Kalendern för 2012 är uppdaterad

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Kalendern för 2012 är uppdaterad

Post by Andreas E »

Nu börjar kalendern för nästa säsong ta fastare form och på hemsidan är förarövningarna som klubben planerar genomföra nu upplagda i kalendern (vissa arrangemang är ännu inte bekräftade och på dessa står det "preliminärt" tillsvidare).
Många medlemmar har efterfrågat arrangemang i södra Sverige. Och det är mycket glädjande för oss i MX-5 Racing Clubs styrelse är att klubben i år, förutom en träff på Eksjö trafikövningsplats, kommer arrangera en förarövning på Ljungbyheds flygfält i Skåne (stort tack till Victor som ställer upp och kommer hålla i detta arrangemang på plats).

Även deltävlingarna i MX-5 Cup är klara för 2012. Nästa år blir det tre tävlingshelger med totalt 6 deltävlingar. Som synes i kalendern är racehelgerna mycket bättre utspridda under säsongen än det var 2011 vilket vi tror många kommer att uppskatta. Om man tycker att 3 tävlinghelger är för lite kommer SPVM som vanligt ha ytterligare 2 tävlingshelger för Roadsport (Anderstorp 11-12 augusti och en ännu inte spikade bana under juni månad).

Synd bara att det är så lång tid kvar till vårsolen värmt upp asfalten och säsongen börjar på allvar.
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Kalendern för 2012 är uppdaterad

Post by Conny Lundell »

Trevligt med en träff i skåne! :banana:
Blir bra för oss i sydväst också. Skall försöka locka dit fler Falkenbergare, det finns några stycken medlemmar och en massa Miator här.
Behöver du hjälp med något så hör av dig Victor. Jag har redan lagt in den dagen i min kalender.

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Kalendern för 2012 är uppdaterad

Post by Victor »

Conny Lundell wrote:Trevligt med en träff i skåne! :banana:
Blir bra för oss i sydväst också. Skall försöka locka dit fler Falkenbergare, det finns några stycken medlemmar och en massa Miator här.
Behöver du hjälp med något så hör av dig Victor. Jag har redan lagt in den dagen i min kalender.

Conny L
Kanon, det kommer säkert behövas hjälp med allt möjligt. :up:
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Johan Hedlund
Posts: 10
Joined: Sun 04 Jul 2010, 20:44

Re: Kalendern för 2012 är uppdaterad

Post by Johan Hedlund »

Hallå Mx5ägare.

Jag som inte äger en Mx5a.. Vilka träffar är man välkommen på med ett helt annat märke än Mazda? Körde på Malmby förra året den 17onde september,och ser gärna att man får komma på fler träffar.

Ännu en grej jag undrade.. Hur är det med att bli medlem hos ER om man äger en både feldriven bil och med fem märke? ;)

Funderade även på hur det är med projekttrådar.. Är det enbart MX5/miata som får läggas upp,eller är andra välkomna med om man stödjer eran klubb genom att bli medlem? Respekterar GIVETVIS om jag inte får göra en tråd,så bara en fråga :)

Tänkte man kunde stödja er,och samtidigt få lite billigare körningar eftersom jag vill åka bana SÅ mycket detta år så jag antagligen drömmer varje natt att jag sitter bakom ratten :D

De som såg mig,kanske minns mig som Svart CRX med rätt så gula fälgar :roll:
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Kalendern för 2012 är uppdaterad

Post by Andreas E »

Johan Hedlund wrote:Hallå Mx5ägare.

Jag som inte äger en Mx5a.. Vilka träffar är man välkommen på med ett helt annat märke än Mazda? Körde på Malmby förra året den 17onde september,och ser gärna att man får komma på fler träffar.

Ännu en grej jag undrade.. Hur är det med att bli medlem hos ER om man äger en både feldriven bil och med fem märke? ;)

Funderade även på hur det är med projekttrådar.. Är det enbart MX-5/miata som får läggas upp,eller är andra välkomna med om man stödjer eran klubb genom att bli medlem? Respekterar GIVETVIS om jag inte får göra en tråd,så bara en fråga :)

Tänkte man kunde stödja er,och samtidigt få lite billigare körningar eftersom jag vill åka bana SÅ mycket detta år så jag antagligen drömmer varje natt att jag sitter bakom ratten :D

De som såg mig,kanske minns mig som Svart CRX med rätt så gula fälgar :roll:
Du är varmt välkommen på alla våra träffar även om du inte har en miata och det går alldeles utmärkt att bli medlem i vår klubb även utan miata. Och som medlem i klubben är det fritt fram att lägga upp en projekttråd.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Freed
Posts: 11
Joined: Mon 28 Jul 2008, 19:54
Location: Lund
Contact:

Re: Kalendern för 2012 är uppdaterad

Post by Freed »

Om man är sugen på mer körning så platsar Miatorna utmärkt i MSCC's klubbmästerskap också. Även icke medlemmar är välkomna att köra.

Årets kalender presenteras den 4 februari på vårt årsmöte, men jag kan hinta att det kommer bli mer körning än på många år.

Kanske börja året med en shake down på Knutstorp i slutet av april?
Post Reply