. Men det gäller att se upp för krypande vägbulor (1000 cuppare eller andra som inte kör med full fart),samt för Clubman/RS där bara vingen syns i backspegeln.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Niklas Falk wrote:Så här långt trodde jag aldrig att jag skulle komma för ett par dagar sen, nu kan jag packa färdigt under hela förmiddagen i morgon :)
Lastat för SSM.jpg
Grymt bra jobbat Niklas! Klart starkt att hinna klart. Kul att du kommer med! :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Andreas E »

Dennis Kullman wrote:...
Jag är också lite orolig för open pitlane...
Som väderprognosen ser ut just nu kommer open pitlane blir än ännu större utmaning:
http://www.spvm.se/index.php/racingvaeder

För min del får det bli att känna på nya bilen i ett kurvparti i taget de gånger då det är lite fritt och man inte stör Clubman/RS/Modsport/övriga med sin långsamma framfart.

Fördelen med regn är att lite av leran på bilen kommer spolas bort (har inte hunnit tvätta och vaxa den så fint som Torkel :wink: ).

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Strax dags för avfärd. Min bil åker biltransport, som daniel kör, medans jag kör daniels bil. Helt logisk? :)

Ses i depån om en miljard mil!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Post Reply