Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by TPR »

Under "Racing" finns "Meny" på vänster sida, där hittar du det mesta.
http://www.sportvagnsmeeting.se/racing/inbjudan/

Starbekräftelse brukar skickas ut när anmälan är stängd, dvs idag, så den borde komma om någon dag.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

TPR wrote:Under "Racing" finns "Meny" på vänster sida, där hittar du det mesta.
http://www.sportvagnsmeeting.se/racing/inbjudan/

Starbekräftelse brukar skickas ut när anmälan är stängd, dvs idag, så den borde komma om någon dag.
Tackar!
Anmälan & betalning: Skall vara MSCC tillhanda senast måndagen 2012-06-25. Anmälan är giltig när anmälan och avgiften är MSCC tillhanda.
Det går ju inte att lyckas tillhandahålla pengarna till dom idag nu ändå, eftersom banken tar minst ett dygn på sig. Dock tolkar jag det som jag inte är anmäld alls förens jag betalar, och då kan man inte betala på plats som förra året?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Betalade iaf 2700:- nu, får vi se om det kommer nån straffavgift. Varför göra det så krångligt? Enklare om dom mailade ut info i samband med anmälan, blir rätt trött på bilvärldens onödigt komplicerade rutiner. Vad händer om man blir sjuk tex och inte kan köra? Får man tillbaka sina pengar då?

Jävligt pepp på att köra iaf :)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Lejban wrote:Det går ju inte att lyckas tillhandahålla pengarna till dom idag nu ändå, eftersom banken tar minst ett dygn på sig. Dock tolkar jag det som jag inte är anmäld alls förens jag betalar, och då kan man inte betala på plats som förra åert?
Så brukar det ju vara på de allra flesta racen - anmälan är giltig först då avgiften kommit in. Om jag minns rätt är det bara på Kullen man kan glida in och betala på plats. :think2: Efter sista datum kostar det alltså 500kr extra, så det kommer du såklart åka på om du betalar på plats. Ofta är anmälan bindande, men i detta fall accepterar de alltså avanmälan fram till 6e juli.

Men sätt in pengarna på kontot idag bara och låtsas som om det regnar. Jag vågar sätta en bärs på att ingen kommer gnälla för att du råkar vara ett dygn sen.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Victor »

Torkel k wrote:Men sätt in pengarna på kontot idag bara och låtsas som om det regnar. Jag vågar sätta en bärs på att ingen kommer gnälla för att du råkar vara ett dygn sen.
Det tror inte jag heller. Jag betalade p.g.a. min internetbank konsekvent alla räkningar som hade förfallodag på en helgdag nästkommande vardag i ganska många år och har aldrig fått någon påminnelse. Nu har de dock ändrat så banken klagar om man lägger in en helgdag som betalningsdatum och föreslår närmast tidigare vardag istället för att automatiskt ändra till nästkommande vardag.
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Freed
Posts: 11
Joined: Mon 28 Jul 2008, 19:54
Location: Lund
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Freed »

Absolut ingen fara på taket att betala idag!
Vi är inte giriga och kräver folk på extra avgifter i efterhand. Vi försöker istället vara generösa i vår tillämpning, så länge den tävlande försöker göra rätt för sig. Det vi vill minimera är folk som dyker upp på plats och vill betala med kort och kontanter. Det kostar extra pengar, och extra utgifter drabbar de tävlande i slut änden. Kontanthantering innebär dessutom ökade risker för de som jobbar i kassan. Eftersom vi (MSCC) inte är ett stort företag så har vi inte tillgång till kortterminaler etc utan detta måste hyras in.

Det man ska tänka på som tävlande är att alltid läsa inbjudan innan man anmäler sig. Hittar man den inte så fråga. Vi bits inte mycket :D
Ett problem i den digitala världen är att folk länkar rakt in i anmälan och folk missar vissa steg.
www.sportvagnsmeeting.se blir du länkad via http://www.sportvagnsmeeting.se/racing/inbjudan/ där du hittar den officiella inbjudan.
Uppskattar dock förslag på förbättringar och vi ska jobba på att bli bättre med informationen efter skickad anmälan till nästa år. Man kan inte bli för tydlig.

