Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Jimmy »

DSC_0215.JPG
DSC_0230.JPG
DSC_0223.JPG
DSC_0236.JPG
DSC_0238.JPG
DSC_0242.JPG
DSC_0244.JPG
DSC_0243.JPG
DSC_0247.JPG
DSC_0249.JPG
Jimmy Visshed
#97
User avatar
xtimmyx
Posts: 185
Joined: Thu 11 Nov 2010, 13:06
Location: Adelaide (AUS)

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by xtimmyx »

Bildbonanza!! :up: :banana: :bow:
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Niklas Falk »

Jag tog bara två bilder men kanske kan de vara till hjälp (det gäller ju att lära sig av allt som händer).
20110812_001.jpg
20110812.jpg
Detta batteri ville inte hålla ihop efter en förhållandevis mild smäll (Armcot bara fjädrade lite, inga balkar fick annat är färgskrap).

Lite svårt att veta vad som hände först men batteriklämman sitter kvar där den ska och batteriet satt fast vid besiktningen.
Det verkar som batteriet sprack isär och då finns det ju inte mycket som håller resten när man klämmer på batterikanten.

Det vi trodde var bensinläckage när vi bärgade var batterisyra...
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Lejban »

Tackar för en underbar dag. Skrev en liten rapport i min egen tråd

viewtopic.php?f=6&t=1770&p=22325#p22325

Filmer kommer sen, i vinter haha, har hela sommarens träffar att redigera.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by danielj »

Äntligen hemma, ca 20 timmar senare än planen.

Får tacka alla som arrangerar dessa super bra träffar och ett JÄTTE tack till Mats O, Lennart P och Pettson som hjälpte mig efter mitt lilla missöde.

För att kommentera Niklas bilder så är orsaken att batteriet inte satt fast enligt konstens alla regler :bang2:
Kan inte mer än ställa mig i skamvrån och skämmas, har fått veta att jag har saknat en metalbit (den inringade på bilden) bit och hade man tänkte längre än näsan så skulle man inse att detta kunde hända.
miata_batteri.jpg
Daniel Jonsson
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Lennart »

Tackar tackar för en välplanerad dag på banan med "the club". :up: Alltid kul på hjul när man kör med Er. :banana:
Hade också nöjet att visa hur man 4 - hjulsdriftar tyvärr också över lite gräs som klipptes till lagom höjd. :mrgreen: Efter det kilppet var det ingen som behövde ställa sig i bilen för att se över gräskanten. :lol:
Får väl tacka alla trädgårdsarbetare som ryckte ut och sanerade det svarta. :bow: Well done!! :oops:
Vi ses!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :burnout:
Lennart Pettersson
User avatar
Jari Olavison
Posts: 137
Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
Location: Skövde

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Jari Olavison »

Som övriga tackar jag för en kanondag :D

Bilen överlevde även denna track day, vilket förvånar mig ibland när man på hemvägen funderar på vad man utsatt den stackars bilen för, framför allt motorn.. :think2: :shock: :wink:

Hade laptimer med mig för första gången, lyckades dock ej ta mig under 1,07 hur jag än försökte. Får ta hjälp av er cup-förare nästa gång (säkert nåt fel på laptimern... :think2: ).

Var lite disträ hela dagen då fastighetsmäklaren ringde stup i kvarten och ville ha motbud/besked i vår eventuella bostadsaffär. Var nog därför jag inte såg dig, Tobias :wink:

Mats, Lennart och Pettson, ni är ta mig fasen helt fantastiska som ni ställer upp. Jag blir rörd :bow: :bow: :bow:
Boberg, jag ska aldrig besikta din bil igen :wink:
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Lejban »

Jari Olavison wrote:Hade laptimer med mig för första gången, lyckades dock ej ta mig under 1,07 hur jag än försökte. Får ta hjälp av er cup-förare nästa gång (säkert nåt fel på laptimern... :think2: ).
Om du fortfarande har "GAB-dämpare som i hårdaste läget ska vara 123 % "firmer" än originaldämpare" på, så tycker jag att du ska vara riktigt nöjd med 1.07. Men man kan alltid slipa på sin körning :)

Du hade inte heller vart sista bil i CUP:en. Kval resultat ifrån i våras.

Varför kör du inte i cupen föresten? :)
Jari Olavison wrote:ar nog därför jag inte såg dig, Tobias :wink:
Jag måste nog sätta på ännu flera klistermärken :mrgreen:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Jari Olavison
Posts: 137
Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
Location: Skövde

Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8

Post by Jari Olavison »

GAB:erna går fortfarande :wink: Kanske är det dax att byta upp sig :think2:

Varför inte cupen? :think2: :think2: :think2: :think2: Rädd om bilen, ehh :wink:
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Post Reply