Maximera bantiden på runbansträffarna

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Maximera bantiden på runbansträffarna

Post by xtimmyx »

Nu har jag bara kört Sprintcupen på Gröndal och det är från min sida ett väldigt uppskattat moment och alltid lika roligt att desperat försöka bräcka Tobias. Men trackoholic som jag är har jag samtidigt på Gröndal känt att det börjat klia i gasfoten när en timme passerat. :mrgreen:

Så min fundering är bara om man som alternativ på rundbanorna (Gröndal/Sala/Eksjö?) kanske skulle köra två försök per bil och den bästa räknas istället. En sådan ändring skulle iaf på Gröndal ge 20-30 min mer fri körning. :burnout:
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Maximera bantiden på runbansträffarna

Post by Lejban »

xtimmyx wrote:Nu har jag bara kört Sprintcupen på Gröndal och det är från min sida ett väldigt uppskattat moment och alltid lika roligt att desperat försöka bräcka Tobias. Men trackoholic som jag är har jag samtidigt på Gröndal känt att det börjat klia i gasfoten när en timme passerat. :mrgreen:

Så min fundering är bara om man som alternativ på rundbanorna (Gröndal/Sala/Eksjö?) kanske skulle köra två försök per bil och den bästa räknas istället. En sådan ändring skulle iaf på Gröndal ge 20-30 min mer fri körning. :burnout:
:up: :up: :up: :up: :up: :up:

(Fast jag ser gärna att båda försöken räknas)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Post Reply