Anmälan stänger som sagt idag och vi kommer börja gå igenom listan snarast.
Planen är att startbekräftelserna skickas på onsdag kväll eller torsdag. Då kommer tidsschema etc även att finnas på hemsidan.

Sedan är det dags för de sista förberedelserna inför den stora helgen. Gissa om jag längtar! :banana:
Ska bli enormt roligt att se Roadsport C med så många bilar, tyvärr lämnade en av er återbud idag så 30 blir nog svårt att nå.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Freed wrote:Sedan är det dags för de sista förberedelserna inför den stora helgen. Gissa om jag längtar! :banana:
Vi längtar också! Jag vill passa på att tacka för den lysande välorganiserade, roliga och snyggt arrangerade tävling ni arrangerar och håller varje år och som jag är säker på att ni kommer göra precis lika bra i år igen. Ni gör det grymt bra!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Bra jobbat med SSM Freed :up: :up:

Tack så jättemycket för all ideell energi ni lägger på vår idrott och gemensamma intresse :D



Om du har lite historia...?
Hur många bilar har ert största rejsheat haft på Ssm?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Freed
Posts: 11
Joined: Mon 28 Jul 2008, 19:54
Location: Lund
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Freed »

Efter en helt ovetenskaplig, snabb koll så skulle jag vilja säga att förra året var bäst hittills om man tittar på Roadsport C, med 28 startande på söndagen. Även 2010 var ett bra år med 26 startande.

Roadsport fälten var starka på tidigt 90-tal. Tex 93 var där totalt 62 startande i A,B och C. Vilket vi inte riktigt lyckas komma upp i nu. 1993 hade Roadsport C 24 startande.

I år finns alla möjligheter att knäcka rekordet med 29 anmälda. Vi tar fortfarande emot efteranmälningar.
Det är skoj att se så väll fyllda heat!
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Andreas E »

Det verkar som trenden för miata-förarna 2012 på SSM (förutom att se till att vi i Roadsport C får största startfältet :D ) är att dubbla:
- Andreas H ska förutom att köra i Roadsport C även köra en BMW M3 i Roadsport A
- Ronnie H ska förutom att köra i Roadsport C även köra sin Porsche i Modsport 2
- Niklas Falk ska förutom att köra i Roadsport B även köra sin miata i Modsport 3

Torkel - det är dags att släppa hörnflaggan och anmäla din Opel till historisk racing :!:

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Och en av dubblarna är skräckslagen inför uppgiften :? :think: :D :rolleyes3:


Så om ni ser en lagomt tjock man tugga fradga, göra konstiga ljud och ha toalettpapper hängande ur rejsskorna MER ÄN VANLIGT.

Så:
-Please move on, there is nothing to se here!
Attachments
Ssm.warm.up.jpg
Ssm.warm.up.jpg (4.75 KiB) Viewed 1523 times
The worlds most sold sportscar...can´t be wrong
The worlds most sold sportscar...can´t be wrong
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Andreas E wrote:Torkel - det är dags att släppa hörnflaggan och anmäla din Opel till historisk racing :!:
Om min Opel ställer upp på SSM kommer de gå över till att mäta varvtiden med gökur. Ett sådant där gammal med bara en visare. "Och Kristensson kvalar in så sabla sist att han kommer starta borta i hårnålen, som straff." Men...
Fron Olympia liten.jpg
...jag kan vinna ändå! Jag har precis lackerat och fått på kofångarna som verkar ha varit restlager från Tigertanken och var och en väger ungefär som en Miata. En missad inbromsning och banan kommer vara rensad på alla konkurrenter framför, inga problem. Blixtkrieg! :war:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by gokarting.nu »

Då har tidschemat lagts upp för Ssm:

http://www.sportvagnsmeeting.se/2012/06/arets-tidsplan/
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Magnus Ohlsson
Posts: 36
Joined: Sun 09 Jan 2011, 12:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Magnus Ohlsson »

gokarting.nu wrote:Och en av dubblarna är skräckslagen inför uppgiften :? :think: :D :rolleyes3:


Så om ni ser en lagomt tjock man tugga fradga, göra konstiga ljud och ha toalettpapper hängande ur rejsskorna MER ÄN VANLIGT.

Så:
-Please move on, there is nothing to se here!
Och om ni ser denna lagom tjocka mannen bli jagad av en långhårig o skäggig man med ett tillhygge i handen
så är det INTE jag :beat: nej det går säkert bra,blir mycket spännande att följa,jag tror du vinner,lycka till :racesmile:
livet går INTE i repris
mx-5 #84
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Och en av dubblarna är skräckslagen inför uppgiften :? :think: :D :rolleyes3:
Du kör heat 2 och 9, det är gott om tid emellan, och du ska bara byta bil.
Jag har heat 2 och 5 och ska byta däck emellan (bägge kvalen på fredag em)... :)
Vagnboksbes i morgon, bilprovning på onsdag... onödigt att vara ute i god tid... :bang2:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:
gokarting.nu wrote:Och en av dubblarna är skräckslagen inför uppgiften :? :think: :D :rolleyes3:
Du kör heat 2 och 9, det är gott om tid emellan, och du ska bara byta bil.
Jag har heat 2 och 5 och ska byta däck emellan (bägge kvalen på fredag em)... :)
Vagnboksbes i morgon, bilprovning på onsdag... onödigt att vara ute i god tid... :bang2:
Visst f-n... vagnboksbesiktning... jaja, ringer nu... :roll: :burnout:
User avatar
Kraniel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 122
Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
Location: Värmdö, Stockholm
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Kraniel »

Hur är det, om man dubblar i Roadsport och Modsport, måste man ha två vagnböcker då? Eller hur funkar det?
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Kraniel wrote:Hur är det, om man dubblar i Roadsport och Modsport, måste man ha två vagnböcker då? Eller hur funkar det?
Nä, det räcker med en identitet/historik. Men det underlättar om du har säkerhetsutrustning som inte kräver Roadsports dispenser (dvs bur enligt TR).
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Victor »

Någon som har plats i sin husbil/dragbil/täckta biltransport/följebil eller liknande som kan transportera klubbens tidtagningsutrustning, koner och flaggor till Mälardalen (sakerna "bor" hos Andreas E i Västerås i vanliga fall men har använts på klubbens förarövning på Ljungbyhed i helgen)?
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
seved
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 167
Joined: Sun 28 Aug 2011, 10:46
Location: Linköping

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by seved »

Freed wrote:Planen är att startbekräftelserna skickas på onsdag kväll eller torsdag. Då kommer tidsschema etc även att finnas på hemsidan.
Det närmar sig, ska bli riktigt kul :burnout:

Har ni förresten fått startbekräftelse ännu? Jag betalade i tid (13/6), men vad jag kan se har jag inte fått någon startbekräftelse :think2:
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by danielj »

Jag har inte fått någon ännu i alla fall men borde väll vara lugnt så länge vi inte maxar antal bilar på banan antalet.
Daniel Jonsson
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Niklas Falk »

Startbekräftelserna ska skickas ut i morgon.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Dennis Kullman »

Har det körts "open pit lane" på den fria träningen tidigare?
Under de år jag kört kan jag inte minnas det. :think2:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Torkel k »

Dennis Kullman wrote:Har det körts "open pit lane" på den fria träningen tidigare?
Under de år jag kört kan jag inte minnas det. :think2:
Nu har jag inte dubbelkollat, men står det inte "Open pitlane i grupper" på tidsplanernigen? Jag kan inte tänka mig att man kör riktig Open Pitlane, utan man delar nog in i klasserna som man alltid gjort.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2012

Post by Lejban »

Torkel k wrote:
Dennis Kullman wrote:Har det körts "open pit lane" på den fria träningen tidigare?
Under de år jag kört kan jag inte minnas det. :think2:
Nu har jag inte dubbelkollat, men står det inte "Open pitlane i grupper" på tidsplanernigen? Jag kan inte tänka mig att man kör riktig Open Pitlane, utan man delar nog in i klasserna som man alltid gjort.
Jag tolkar Open pitlane som att det körs karossbilar (oavsätt klass) i 20min, sedan formelbilar i 20min, osv osv.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Post Reply